Vorige keer te weinig opslagcapaciteit: nu opnieuw proberen?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Bioluun, 20 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bioluun

Bioluun Fanatiek lid

20 sep 2015
    3.983
    1.639
    113
    Hallo,

Ik ben een beetje vroeg, want ben nog niet eens zwanger maar zit toch alvast met een vraag. Ik heb twee zoontjes. Bij mijn eerste zoon heb ik 12 weken bv gegeven. Dat verliep erg moeizaam. Ten eerste bleken mijn tepels extreem gevoelig: de tranen sprongen me in mijn ogen bij elke keer aanleggen. Maar toen ik naarmate mijn baby ouder werd steeds vaker moest voeden ben ik advies gaan inwinnen (op een forum). Doordat ik zag dat J. steeds maar heel eventjes dronk en daarna wel 45 min per borst bezig was, zonder echt te kunnen drinken; en ik ook bij het kolven steeds maar even wat straaltjes had en nooit meer dan 50 ml kon kolven (twee borsten); en bovendien J. na drie kwartier van de borst weer om voeding ging vragen, kwamen wij tot de conclusie dat ik waarschijnlijk te weinig opslagcapaciteit heb. Verder hebben we vanalles geprobeerd om het beter te laten verlopen.

Na mijn tweede bevalling heb ik het opnieuw geprobeerd. Toen deed het weer ongelooflijk veel pijn elke keer als ik T. aanlegde. In de tweede nacht ben ik dan ook gestopt aangezien ik al moest huilen als hij ook maar 1 kik gaf en ik toch wel wist dat ik niet genoeg zou hebben na een paar weken.

Nu gaan wij binnenkort weer proberen zwanger te worden en wil ik eigenlijk toch weer graag gaan proberen of de bv lukt. Ik baal toch dat het niet gelukt is de vorige keer. Vooral die eerste week vind ik ontzettend belangrijk. Nu is mijn vraag: kan de opslagcapaciteit veranderen (ik denk dat ik het antwoord al weet) en is het dan toch nuttig om die eerste dag(en) weer proberen te voeden ivm de afweerstoffen? Stuwing heb ik nooit gehad dus daarvoor hoef ik het niet te laten.

Bioluun

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,
    Ik zou zeker als je zwanger bent een afspraak maken met een lactatiekundige zodat je alles goed door kunt spreken. Het zou te maken kunnen hebben met opslagcapaciteit, maar bij iedere zwangerschap neemt het melkklierweefsel toe, dus wie weet waar je nu uit gaat komen.
    Los daarvan vind ik het een heel goed idee om de eerste week antistoffen te willen geven! Lekker doen dus. En of dat nu alle voedingen is in die week of je gaat combineren met borstvoeding en kunstvoeding, dat kun je met je lactatiekundige bekijken. (en wie weet bevalt dat jullie wel beter en kom je door te combineren weer verder.)

Succes!

3. Bioluun

Bioluun Fanatiek lid

20 sep 2015
    3.983
    1.639
    113
    Bedankt voor je reactie. Geeft me toch wel weer wat hoop! Vorige keer zei m'n gevoel ook al dat alle druppels meegenomen zijn. Terwijl mijn kraamverzorgster steeds zei dat ik moest oppassen met stimuleren als ik er niet mee door wilde gaan (nadat ze me trouwens heel erg heeft proberen te overtuigen van doorgaan). Ik zal zeker met een deskundige gaan praten als ik weer zwanger mag worden!

Deel Deze Pagina