Na 8,5 jaar weer zwanger! Hoe zal de bevalling gaan?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Jodelahiti, Dec 30, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jodelahiti

Jodelahiti Fanatiek lid

Jun 10, 2009
    1,779
    0
    0
    Brabant!
    Hallo,

Ik heb een vraag. Wie weet zijn er dames met ervaring!

Ik ben zwanger van de derde. De oudste is bijna 11 en de jongste bijna 9.
    De eerste bevalling duurde zo'n 7 uur en de tweede duurde maar +/- 1,5 uur.
    Nu heb ik gehoord dat je na 9 jaar wel kunt verwachten dat de bevalling dan zal gaan zoals de eerste keer omdat alles weer wat 'dicht' is gaan zitten.
    Mmm, jammer! Ik hoopte eigenlijk dat de derde ook weer lekker vlot zou verlopen.

Heeft iemand ervaring hiermee? Weer bevallen na een lange tijd?
    Ben erg benieuwd naar ervaringen!!!!
    Alvast bedankt...

2. Pinkie

Pinkie Actief lid

May 28, 2007
    194
    0
    0
    Gent
    Ben er ook wel benieuwd naar hoe het nu zal verlopen, mijn jongste is intussen net 10 geworden. We zijn trouwens bijna even ver zie ik :)

3. randi

randi Niet meer actief

tussen de tweeling en mijn jongste zoon zit 14 jaar dus hier ook nakomertjes :)
    de bevalling van de tweeling is hier zeer vlot verlopen, op natuurlijke wijze en 7 minuten vanaf de pers weeën met 2 minuten tussen elk. mijn eerste duurde 36 uur en mijn tweede 3 uur dus hier is het steeds vlotter gegaan

hier loopt het fantastisch met ons gezin mijn zoon is super veel bezig met zijn zussen en mijn dochter van 16 is net een mini mama

ik merk wel dat ik meer geduld heb met mijn 2 kleine meiden dan dat ik had bij mijn 2 andere, dat zal wss aan de leeftijd liggen :D

4. Jodelahiti

Jodelahiti Fanatiek lid

Jun 10, 2009
    1,779
    0
    0
    Brabant!
    Pinkie, wat grappig zeg, we lopen ongeveer gelijk en ook een nakomertje dus. Wat vinden jouw oudere kinderen van het feit dat je weer zwanger bent?
    Mijn 2 oudsten zijn van een andere vader. Maar ze vinden het allebei geweldig!

Randi, wauw wat een leuk gezin zo met 14 jaar ertussen. En goed te horen dat de bevalling na 14 jaar toch weer vlot verliep!! Dat belooft toch weer wat goeds voor mij... :D

Ik ben benieuwd of er nog andere mensen met ervaring zijn.

5. Pinkie

Pinkie Actief lid

May 28, 2007
    194
    0
    0
    Gent
    Mijn dochter van 12 en zoon van 10 zijn ook van een andere vader. :D Mijn zoontje vind het wel leuk en kijkt er naar uit, m'n dochter zegt er niet veel van, laat niet veel blijken maar denk wel dat ze 't leuk zal vinden eens haar zusje geboren is.

6. randi

randi Niet meer actief

de 2 oudste zijn ook van een andere vader maar ze beschouwen hun zusjes volledig als zussen ( je begrijpt me wel hé ) . dat komt wel goed met jullie kids hoor

7. Towser

Towser Fanatiek lid

Aug 9, 2009
    1,222
    1
    0
    Gelderland
    Wat leuk Pinkie en Jodelahiti, dat jullie ook al grote kinderen hebben en nu ook nog eens ongeveer net zo ver zwanger zijn. Hoe hier de bevalling zal gaan is natuurlijk helemaal nog een verassing, mijn vrouw bevalt voor de eerste keer en ik sta er voor het eerst naast, iets waar ik nu ineens ook niet meer zo gerust op ben;)
    Hier wordt het ook een zusje. De grote zussen vinden het erg leuk.

8. pluisje19

pluisje19 Fanatiek lid

Sep 23, 2009
    1,754
    0
    0
    Ha hier ook een ouder zusje van 9. Ik hoop eigenlijk niet dat het net zo lang gaat duren als de eerste keer, dat was 36 uur!! Maar ik heb nog effe om me daarop voor te bereiden, ben nu 23 weken zwanger. Grote zus vindt het geweldig. Ook zij is van een andere vader, maar er zit niks half aan haar nieuwe brusje hoor. Bij haar pappa heeft ze sinds een paar maanden een zusje dus ze hoopt heel erg op een broertje. We hebben bij de 20 weken echo te horen gekregen dat ons kindje een dubbelzijdige schisis heeft. dat was wel effe schrikken, maar we verheugen ons erg op hem of haar. Mijn dochtertje verheugt zich ook op haar `bijzondere`brusje.
    liefs Pluisje

