Heb even een vraag over het bewaren van bv. Ik Heb een medela kolf, en wil daar zakjes voor kopen. moet ik daar dan ook medela zakjes voor kopen of kan ik hiervoor ook een ander merk zakjes aanschaffen? Sorry misschien een hele domme vraag maar ben daar echt een leek in.
Je kunt gewoon andere zakjes kopen hoor doe ik ook (ik koop ze zelfs via ebay van een koreaans merk veel goedkoper en ze bevallen me super goed) vroeger had medela van die gaten in de zakjes zitten waarin je een verloopstukje kon hangen zodat je direct in het zakje kon kolven, maar dat is geloof ik niet meer dus waarom relatief dure zakjes kopen als dat voordeel is weggevallen.
Bedankt voor je reactie, zag inderdaad dat er veel verschil in prijs zat. Heb er nu besteld, 50 voor 15,- kunnen we wel even mee vooruit!
Mn moeder vertelde gisteren dat ze iemand kende, die gebruikt van die ijsklontzakjes om de bv melk in te vriezen. Die zakjes waar je dan water in giet en je zo stuk of 15 ijsklontjes hebt die per sruk af te scheuren zijn. Paar van die klontjes in een flesje s machts en dan waren ze de volgende dag ontdooit en flesje gevuld. Precieze details weet ik ool niet.
Ik heb dat ook gedaan, maar wat een geklieder met eruit halen. Op mijn werk vraag ik ook altijd of ouders ze zelf al in een flesje willen doen. Anders kom je er toch met je handen aan.
Ik heb deze via moedermelknetwerk. 40 zakjes voor 10 euro. Moedermelkzakjes Elanee (40 stuks) | Invriezen | BorstKolfWinkel MoedermelkNetwerk
Bij m'n vorige botstvoedingsperiode gebruikte ik ook zakjes. Nu niet meer, ik vind ze veel te duur. Daarnaast ook niet echt duurzaam: je kunt ze maar 1 x gebruiken. Misschien een ideetje om gewoon flesjes te gebruiken? Je hebt naw wel een paar flesjes in huis? Je hebt er naw in ieder geval 3 gekregen bij de gratis dozen.
Ik heb inderdaad wel een aantal flesjes maar denk niet genoeg om een voorraadje op te bouwen in de vriezer. Weet ook nog van bij mijn dochtertje dat het niet praktisch was in de vriezer. Vandaar dus mijn keuze om nu zakjes te gaan gebruiken.
Gebruik hier de Difrax zakjes. Erg tevreden over. Zitten ook stickers bij om dag/tijd/hoeveelheid te noteren
Ik vind de officiële zakjes ook veel te duur maar gebruik ze ook nooit. Ik vries hier in per portie in een beldico flesje. KDV vind ze ook handig.