Nog weinig/geen leven 17 weken zwanger?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Ellen8, 8 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ellen8

    Ellen8 Actief lid

    8 apr 2013
    414
    96
    28
    Hi allemaal,
    Hoewel ik afgelopen zaterdag nog een prachtige echo heb gehad, is er toch iets dat ik me afvraag... Dit is mijn tweede zwangerschap en ben nu 17 weken zwanger. Maar ik voel het kleintje nog niet of echt nauwelijks. Soms misschien een plopje, maar dat kan ik niet echt onderscheiden van mijn darmen. Mijn eerste zwangerschap voelde ik mijn zoontje vanaf 17 weken heel duidelijk en bijna dagelijks. En ik lees dat vrijwel iedereen een tweede kindje veel eerder voelt... Hebben meer de ervaring dat ze een tweede later voelen?
    Mijn placenta ligt niet geheel voor, maar aan de zijkant (deels voor, deels achter). Ik heb wel een flinke buik al; baarmoeder komt tot aan navel.
    Maar ik ben benieuwd naar ervaringen van anderen. Ik kijk zo uit naar de geruststelling dit kleintje ook goed te voelen..
     
  2. roosjuh007

    roosjuh007 Bekend lid

    20 sep 2014
    956
    181
    43
    Ik ben nu in verwachting van mijn tweede en de eerste mini *plop* kwam precies op 16+6 dagen.. eigenlijk gewoon 17 weken dus. Sindsdien nam het heel gestaag wat toe, en nu is het iedere dag dansfeest. Het kan ook nog zo zijn dat je placenta aan de voorzijde ligt en dan voel je het bewegen soms wat later. Maar volgens mij is wat je beschrijft helemaal prima hoor, zéker met een goede echo:thumup:
     
  3. Pechvogol

    Pechvogol Fanatiek lid

    19 jun 2014
    1.361
    678
    113
    Het is nu de 3e keer dat ik een termijn van 19 weken heb gehaald. De eerste keer voelde ik pas laat iets ivm groeiachterstand. Bij de 2e meende ik vanaf 15 weken al iets te voelen. Daarom verwachtte ik nu ook op tijd iets te voelen, maar met 17 weken voelde ik 'nog steeds' niks. En ik zat er zo op te wachten!! Maar met 18 weken de verlossende 'plopjes' en sindsdien voel ik elke dag wel iets.
    Je zou denken steeds vroeger wat te voelen, maar dat hoeft dus écht niet. Dus nog ff geduld, succes!
     
  4. Tweekids

    Tweekids VIP lid

    26 aug 2012
    13.148
    329
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Hier nu derde zwangerschap.
    1e voelde ik met 18 weken
    2e met 14 weken
    3e met 17 weken.
    Kortom heel verschillend :)
    Het zijn nu trouwens wel echte bewegingen, word er soms zelfs wakker van, de echoscopiste zei gisteren ook ik geloof wel dat je dit heel bijzonder voelt. Had dubbel zoveel vruchtwater dan nodig was en de kleine bewoog echt letterlijk alle kanten op.
     
  5. Ellen8

    Ellen8 Actief lid

    8 apr 2013
    414
    96
    28
    Wat fijn om deze reacties te lezen; dank jullie wel! Je leest zo vaak dat vrouwen bij een tweede al vanaf 13 tot 15 weken beweging voelen. En het blijft nu nog zo stil in mijn buik. Ondanks goede echo's zou het zo'n fijne geruststelling weer zijn. Maar op jullie verhalen afgaand; nog even geduld hebben dus :).
     
  6. SMJD

    SMJD Fanatiek lid

    17 okt 2016
    1.890
    444
    83
    Heel herkenbaar! De eerste voelde ik ergens rond 17 weken en vanaf de eerste keer ook meteen elke dag.
    Bij de tweede twijfel rond 14 weken, leken eerder darmen. Goede echo's gehad, placenta zou achter liggen maar nog niks gevoeld tot de controle met ruim 19 weken. Ze ging het hartje luisteren en was eigenlijk bang of er nog wel wat te horen was. Mevrouw gaf er ineens een schop tegenaan... Schrok me rot, sindsdien voel ik haar dus ook pas. Met de 20 weken echo bleek mijn placenta tegen de buikwand te liggen, dat is de reden dus geweest.
     
