Hallo Dames, Ik geef volledige BV & ben helemaal blij dat het goed gaat, en dat F. er zo goed op groeit. Ik ''groei'' helaas minder! aan het begin van mijn zwangerschap woog ik 56.7 kilo ook niet veel, maar ben nooit stevig geweest. de laatste weegronde in mijn zwangerschap was 70.3 .. Nu is dochterlief 4 maand geweest, en mama weegt nog maar 51.2 ik schrok hier heel erg van, maar voel me verder lichamelijk goed! alleen jammer dat je gewoon ZIET dat het eraf gaat. Herkent iemand dit? Ik eet verder wel gevarieerd, en ook meerdere keren op een dag! eet ze mij gewoon op? en kan ik hier ''iets'' aan doen? behalve stoppen met bv? want dat wil ik gewoon niet!
Hier helaas het omgekeerde, maar kan me voorstellen dat dit niet is wat je wilt. Wellicht eens afspreken met een diëtist?
Hier hetzelfde probleem! Voor de zwangerschap 57/58 kilo en aan het eind zo'n 68 kilo, anderhalve week geleden nog maar 55. Ik durf me niet eens meer te wegen, omdat ik nu te weinig weeg. Krijg ook opmerkingen dat m'n gezicht is ingevallen en m'n broeken fladderen maar wat om m'n benen, niet mooi dus! Maar wat je er tegen kunt doen, geen idee! Ik gebruik nu roomboter voor op brood, maar voor de rest eet ik normaal + wat extra lekkers voor de kcal. Ik lees dus mee voor tips!
Heb je verder ook nog andere klachten? Mijn tante viel ook superveel af, haar kleintje is nu 5 maanden en nu bleek ze een te snel werkende schildklier te hebben.. Maar zij is ook telkens heel moe enzo..
Hoi, Ik val ook veel af. Heb me nog niet gewogen. Ik gebruik nu ook roomboter en volle yoghurt. Maar ook geen suiker en gist dus ik vind het ook lastig wat ik kan eten. Groetjes Evelyne
Hier hetzelfde, ik woog voor de zwangerschap 53 kilo en nu 49 D groeit er enorm goed op. Hij krijgt nu meer bijvoeding dus de bv wordt minder.hopelijk ga ik me dan ook beter voelen.
Ik ben dus niet de enige met dit probleem. Ik voel me verder helemaal goed. functioneer goed enzo. was inderdaad wel van plan om me even te laten controleren op me schildklier, wie niet waagt wie niet wint. Ik eet ook volle producten, eet meerdere maaltijden op een dag. heb altijd sultana/evergreen in me tas, bruin brood enzo. Ik had voorheen van broeken 34 ongeveer dit pas ik nu niet meer, en heb laatst zelfs een broek van vingino gekocht maatje 170 haha. (was aanbieding bij baas) .. lekker belangrijk, hij zat goed om me benen en daar ging het me om haha. Ik had laatst in het ziekenhuis krantje gelezen iets over ''bouwsteentjes'' die je kon kopen bij c1000 ivm met laag gewicht etc. iemand hier ervaring mee?
Ik ben weer gelijk op mn startgewicht. 17 kilo kwam er bij en ging er weer af. Mijn advies is naar je huisarts toe, laat even je bloedwaardes controleren op ook schildklier en gabijvoorbeeld ook naar een dieettist. Die kan e adviseren over calorierijke voeding. Ik dacht dat cashewnoten zowel goed voor je borstvoeding is maar ook gezonde vetten en calorien bevat.
Informeer bij je apotheek eens naar Fantomalt, een smaak- en reukloos poeder dat je door warme dranken of eten kunt mengen. Zorgt voor wat extra kilo's, en vele dietisten raden het aan. Of het in combinatie met BV kan weet ik niet, moet je even googlen..
Ook hier van de 14 kilo die ik ben aangekomen tijdens mijn zwangerschap er al 17 kwijt... Intussen ook 3 keer ziek geweest waardoor ik slechter at, dus toen vlogen de kilo's er ook af. Maar ik heb voorlopig wel nog gewoon een gezond gewicht dus voor mij is het minder erg. Wel heel moe, maar daarvoor helpen gebroken nachten natuurlijk ook niet mee!
