na 8 maanden melk op kdv uit beker?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door geke, 3 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    hoe combineren jullie leren drinken uit een beker met bv? tot nu toe drinkt Jo alleen flesjes mm op t kdv en thuis wat slokjes water of thee uit een beker om te oefenen. is het verstandig om hem meer uit een beker (dus melk) te laten drinken of kan hij dat beter uit de fles blijven drinken?

2. paprika

paprika Fanatiek lid

29 jun 2006
    1.164
    0
    0
    Rotterdam
    Hoi Geke,

Ik geef bij de boterham een laagje (koude) gekolfde melk in een beker, maar doe er steeds niet meer dan 25 cc in. Moet er niet aan denken dat m'n moeizaam bij elkaar verkregen melk over de tafel gaat ;) We doen dit nu een week of 3 en het gaat steeds beter. Moet wel zeggen dat ze het soms gewoon leuk vindt om haar mond aan de beker te zetten en dan laat ze dus alle melk uit maar mond lopen. Ik zou niet teveel in het bekertje doen dus. Heb zo'n bekertje gekocht met neusuitsparing, kan je makkelijker meekijken. Als ik werk (20 uur) dan krijgt ze bijna alles gewoon met de fles.

3. Nemo

Nemo Niet meer actief

Ik bied wel eens wat water aan in een beker. Volgens mij krijgt hij wel eens een slokje binnen maar super gaat het nog niet.
    Ik had deze vraag ook aan mijn cbarts gevraagd die zei dat ik niet hoefde te oefenen met een beker omdat mijn kereltje al het vocht wel uit de borst haalde.
    Beetje vreemd vond ik want ons kereltje zal toch ook ooit moeten leren drinken uit een beker.

4. ik bied het andere drinken aan via een beker. In het begin liet ik Liene meedrinken als ze geinteresseerd was in wat ik dronk (natuurlijk geen koffie, alcohol of frisdrank :D). Dus dan dronk ze uit mijn tas of glas.

Nu drinkt ze dus echt mee aan tafel uit haar eigen beker.

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Joh, hij is pas 7 maanden. Dat uit een beker drinken is iets waar ze vanzelf belangstelling voor krijgen. Die van mij ongeveer met 15 maanden of zo. Voor die tijd was het gewoon borst voor het vocht, en af en toe, echt heel af en toe, een slokje anders.

6. Nemo

Nemo Niet meer actief

@Dirksmama: aanbieden in een beker doe ik echt voor het oefenen niet omdat water bv zou moeten vervangen. Ik probeer(de) met een beker omdat hij de fles ook niet geweldig wil. Ik dacht als beker nu beter wil (ook op advies van mijn lk). Ik moet zeggen dat ik nu alweer een poos niet geoefend heb.

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Dan zou ik lekker in bad oefenen. Dat vonden die van mij altijd wel leuk.

Maar met 7 maanden hoef je je nog niet zoveel zorgen te maken. Vaak komt er vanzelf een moment dat het kwartje valt en dat ze op een andere manier drinken gewoon leuk gaan vinden.

8. Nemo

Nemo Niet meer actief

Moet je wel een bad hebben ;)

9. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Uit je tas? :-s

10. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hihi! Zo te zien aan de woonplaats komt saar uit belgië (Woonplaats: Retie (België))
    En volgens mij is wat daar een tas is, hier gewoon een mok/kopje/beker.
    Bijv, doe mij maar een tas koffie.

11. :D Inderdaad. Bij jullie is een tas dan een handtas denk ik? Niet? :D Nee, dat doen we niet. ;)

Maar dus uit mijn tasje thee... :)

12. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik denk idd dat er aan een handtas gedacht werd. En dat drinkt natuurlijk wat lastig :)

Deel Deze Pagina