Hallo allemaal, Ik had een vraagje of iemand dit misschien herkent. Ik heb sinds vorige week last van harde buiken. EErst herkende ik het niet als zodanig maar toen ik op een ochtend in bed lag kwam dat "trekkerige" gevoel weer en ik voelde toen aan mijn buik en die was keihard ik kon mijn gehele baarmoeder voelen. Ik wist toen zeker dat dit nu harde buiken waren. Ik heb voor de zekerheid even gebeld met de verloskundige en omdat ze niet 6x in een uur kwamen en ik geen bloedverlies had moest ik het gewoon iets rustiger aan doen maar was er geen reden voor paniek. Wat ik alleen zo vreemd vind is dat ik die harde buiken metname in de ochtend krijg als ik in bed lig. En dan krijg ik ze echt als ik me omdraai of uitrek en dat kan ik ze zo een aantal maal achter elkaar krijgen. Mijn buik voelt gewoon dan al heel gespannen en dan hoeft er maar iets te gebeuren of dan komt er een harde buik opzetten. Ook kan ik niks onder op mijn buik verdragen zoals bij de zwangerschapsbroeken die band hangt dan laag op je buik maar dan kan ik echt niet bukken want dat doet zeer op mijn buik. Kent iemand dit ook? Ik moet volgende week weer naar de verloskundige en zal het dan ook weer bespreken maar dit is mijn eerste zwangerschap en je weet niet echt wat is wel of wat is niet goed.
Ik had ook al vroeg last van harde buiken. Dit kwam metname door stress maar ook omdat ik te druk was. Werk in de zorg en deed gewoon vrolijk door. Ik heb een stapje terug gedaan en genoeg rust genomen. harde buiken is een teken dat je te druk bent. ook nu heb ik er weer last van. En idd ook in bed, met omdraaien en uitrekken. Maar hiervan weet ik dat wanneer je in bed ligt, je een hele tijd in een bepaalde positie ligt. Wanneer je je omdraait oid krijgen je banden en spieren even en opdonder. Wanneer je even blijft liggen zakt het dan ook weer af??? Als je je zorgen blijft maken moet je gewoon je vk bellen hoor!!! En misschien beetje genante vraag, maar hoe is het met jouw ontlasting?? Heb je ook last van verstoppingen?? Ikzelf heb daar veel last van en ook dit kan harde buiken en pijn in de onderbuik geven. Vooral als je een wat strakere broek draagt en bukt. Misschien moet je proberen om echt door je knieen te gaan met bukken... Ik hoop dat je hier wat aan hebt. ik ben totaal geen verloskundige oid maar deze ervaringen heb ik tot nu toe gehad met de zwangerschap. Succes!!!
ik vanochtend ook voor het eerst 'zomaar' een harde buik, ik draaide mij om en werd er gewoon wakker van! maar zodra ik ging staan zakte deze weer af....
Hoi.. Heel herkenbaar. Hier ook als ik wakker wordt. En als ik een lange dag gewerkt hebt.. Maar soms ook als ik vrij ben en dus aan het uitrusten ben van de drukke dagen. Misschien moeten we toch wat rustiger aan doen?! Liefs, Sensa
ik had dat ook rond 23 weken. volgens de vlos komt het omdat je baby flink groeit en zwaarder wordt, en als je in bed ligt of van houding verandert moet al dat gewicht een plaatsje vinden. bij mij ging het rond 25 weken weg en toen heb ik nooit meer een harde buik gehad.
Oh gelukkig klinkt het bij iedereen heel herkenbaar. En zoals het nu uitgelegd word klinkt het ook heel logisch waarom je de harde buiken in de ochtend hebt. Ik had ook al wel gelezen dat het kon komen omdat de baby erg aan het groeien is maar je gaat je toch een beetje zorgen maken. Het rustiger aan doen probeer ik ook echt ik werk in de zorg en mag nu halve dagen gaan werken en dan het middag gedeelte zodat ik geen mensen meer hoef te wassen enz.. Ik ga er vanuit dat deze klachten dan vanzelf weer overgaan maar ik ben zeker wel iets gerustgesteld door de reacties hier. dank je wel