na 7 maanden nog niet ongesteld

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door witje, 16 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. witje

witje Lid

16 jul 2008
    74
    0
    0
    In januari ben ik gestopt met de pil en heb daarna netjes mijn onttrekkingsbloeding gehad.
    Maar nu heb ik nog steeds geen 'echte' menstruatie gehad. In het forum lees ik dat het wel vaker voorkomt dat het een paar maanden kan duren. Maar dit is bijna 7 maanden. Is dat ook nog normaal? Wanneer kan ik hiermee naar een dokter gaan? Vorige maand was ik bij de HA en toen heb ik het al wel aangestipt. Hij gaf toen aan dat ik sowieso niet hoefde te wachten op een menstruatie om ervoor te gaan.
    Dit waren wij eerst nl. wel van plan. Sindsdien hebben we dat ook laten varen en gaan we er echt voor. Het is dus iedere week een test nu om te kijken of het 'raak' is. Want ongesteld word ik niet, maar de testen blijven ook negatief...
    Ik word hier best onzeker van.....
    Groetjes

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    HOihoi,

Heel begrijpelijk dat je hier onzeker van word! Wanneer je na 6 maanden tot een jaar geen menses hebt gehad en niet zwanger bent dan kan je je laten doorverwijzen naar de gynaecoloog om te kijken of er een reden is dat je niet menstrueert. Zeker nu je een kinderwens hebt zou ik het doen !

Imke

3. witje

witje Lid

16 jul 2008
    74
    0
    0
    Hoi!
    Bedankt voor je antwoord!
    Ik word gek van onzekerheid, maar durf ook niet naar de dokter.
    Bang voor onderzoeken [geen idee wat er zou gaan gebeuren], maar ook bang dat hij zegt wacht nog maar even af.
    Effectief zijn we pas bijna 2 maanden bezig, dat is kort. Maar ik wacht wel al sinds januari op een mensus.
    Door het vorige bezoek aan de HA er toch voor gegaan en geen mensus af te wachten. Zijn reactie toen was: je hoeft geen mensus te hebben alleen een eisprong... Maar ja hoe weet ik wanneer en of ik een eisprong heb. Na een mensus. Dus ja.. Beetje kip en het ei verhaal, alleen vooralsnog zonder ei... :(
    Wat gebeurd er bij zo'n eerste onderzoek evt?
    Sorry voor het lastigvallen...
    Groetjes

Deel Deze Pagina