  7. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.453
    3.441
    113
    Ik voelde bij alle 3 pas wat rond de 22/23 weken.
     
  8. xxmamaxx2016

    xxmamaxx2016 Niet meer actief

    Mijn eerste voelde ik met 17 weken en mijn 2e pas met 22 weken dacht ik.. :)
     
  9. Linie

    Linie Bekend lid

    2 okt 2012
    903
    38
    28
    Herkenbaar hoor. Ik voel de baby pas sinds de 20 weken. Dit had wel te maken met de placenta die laag aan de voorzijde lag. Mijn eerste dochtertje voelde ik ook al eerder.
     
  10. sweetL

    sweetL Fanatiek lid

    8 jul 2014
    2.089
    2.095
    113
    Vrouw
    Brabant
    Mijn eerste voelde ik ook pas veel later ( placenta voor, ik was 25 weken ofzo?) Heb hem uberhaupt weinig gevoeld.

    Nu weer placenta voor dus ik verwacht voorlopig echt helemaal niks haha
     
  11. Popidepi

    Popidepi Bekend lid

    25 sep 2017
    672
    791
    93
    Ik las echt overal "jaaaa de 2de voelde ik al met 10/14/17 weken" nouuu ik niet hoor!
    Voelde heel af en toe een plopje met 15/16 weken t/m 18 weken. Daarna echt weken helemaal niets waardoor ik me ook echt niet zwanger voelde. En nu "pas" sinds 2 weken dat ik haar echt duidelijk voel. Harde trapjes. Echt heel leuk want zodra je dat gaat voelen denk je echt "oooohjaa zo voelde dat!!"
    Duurt vast niet heel lang meer voordat je de kleine duidelijker en meer gaat voelen!
     
  12. Raaf92

    Raaf92 Niet meer actief

    Bij mn 1e voelde ik ze ook pas heel laat! En sowieso heel de zwangerschap weinig gevoeld, mijn placenta lag voor! Dus ben benieuwd wanneer ik het nu ga voelen;)
     
  13. Ellen8

    Ellen8 Actief lid

    8 apr 2013
    414
    96
    28
    Wat fijn al die reacties! Het is zo spannend dat wachten. Goede echo's zijn een hele geruststelling, maar toch is het pas echt 'echt' als je het dan zelf voelt vind ik.. En mijn zoontje was zo'n actieveling. Elke dag zit ik er nu 'op te wachten'. Vooral ook omdat ik al een flinke buik heb en iedereen er ook naar vraagt. En ik dacht ook vooraf ik zal het nu wel vroeger herkennen. Nu twijfel ik steeds. Heel af en toe is er wel een plopje, maar ik kan dat dus nog niet onderscheiden van mijn darmen. Ach, straks er maar dubbel van genieten. En misschien een keertje extra naar de vk voor geruststelling :)
     
  14. annick1984

    annick1984 Bekend lid

    18 sep 2013
    969
    47
    28
    Vrouw
    Hoogezand
    Ik voelde bij onze 2e ook pas rond 22 à 23 weken echte duidelijke bewegingen. Daarvoor ook plopjes. Is heel gewoon. En als je placenta voor ligt, zijn de bewegingen vaak nog minder goed te voelen.
     
  15. xElles

    xElles VIP lid

    24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Ik voelde ons zoontje pas met 20 weken en met 24 echt duidelijk
     
  16. Noushka

    Noushka Fanatiek lid

    2 feb 2008
    1.601
    12
    38
    overijssel
    Bij de 2e voelde ik ook nauwelijks wat. Ze was gewoon super rustig in de buik. Mijn zoon schopte alleen maar. Maar mijn dochter schoof af en toe wat heen en weer (wat ik pas vanaf 20 weken echt voelde) Kan dus ook aan het kindje liggen.
     

Deel Deze Pagina