Pff.. ik heb maar (weer) een afspraak met de huisarts.. Ruim 7 maanden gelezen een ramp-bevalling gehad na een vreselijke zwangerschap. Ik heb me de hele zwangerschap heel slecht gevoeld. Continue ook zwart zien en zelfs flauwvallen. Na mijn paar liter bloedverlief met de bevalling was dit natuurlijk erger. Met de bloedtransfusies is het wel weer wat beter. Ik heb floradix gedroken de eerste tijd. Maar het is nooit meer weggegaan! Ik ben nogsteeds slap en zwart voor mijn ogen als ik opsta / omhoog kom van bukken bijv. Mijn hele dag word er door beinvloed! Ik kan nieteens normaal mijn paard poetsen, of even snel opstaan om iets te pakken (spuugdoekje) Alles gaat op bejaardenthempp! Daarnaast heb ik sinds de zwangerschap echt heel veel blauwe plekken op mijn benen.. ook zo raar.. Bleeeeh..
slik je wel ijzertabletten? Ik heb ook al meer dan een halfjaar bloedarmoede...ook nog steeds niet over helaas maar slik nog wel ijzertabletten..zou idd ff naar de huisarts gaan..
Na een vastzittende placenta met een fluxus van 2,5 liter heb ik ook 2 lange kuren met ijzertabletten moeten hebben en daar heb ik ook een verschrikkelijke lage bloeddruk aan over gehouden op zijn top 90/60. Bij de tweede bevalling had ik een bloedverlies van meer dan 4 liter maar daar was ik sneller bovenop. Waarom weet ik ook niet. Ik heb wel heel lang floradix standaard gebruikt. Wel is de bloeddruk na 6 jaar nog steeds zo laag.
Ik zou ook naar de huisarts of gyn gaan, ik herrinner mij jou bevallingsverhaal nog, maar als ik het goed heb was het echt kantje boord dat je het gehaald hebt toch? Dan heb je zowizo wel een poosje nodig om aan te sterken, maar nu zou ik toch even een dokter raadplegen, misschien heb je nog wat extra medicatie nodig voor je bloed armoede of bloeddruk ofzo.
hier hetzelfde, alleen geen bevalling gehad met veel bloedverlies. in eerste instantie bleek het foliumzuur te kort te zijn. nadat het op peil was. bleef ik het houden. in het bloed niets te zien dus de HA houdt het op lage bloeddruk. heb er soms geen last van maar wel heel vaak. hier word er dus niets aan gedaan. hoop voor jou dat ze de oorzaak vinden
Klinkt als een lage bloeddruk in combinatie met een ijzertekort. Ik heb zeker wel 6 maanden ferro moeten slikken na mijn bloedverlies...