Ik vroeg me af hoelang jullie zo'n beetje bezig zijn met nachtvoedingen. Volgens een vriendin ben ik namelijk wel erg lang bezig snachts (gemiddeld zo'n 3kwartier) en kan dat veel korter. Zij geeft zelf weliswaar kv maar ligt binnen het half uur weer in bed. Hier gaat t zo: *Borst 1, ongeveer 10-15 minuten. *Na t loslaten is ze in slaap gevallen, ik hou haar nog even rustig tegen me aan, wat rechter op ivm evt boertje. *verschonen, zodat ze weer wat wakkerder wordt voor deel2 *Borst 2, ook meestal wel 10 minuten. *Daarna nog even bij me, waarna ik haar weer inbaker. *Vaak wordt ze door t inbakeren onrustig en gaat weer zoeken waardoor ik haar nog even kort aanleg 'toetje' en daarna gaat ze weer naar bed. Meestal ben ik dus zo'n 45 minuten bezig, soms langer. Hoe is dat bij jullie? Ben ik echt zo lang bezig of valt dat wel mee?
Volgens mij was ik ook zoiets kwijt op die leeftijd. Naarmate baby's ouder worden gaan ze effectiever drinken aan de borst en dan wordt de tijd vanzelf korter.
Niet zo veel vergelijken met je vriendin hoor. Hoe je het doet klinkt heel liefdevol en je kindje is toch tevreden zo? Daar gaat het om! Nachtvoedingen worden vanzelf korter idd. Het is best vermoeiend, maar tegelijk ook een heel speciaal momentje met je kindje.
Oh ik vind t helemaal niet erg om "lang" bezig te zijn hoor, lekker knus samen in bed. Ik vroeg me alleen af of het nou echt zo lang duurt want dat idee heb ik zelf niet, vandaar
Als je zelf het idee niet hebt dan gewoon zo doorgaan hoor! Straks komt er een moment dat het steeds korter duurt. Als ik al een nachtvoeding doe ligt ze er altijd binnen 20 min weer in inclusief een schone luier!
Ik was ook best lang bezig met de voedingen in het begin, zeker wel een half uur ook! Wordt vanzelf minder, al duurt dat soms wel even. Is per kindje verschillend. Pas tegen de 5 maanden dronk hij echt aanzienlijk korter/sneller en was hij soms in 10 minuten al klaar.
De mijne is wat ouder (5 mnd) maar ik ontbaker hem tegenwoordig niet meer bij een nachtvoeding. Als hij aan de tweede borst weer in slaap is gevallen hou ik hem nog even rechtop en leg ik hem dan slapend weg.
Hier geen bakerdoeken maar de eerste maanden was ik ook ongeveer zo lang bezig met een (nacht)voeding. Drinken, boeren.luier indien nodig en nog eens drinken/boeren als ze nog dorst hadden.als de jongste nu een keertje snachts (meestal tussen 5 en 6 waarna ze nog ff slaapt tot 7u half 8 )dan is dat hooguit 10 minuten, overdag ook zoiets.alleen s'avonds voor het slapen gaan duurt het "lang" meestal ruim een kwartier.
Ons zoontje is 7 weken. Als het vlug gaat een half uur maar vaker zo'n 45 minuten denk ik. Zeker als er meerdere vieze luiers of een nat truitje ivm spugen bij komen kijken. Ik doe in principe ook ene borst-verschonen-andere borst.
Is het verschonen echt nog nodig? Heb je weleens geprobeerd om ingebakerd te voeden en dan weer weg te leggen, ook al is dat na 1 borst? Als ik in die tijd elke voeding zo lang bezig had moeten zijn had je mij binnen no time op kunnen rapen, dat ga je niet lang trekken.
Bedankt voor de reacties. Wat betreft inbakeren/verschonen: Ze heeft 's nachts bijna altijd een poepluier, dus dan is verschonen wel nodig ja. Dus dan moet ik haar wel ontbakeren anders kan ik niet verschonen. Vannacht na het verschonen wel meteen weer ingebakerd voor ik de tweede borst gaf, scheelt toch weer 5 minuten Maar jullie geven dus niet allemaal beide borsten? Als ik haar een borst voed, valt ze aan t einde wel in slaap, maar begint 10 minuten later toch weer te zoeken en te huilen, dus heb t idee dat ze daar niet genoeg aan heeft. Zoals gezegd, ik vind t op zich niet erg om lang bezig te zijn, maar als t korter kan en ik dus meer kan slapen, is dat ook welkom natuurlijk Overigens heb ik maar 1 nachtvoeding (rond 3uur) dus dat is ook wel te overzien he. Zou een ander verhaal worden als het er 2 of 3 zouden zijn.
