slaapprobleem, baby 5 mnd wil alleen tepel

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Sophora, 23 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sophora

Sophora Lid

16 okt 2012
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste lactatiekundige,

sinds 2 dagen heeft mijn zoontje van bijna vijf maanden de vervelende eigenschap dat hij 's nachts alleen met de tepel in zijn mond wil slapen. Haal ik hem er uit, dan wordt hij wakker, gaat hij huilen, tot overstuur aan toe. Leg ik hem weer aan, dan zuigt hij 2x en gaat dan slapen.
    als het al lukt om hem in bed te krijgen, dan is hij na 45 min weer aan het brullen. Dit gebeurt ook als hij bij ons in bed blijft liggen na de "voeding". Alleen vastgehouden worden door mama of papa is niet genoeg.

Een speen heeft hij nooit gewild, ook nu niet. Ik heb de speen tussen de borsten gehad, zelf een poosje in mijn mond om hem warm te maken, maar binnen 10 seconden spuugt hij hem uit (en dat is al langer dan hij hem ooit binnen heeft gehouden.

Het slapen gaat normaal heel wisselend, de ene keer om de twee uur, de andere keer slaapt hij 2x 4 uur, of 1x 5 en 3x1 of ... Maar de hele nacht om de 45 min? dat heb ik nog niet eerder meegemaakt.

Waarom doet hij dit ineens? Er is niets veranderd op dit moment. Ik werk al weer 1,5 maand...Nog belangrijker: Hoe los ik dit op? Ik wil hier niet aan toegeven. Mijn tepels moeten nog wel wat langer mee dan vandaag...;)

Zou dit een fase zijn omdat hij op dit moment héél veel leert: elke dag wel weer 1 of 2 nieuwe dingen? Hoe lang duurt zoiets meestal?

groet,

Sophora

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,

Beetje late reactie...:(
    Je noemt zelf al grote ontwikkeling: veel leren en dit moeten verwerken. Het kan ook zijn dat je kindje iets onder de leden had: veel drinken (slokjes) om weerstand een boost te geven.

Regeldagen?

Laat je horen hoe het nu gaat?

Groetjes,Heidi

3. Sophora

Sophora Lid

16 okt 2012
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Heidi,

Ik had zelf het idee dat het niet om de melk ging, maar om de troost. Ik denk dat het toch door het vele leren was.

Het is een paar dagen beter gegaan, maar vanavond had hij hier weer last van. Uiteindelijk sliep hij toch en in bed gelegd, maar na 5 minuten huilde hij alweer.

Aangezien hij echt heel goed had gedronken, heb ik papa naar boven gestuurd... het kostte een kwartiertje, maar hij slaapt nu alweer een uurtje...

Ik merkte vandaag ook duidelijker dan anders dat hij bij mij gewoon wil drinken, punt uit.... we waren de visite aan het uitlaten toen hij wakker werd. Visite en papa konden hem zonder probleem vasthouden en hij lachte volop. Bij mij ging hij huilen en zoeken. Ik gaf hem nog even aan papa om de visite uit te kunnen zwaaien en naar de wc te gaan en hij lachte weer volop:$ Hij weet gewoon wat hij wil :p

groet,

Sophora

4. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Kleine dondersteen heb je ;)
    Soms is het even zoeken inderdaad. Fijn dat jullie het zo kunnen oplossen door papa in te schakelen!

Deel Deze Pagina