Miskraam zonder pijn of veel bloed

Discussion in 'Miskraam' started by Tori3, Jan 15, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

Jan 15, 2010
    3,018
    1
    0
    Financial Controller in de vastgoedbranch
    Noord-Holland
    Op 7 november was mijn laatste menstruatie, en aangezien ik een kort cyclus heb (en mijn eisprong 1 week voor de menstruatie is) zou ik rond 2 december weer ongesteld moeten worden.
    Ik werd het niet en op 5 december heb ik getest en had ik een positieve test. Eindelijk was ik zwanger (we zijn al een jaartje bezig en in augustus had ik een miskraam gehad, 2 dagen nadat ik ongesteld moest worden, met hevige pijn).

Helaas kreeg ik op 17 december bloedverlies, ik schrok me echt wezenloos toen ik naar de wc ging, want ik had er niets van gemerkt. Ik had geen pijn en voelde me ook niet raar.
    Daarna voelde ik me wel wat licht in mijn hoofd, maar dat kwam vooral door het idee dat het misschien mis zou zijn.
    Die dag heb ik misschien 1 maandverbandje vol gebloed en de 2 dagen erna kwam er nog een heel klein beetje (niet noemenswaardig).

De dag voordat ik de bloeding kreeg had ik wel het gevoel dat ik m'n borsten opeens minder voelde dan daarvoor.

Op 28 december heb ik een echo laten doen en daarop kon mijn baarmoeder niet gevonden worden. Dus ik moest nog langer wachten.

In de tussentijd werd mijn buik wel steeds groter, dus op zich had ik nog goed hoop. Al voelde ik me wel minder zwanger, maar toch op sommige momenten juist weer wel (vooral ook omdat mijn buik bleef groeien, dus ik zat minder lekker en m'n broeken zaten te strak)
    Even ter info: ik ben 1,68m en zo'n 60 kilo dus normaal heb ik absoluut géén buik.

Eergisteren kreeg ik weer een bloed, alsof ik ongesteld werd, ongeveer 27 dagen na de vorige dus op zich klopt dat wel iets met mijn cyclus (normaal voor mij is 25 dagen). Geen pijn en het kwam ook dus weer heel erg onverwacht.

Gisteren kreeg ik opnieuw een echo en wederom kon ze mijn baarmoeder niet goed vinden, ze zij wel dat ze 'm uiteindelijk kon vinden maar ze kon er verder niets zien.
    Dus ik heb in een heel vroeg stadium al een miskraam gehad, zonder dat ik het gemerkt heb.

Maar nu is mijn vraag: waarom groeit mijn buik nog zo (hij is wel 2 cm gegroeid sinds de week voordat ik de eerste bloeding kreeg).
    En waarom heb ik geen pijn gehad en waarom is er helemaal niets zichtbaar?!

Ik hoop dat iemand ook een soortgelijke ervaring heeft gehad en me gerust kan stellen dat het in orde is en ik gewoon over anderhalve week weer tijdens de eisprong kan proberen zwanger te worden.

Groetjes Tielke

2. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

Jan 15, 2010
    3,018
    1
    0
    Noord-Holland
    En nu vergeet ik te vertellen dat ik 3 x een positieve zwangerschapstest heb gehad. De eerst dus op 5 december, de 2e de dag voordat ik bloeding kreegn op 16 december en de laatste op 6 januari (2,5 week nadat ik de 1e bloeding had gehad).

Kan het HCG hormoon zo lang, 3 weken, in je bloed blijven zitten na een miskraam?

3. belliebel

belliebel VIP lid

Jun 11, 2009
    14,226
    648
    113
    Female
    Buschauffeur
    In principe zou je schoon moeten zijn. Maar zolang jij positief blijf testen is je lichaam nog niet schoon. Er moeten in dit geval dus nog resten van het vruchtje inzitten.

Ik zou als ik jou was nog een keer een test doen en dan toch de verloskundige opbellen om te vragen hoe dit zit. Je zal dan waarschijnlijk wel gecurreteerd moeten worden om je lichaam helemaal schoon te krijgen.

Heel veel sterkte en succes meid.

Knuff

4. peetjuhh

peetjuhh Actief lid

Dec 9, 2009
    341
    0
    0
    Wat een naar verhaal zeg. Volgens mij kan het hcg nog wel even in je lichaam blijven zitten hoor en vooral als nog niet alles eruit is denkt het lichaam nog zwanger te zijn. Je baarmoeder kan daarom ook nog aan het groeien zijn en word je dus dikker. Mijn vraag is of ze geen inwendige echo bij je hebben gedaan want in het begin van een zwangerschap is er vanaf de buitenkant ook nog niet veel te zien. Ik zou van de week 8 weken zijn geweest en gelijk zijn ze binnen gaan kijken omdat er anders toch niets te zien zou zijn. Als er nog wat zit kunnen ze het wel zien zo en ben jij van je onzekerheid af. succes hoor...

5. natjuh026

natjuh026 Bekend lid

Jan 4, 2008
    796
    0
    0
    pm
    omg arnhem
    Bij mijn miskraam groeide mijn buik ook nog
    de gun zei tegen mij zolang je nog hcg in de lichaam heb zeggen je hersenen dat je baarmoeder moet groeien
    en idd toen ik geen hcg waardes meer had was mijn buik ook aan het slinken

6. ProudMom28

ProudMom28 Niet meer actief

Bij mijn mk groeide mijn buik ook nog steeds, dat ligt idd aan het hcg dat gaat door een geeft seinen dat je zwanger bent. Pas als het vruchtje verdwenen is gaat dat ook weg.