Hier dronk ze wel 2 borsten 's nachts. En het wordt vanzelf korter naarmate ze ouder wordt. Echt waar
ik deed ook .nooit snachts verschonen xan duurde het te la.g en werd die te wakker nu vijf maanden pak ik hem leg ik hem aan halfslapend dan als i slaap valt anddre borst hapt die vanzelc aan leg ik hem terug ze kunnen ,makkelijk met zelfde luier of moeten gepoept hebben
"Don't fix it if it ain't broken"! Het gaat prima zo! Opmerkingen van moeders die andere kindjes hebben die bovendien op een andere manier worden gevoed, zijn wellicht goed bedoeld, maar gaan niet over jouw kindje. Volgens mij was ik de eerste maanden ook wel zo lang bezig hoor, maar dan 2 keer per nacht. Enne: Een poepluier/kletsnatte plasluier zou ik zeker verschonen, ongeacht het tijdstip! Zo te lezen pak jij het heel goed en liefdevol aan. Laat je niet van de wijs brengen!
Ik zie dat je kindje 6-7 weken is, nou toen was 45 min per voeding (met alles erop en eraan) voor mij ook best normaal. En dan na een tijdje... stop je met verschonen in de nacht... gaat je kindje sneller drinken... gaat je kindje geen toetje meer willen... etc. Het wordt echt beter als ze ouder worden. Persoonlijk heb ik het (zeker in die periode) niet extreem vermoeiend ervaren, ik sliep door de BV-hormonen altijd supersnel weer in zodra baby in eigen bedje lag. Zolang jij geen probleem er mee hebt, is er ook geen probleem... Lekker blijven tutten .
Luiers in de nacht verschonen:ben ik zo snel mogelijk mee gestopt! Dat dat vies voelt zit tussen onze oren. Helemaal bij borstvoeding is het waterdun en daarnaast lekker warm Kindjes voelen het niet. Aldus m'n kraamzorg. Sindsdien (in kraamweek nog) zijn wij gestopt met nachtelijk verschonen. Ze werden er veel te wakker van. Daarnaast plasten ze elke keer tijdens verschonen en om dat dus in ons bed te doen vond ik niet zo fijn en ik probeer mijn man zoveel mogelijk in de nacht te ontzien. Ik zag het niet zitten ook om 's nachts steeds m'n bed uit te moeten. De billetjes van mijn kindjes hebben niet geprotesteerd. Ik voed 's nachts twee kindjes aan de borst. Ik voed zelden ze samen. Zelfs met apart voeden doe ik er in totaal minder dan een half uur over. In het begin deed ik er wel wat langer over omdat eentje heel veel begeleiding bij het drinken nodig had. Ze slapen trouwens bij mij in bed en in de cosleeper en ik gebruik geen vastbinddoeken.
Laat ik het zo zeggen: Het is mijn ding niet. Een luier snel verzadigd kan snel verzadigd raken en dan lekken. Ook vind ik het eigenlijk niet hygiënisch. En ik ga er vanuit dat een kindje het wel degelijk voelt als een luier vol is en dat merkte ik ook aan de reactie van mijn dochter; die sliep echt niet lekker verder als ik met mijn slaperige kop eens een luier vergat. Een klein plasje heb ik nog wel eens laten zitten, maar een kletsnatte plasluier of een poepluier... nee. Vastbinddoeken heb ik ook nog nooit gebruikt. Wel inbakerdoeken.
Verschoon hem hier ook altijd. Hij heeft vaak gepoept en anders wel een hele natte luier.... Mijn zoontje komt gemiddeld na 2 uur geslapen te hebben weer dus 't is wel pittig maarja...
De eerste maanden duurde de nachtvoedingen vrij lang bij beide kindjes. Maar dat kwam ook omdat ik vaak in slaap viel. Wanneer ik dan wakker werd en het kindje wilde overleggen, werd kindje weer wakker en wilde weer drinken. Mijn jongste had ook reflux, dus die hing het liefst de hele nacht aan mijn borst. Succes ermee. Trek je niet teveel van anderen aan, ieder kind is anders.
Als ik niet verschoon, dan is 3 uur later d'r luier ontploft hoor, dus dat is niet handig En inderdaad, vastbinddoeken?