9. desteny

desteny Actief lid

Dec 13, 2005
    272
    0
    0
    hoi,

mijn kids zijn 8 en 9 als deze kleine spruit geboren word... en hadb dus ook al gehoord dat je de bevalling weer moest zien als de eerste... nou pffff moet er niet aan denken... een rampbevalling.. mijn eerste bavalling was ik 2 week overtijd, ingeleid, 24 uur weeen, persweeen maar geen 10 cm ontsluiting, ingeknipt, veel bloed verloren, 8 dagen ziekenhuis, zoontje paar dagen op de kinderafdeling omdat hij het niet goed deed, ikzelf paar dagen compleet van de wereld geweest zoals achteraf begrepen was het kantje boord... mijn 2de bevalling was zo gepiept!! 3 uurtjes en 1 perswee!!

Zie er enorm tegenop maar goed ze zal er toch uitmoeten:p

10. Towser

Towser Fanatiek lid

Aug 9, 2009
    1,222
    1
    0
    Gelderland

Zou dat echt zo zijn, dat je het weer moet zien als de 1e bevalling? Je lichaam weet toch al wat 'ie moet doen. Mijn broertje is ook 10 jaar jonger dan ik en 8 jaar jonger dan mijn andere broertje en wat ik er van mee heb gekregen ging de bevalling prima. Nou had mijn moeder nooit hele moeilijke bevallingen, maar ik denk toch dat het wel iets uitmaakt als je al eerder bevallen bent. Je weet dan ook zelf beter 'wat je moet doen' en wat je kunt verwachten toch? Nou hopelijk komt het allemaal goed, het verhaal van je eerste bevalling klinkt niet echt aanlokkelijk!

11. Jodelahiti

Jodelahiti Fanatiek lid

Jun 10, 2009
    1,779
    0
    0
    Brabant!
    @ Towser, wat leuk! Zoals ik begrijp uit je verhaal, ben je niet meer bij de vader van je 2 dochters maar ben je samen met een vrouw met wie je nu samen een kindje verwacht.
    Spannend zeg om er dan inderdaad naast te staan, jij weet immers hoe het voelt en als je je lief dan zo ziet liggen.... slik! Lijkt me emotioneel behoorlijk heftig.
    Maar mooi!

@ Desteny; ook ik hoorde dat je na zo'n lange tijd de bevalling weer kunt zien alsof het de eerste is. Vandaar dit onderwerp.
    Maar goed, ik denk dat het gewoon afwachten is. Ik ga me vooral geen voorstellingen maken van een horrorbevalling of van een supermakkelijke. Ik zie het wel!
    Als ik ontspannen ben en het gewoon maar 'onderga' zonder verwachtingen dan geloof ik dat het allemaal wel moet lukken ;)

Mijn kinderen hebben trouwens weinig geduld meer haha! Ze hebben een afkruiskalender gemaakt en voelen elke dag aan mijn buik. Zingen liedjes, vragen vanalles over de verzorging enz. Super :D

12. Towser

Towser Fanatiek lid

Aug 9, 2009
    1,222
    1
    0
    Gelderland
    @ Jodelahiti, ja, klopt zo zit het precies in elkaar! Wat leuk, hier zijn ze ook al met kalenders in de weer en mijn oudste dochter heeft nu de afteller op haar i-googlepagina geknutseld. Ik zie dat jij ook op de dag af precies even ver bent!
    De kinderen durven hier niet aan de buik te voelen, vinden ze eng, maar baby wordt wel nauwkeurig bijgepraat over alles wat ze nog niet kan zien.

13. mnsy

mnsy Bekend lid

Jun 8, 2009
    811
    0
    0
    Hoi meiden,

Wat een leuk topic!
    Ook ik vroeg me af hoe de bevalling van dit kindje gaat lopen, aangezien mijn laatste bevalling 8 jaar geleden is.
    Mijn dochter van bijna 8 is van een andere vader, maar vindt het geweldig dat ze een grote zus wordt.
    Leuk om te lezen dat ik niet de enige ben!

Groetjes

14. Jodelahiti

Jodelahiti Fanatiek lid

Jun 10, 2009
    1,779
    0
    0
    Brabant!
    Een veel gehoorde reactie is ook 'oef, ga je weer de luiers in??' Zo dacht ik er ook over een paar jaar geleden hoor! Voor mij geen vent meer en zéker geen kind..... Tot je dan iemand ontmoet... :)
    Nooit geweten dat het zo leuk kan zijn met een partner aan je zij!
    Hij is superleuk met mijn 2 kids en daarom dacht ik...hmm! Nu wil ik tóch nog wel een keer een kleintje.
    Eén bonuskind :D

@ Mnsy mijn jongste is nu ook 8 en ook een meisje. Ze wordt in maart 9.
    Ze heeft de babykamer al in gebruik, loopt luiers te verschonen bij haar pop enz. :D

@ Towser; gisterenavond lag mijn zoontje naast me en toen was de baby erg beweeglijk. Je zag mijn buik echt op en neer gaan! Zo leuk om te zien wat een indruk dat op hem maakt...
    (er zit echt al een mensje in hé mam?)