Sterkte!

7. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

Jan 15, 2010
    3,018
    1
    0
    Noord-Holland
    Beide echo's waren inwendig... en ze konden zelfs hierop niets zien ; en had bij de tweede keer ook het idee dat ze niet echt zeker wist dat ze de baarmoeder had gevonden (op basis van wat felle strepen zei ze dat dat 'm moest zijn, maar daar was verder dus niets te zien).

8. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

Jan 15, 2010
    3,018
    1
    0
    Noord-Holland
    Bedankt voor al jullie reacties. Blij te horen dat het normaal is dat m'n buik nog aan het groeien was.

Ik wacht het gewoon nog af, m'n buik zal dan vanzelf weer verdwijnen (of niet omdat ik over een paar weken alweer zwanger ben ;) ...)

Ik voel me in elk geval al een tijdje niet meer zwanger dus wat dat betreft zal er wel niet veel HCG meer in mijn bloed zitten.
    Maar omdat ik overal lees over vruchtjes ; dat je dan pijn krijgt en het dan eruit is. Maar pijn of extreem veel bloed heb ik dus helemaal niet gehad en dat maakt het zo irritant. Daarop natuurlijk dat de VK helemaal niets kon zien (dat er nog iets zat wat duidde op een zwangerschap die is geweest).

Voel me gewoon alsof ik eigenlijk niet zwanger ben geweest..
    Wellicht gaan we bloedonderzoek doen, misschien komen we er dan achter waarom het bij ons tot nu toe nog niet is gelukt.

9. peetjuhh

peetjuhh Actief lid

Dec 9, 2009
    341
    0
    0
    Hoi oef wat lastig zeg, en als je nu een test doet is deze dan wel negatief want dan zou je zeggen dat je toch een miskraam hebt gehad en nu net weer ongesteld bent geworden en dus vanaf die eerste dag weer kunt tellen. Het feit dat je blijft groeien houd me bezig want dat zou zeggen dat er nog wat zit maar dan zouden ze dat toch echt moeten zien. Wat zeggen ze daarvan dan, ik denk toch echt dat je bij hen verder moet doorvragen want helemaal normaal klinkt het niet.

Ik heb deze week ook een miskraam gehad maar dit deed ook niet zoveel pijn als ik had verwacht of wat er werd gezegt hoor. Daarmee heb je geluk want zo kan het ook volgens de gyn waar ik ben geweest. Maak je daar dus niet zo druk over. Ik hoop dat je snel weer zwanger mag zijn hoor.

succes

10. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

Jan 15, 2010
    3,018
    1
    0
    Noord-Holland
    Ja lastig he?! het is gewoon niet zoals de meeste miskraam gevallen. Ik zat al te denken, straks zit m'n baarmoeder gewoon helemaal ergens anders (maarja dat kan ook eigenlijk niet toch?!).

Maandag belt de VK mij en dan zal ik alles nog even duidelijk vertellen en vragen. Wellicht komen we er dan uit.

Begin al meer weer aan het idee te wennen dat we weer opnieuw moeten beginnen en daar heb ik op zich ook weer zin in!

Jij ook succes! Het gaat ons vast lukken, ergens dit jaar :D

11. peetjuhh

peetjuhh Actief lid

Dec 9, 2009
    341
    0
    0
    Laat je nog wel even weten hoe het nu uiteindelijk zit en natuurlijk komt het goed met ons, we gaan ervoor!!

succes hoor

12. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

Jan 15, 2010
    3,018
    1
    0
    Noord-Holland
    Nog steeds een dikke buik ; ik word er echt simpel van.
    Ik wil eigenlijk niet meer geconfronteerd worden met het feit dat ik zwanger wás. En dan vandaag ook weer een collega die verteld heeft dat z'n vrouw zwanger is, pffff.
    Heb een beetje een dip vandaag!!
    Zit er nu aan te denken om nog weer een test te doen ; aangezien er nog niets 'uit' mijn lichaam is gekomen wat te maken kan hebben met de miskraam ; om te kijken of ik toch meer onderzocht moet worden.

Als ik meer weet, laat ik het uiteraard weten!

13. peetjuhh

peetjuhh Actief lid

Dec 9, 2009
    341
    0
    0
    Wat een vervelende situatie zeg. Ik zou zeker vragen of de verloskundige je door wil sturen naar een gynaecoloog om het verder te onderzoeken. Als er nog wat zit kan het gaan ontsteken en dat is niet goed. Maar groei je steeds verder dan of dat niet. Ik heb na mijn miskraam wel veel last van gerommel in mijn buik en darmen, zou dit het kunnen zijn. Tja ik zeg ook maar wat hoor.

succes

14. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

Jan 15, 2010
    3,018
    1
    0
    Noord-Holland
    Tja, weet zo niet of het gegroeid is met vorige week, maar omdat ik ongesteld ben geworden was het daardoor eerst ook weer wat meer opgezet (dat heb ik normaal ook).
    Maar normaal als ik dan ongesteld ben geweest word ik daarna altijd meteen plat, maar nu wordt hij voor m'n gevoel dus weer aan het groeien.

Volgende week ga ik skiën, mocht het de week erop nog zo zijn ga ik zeker naar de huisarts en dan laat ik me onderzoeken.
    Ontsteking zit ik natuurlijk niet op te wachten!!

Bedankt voor het meedenken :)

Share This Page