Hier t zelfde. Voor de zwangerschap 53kg einde van de zwangerschap 60kg en nu 48kg. Ik eet voldoende (meer dan voorheen) en voel me prima. Vind t zelf dan ook niet zo erg, ik zie er weer uit als 8 jaar geleden Wees gerust, zodra je stopt komt het er allemaal wel wee aan. Gewoon voldoende blijven eten (niet voor twee maar wel minimaal voor 1,5 persoon) Wanneer je je er slecht door gaat voelen is het wel verstandig om even langs de ha te gaan
Bedankt iedereen voor de reacties/tips. Ik kan inderdaad wel even kijken naar fantomalt! als het helpt, en wie niet waagt wie niet wint! Ik voel me verder gewoon prima, nergens last van. dus we gaan gewoon lekker door, en dan maar hopen dat als de bv periode afgerond is, mijn vetjes weerterug komen haha
Hier ook een soortgelijk verhaal! Ik woog voor de zwangerschap 61 kilo, woog tegen het einde van de zwangerschap 73 kilo. Was in de eerste week al het gros kwijt en het zakte daarna gestaag tot mijn begin gewicht. Ik heb me bijna 3 weken geleden voor het laatst gewogen en de weegschaal gaf toen 59 kilo aan. Helaas is het ding gesneuveld en zou ik mijn huidige gewicht niet weten, maar ik zie wel dat ik meer ben afgevallen. Ik eet voor mijn gevoel verschrikkelijk veel en probeer ook zoveel mogelijk koolhydraten en vezelrijke dingen tot me te nemen. Maar het zet gewoon niet aan... Ik merk dat eigenlijk al direct na het eten... Voor de zwangerschap had ik vaak een bolle, opgezette buik van het eten... Dat zakte dan na een uurtje weer weg. Nu blijft mijn buik strak en zet mijn maag dus amper uit. Echt alsof het dus een bodemloze put is geworden... Ik blijf gewoon goed eten. Moet volgende week naar de gyn en laat me gelijk wegen...Misschien heeft zij dan ook nog tips.
Hier hetzelfde probleem. Vandaag woog ik 49 kilo. Deels door de bv en deels door een probleem dat ik helaas nog niet boven tafel heb. Tijdens de zwangerschap ben ik ook nog geen 5 kilo aangekomen. Zelf denk ik aan de schildklier. Nu probeer ik bewust veel te eten en tussendoortjes te nemen. Daarnaast eet ik wel een sportrepen voor extra calorieën, drink ik met dezelfde reden ranja ipv water enz. Echt aankomen doe ik niet, maar ik val gelukkig ook niet heel veel af verder.
Ik viel de 1e paar weken alleen erg af, ben vanaf dat moment dingen gaan eten/drinken waar toch wel een hoop calorieen inzitten. Drink volle chocomel meerdere keren op een dag, soms roomboter op brood, en ipv halvarine, magerine op brood, gevulde koeken 2x per dag. En voor de rest gewoon normaal volkoren brood, groente, vlees, rijst, fruit etc. Ook eet ik vlakvoor ik ga slapen nog 2 sneetjes brood. Is misschien toeval, maar sindsdien val ik niet meer af.
Herkenbaar, hier vlogen de kilo's er ook af na de zwangerschap. In het begin ideaal, toen ik bijna 2kg onder mijn startgewicht ging (zat al op het randje bmi normaal/te laag) was het iets minder ideaal... Helaas weinig tips, ik kon ook eten wat ik wilde (zowel gezond als ongezond) maar het deed weinig af... Heb wel al die tijd een multivitamine geslikt als extra..
Tja, hier hetzelfde verhaal. En het enige wat helpt is belachelijk veel eten en goed op mijn rust letten. Overal de vette en volle varianten van, lekker snoepen, vaak toch eten terwijl ik geen trek (meer) heb, en calorieen eten waar je lijf echt iets aan heeft, zoals aardappels/pasta/rijst, groente en fruit, ei en vlees en vis, volkoren producten, gezonde vetten, noten. En het helpt! Ik val eindelijk niet meer af. Nu 60 kg bij 1.81 meter. Dat is te licht, maar ik val niet verder af en voel me wel prima verder. Ik verwacht dat het langzaam wel weer erbij zal komen nu mijn dochter meer vast voedsel gaat eten.