na 6 mnd stoppen?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door krabbeke, 18 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. krabbeke

krabbeke Actief lid

30 jun 2009
    395
    0
    0
    NULL
    NULL
    @bri: bedankt voor je antwoord. Ik ben waarschijnlijk gewoon een persoon die moeite heeft met veranderingen en doe alles het liefst gewoon zelf zodat ik weet dat het goed gebeurd. Dat was ik altijd al maar het wordt je nog extra duidelijk gemaakt na de geboorte van je kindje. De een zal er makkelijker mee om kunnen gaan als de ander. Ik ben dus die 'ander' ;)
    Het is me nu wel duidelijk na alle reacties dat het dus waarschijnlijk niet uit maakt of je BV geeft of KV. Ik zie wel hoe het loopt, gedeeltelijk afbouwen is ook nog een optie natuurlijk. Merk je trouwens iets aan je kindje hiermee? last van maag of darmen gehad, dronk je kindje de KV gewoon goed?

2. Marlett

Marlett Fanatiek lid

13 jun 2009
    1.276
    10
    0
  3. Mayon

Mayon Niet meer actief

Hoi Krabbeke,

Ik gaf BV tot bijna 11 maand, waarvan 6 volledig.
    Ik ging ook vrijwel nooit weg om reden die jij noemt, bang dat ze weer honger krijgt, dat er geen genoeg gekolfde melk is ofzo.

Met een maand of 7 zijn ze beter zoet te houden met wat ander drinken of eten en dan zou het beter moeten gaan.
    Nou, wb BV was dat ook zo, je hoeft je daarvoor niet zo te haasten, maar nog steeds ga ik amper weg! Ze blijft nauwelijks alleen bij mijn man, hij is altijd wel ergens mee aan het klussen en het is niet vertrouwd dat zij daar bij lopt. Dus neem ik haar maar (weer) mee of ga niet.. Ik om altijd zo snel mogelijk weer naar huis als ik ergens geweest ben. Waarom, ja vertel het eens. Als we bij oma zijn en ik kom weer thuis roept ze al"Niet naar huis! Haha daarom hoeft het dus niet!

4. Bri

Bri Niet meer actief

5. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Waarom zou je stoppen of afbouwen als het goed loopt, je het fijn vindt, en je de werktoestand er niet bij hebt? Ik snap die magische grens met 6 maanden niet zo ;) De natuurlijke speenleeftijd ligt een stuk later voor een mensenkindje. Het enige dat er gaat veranderen is bijvoeding. In het begin moet je je daar niet te veel bij voorstellen, dat gaat om kleine hapjes, en je bouwt het langzaam op zodat je kindje geen last van de darmen krijgt. Bv is daarnaast heerlijk makkelijk, je hebt minder die afhankelijkheid, en toch nooit de vraag of ze genoeg drinken (ze drinken op verzoek, dus vragen gewoon als ze honger hebben).

Ik vond bv alleen maar makkelijker worden, juist na de 6 maanden volledig. Ik heb inmiddels de 2 jaar in zicht :)

6. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Dan ben je dus geknipt om borstvoeding te geven!

Deel Deze Pagina