15. Towser

Towser Fanatiek lid

Aug 9, 2009
    1,222
    1
    0
    Gelderland
    Ik vind dat juist geweldig, heerlijk weer die kleine kleertjes en allemaal babyspullen in huis. Ik wil wel elk jaar een baby'tje, maar ja, waar laat je al die kindjes dan hè?!;)
    Leuk hoor Jodalahiti, dat je toch weer zo'n goede nieuwe start hebt gemaakt.
    We hebben een filmpje gemaakt van de bewegende buik en dat vinden de a.s. grote zussen dan wel heel leuk. Op de één of andere manier vinden ze het eng om aan te raken.
    Wel heel leuk ook dat ze het nu echt al kunnen snappen en zo meeleven. Mijn jongste dochter kan niet meer in de stad komen of ze moet ergens nog wel even wat leuks voor de baby zoeken. Baby heeft alles al, maar gisteren vond ze toch nog wat: een piepklein badpakje! Er zijn ook nog wat rompers bewaard van de oudsten en dat vinden ze ook heel leuk, baby die kleertjes aankrijgt die zij ook hebben gedragen.

16. Jodelahiti

Jodelahiti Fanatiek lid

Jun 10, 2009
    1,779
    0
    0
    Brabant!
    Ik had van de oudste 2 eigenlijk maar 1 pakje nog... verder helemaal niets. Ligt allemaal nog bij hun vader op zolder. Jammer eigenlijk want ik zie het hem ook niet meer gebruiken. Ach ja, de relatie is niet zó denderend goed, dat ik aan hem kan vragen of ik de babyspullen kan komen halen.
    Nu hebben we een hele hoop tweedehands, qua meubels en hydrofielluiers enz.... Ook erg leuk!

Ben jij zelf nog van plan ooit zwanger te worden?

17. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

hoi hoi

Ik zit bij je bij de feb mams maar ik zou het niet weten me eerste was met een kz maar hoop nu toch echt op een gewone bevalling maar me zoon vind het echt het einde dat hij grote broer gaat worden vind het reuze spannend, en bij mij zit er ook dik negen jaar tussen we zullen wel zien.

Groetjes patricia

uitgerekend 15 feb van een meisje
    zoon van 2000

18. Pinkie

Pinkie Actief lid

May 28, 2007
    194
    0
    0
    Gent
    Nog meer ervaringen? Nu ik al heel wat voorweeën begin te krijgen, begint het hier toch stilaan door te dringen dat het bijna zover is, dus toch wel benieuwd of er nog meer mensen zijn die na lange tijd nog es bevallen zijn.

19. Gwen81

Gwen81 Fanatiek lid

Oct 24, 2009
    2,167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag dames,
    Leuk topic om te lezen dit.
    Maar ik had er nog nooit van gehoord!:$ Ik kan me ook niet voorstellen waarom de bevalling weer als de 1e zou moeten zijn.:(
    Nou heb ik mijn kinderen, tot nu toe, om de 3 jr zo'n beetje gekregen.
    Tegen de tijd dat ik moet bevallen zijn ze 12, 9 en bijna 6 jaar.
    Nu zit er dus 6 jr tussen ipv 3 jaar. Tot nu toe ging elke bevalling steeds sneller en dat verwachtte ik eigenlijk deze keer ook.
    Kan iemand mij vertellen waar en wat jullie gelezen hebben, dat jullie tot de conclusie zijn gekomen dat als je na een lange tijd weer zwanger bent, de bevalling weer zo zal zijn als bij de 1e?
    Alvast bedankt!
    En natuurlijk allemaal een goede bevalling gewenst!!:D
    Liefs Gwen

20. Jodelahiti

Jodelahiti Fanatiek lid

Jun 10, 2009
    1,779
    0
    0
    Brabant!
    Hoi,

Ik was op en info avond voor zwangeren en partners (via de zwangerschapsgym) waar een verloskundige het hele bevallingsverhaal vertelde.
    Ik vroeg haar toen of 9 jaar tussen 2 bevallingen een bepaalde invloed heeft op het verloop van de bevalling.
    Zij zei toen dat je na 10 jaar weer kunt verwachten dat het een beetje is zoals de 1e keer.

Nu zeggen mijn huisarts, de zwangerschapsgym mevrouw én anderen raag hdat dat onzin is.
    Daarom ook mijn vraag hier.
    Ik zou wel ervaringen willen horen van mensen die hetzelfde meegemaakt hebben.....

Maar ja, die zijn er nog niet! Ach ja straks zullen we het zelf ervaren ;)

Share This Page