Hoeveelheid melk kolven gelijk aan wat kleine drinkt?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Deb26, 7 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Deb26

Deb26 Bekend lid

3 okt 2006
    626
    0
    16
    Hallo,

Ik heb sinds zaterdag een handkolf, soms doen mijn borsten zo'n zeer dat de 'druk' er af en toe even af moet ( en Jill ligt te slapen)
    Maar nu heb ik al een tijdje t idee dat ze niet genoeg uit mijn borsten krijgt en nu ik kolf denk ik dat t nog inderdaad zo is ook.
    Ik heb de laatste dagen elke dag wel een keer gekolfd en dan wanneer mijn borsten het volst aanvoelen. Na 15 a 20 minuten is er dan net 40 cc uit 1 borst. Jill ligt max 30 min aan 1 borst maar 9 van de 10 keer drinkt ze maar 10 a 15 minuten. En als ze dan maar 40 cc binnenkrijgt is dat niet echt veel.
    Vooral in de middag heb ik t idee dat ze er niet genoeg aan heeft. In de ochtend denk ik dat ze wel genoeg drinkt, ik hoor de melk dan in haar mond en hoor haar slikken. Naarmate de dag vordert hoor ik dat minder.

Kan ik uit de hoeveelheid die ik kolf halen dat ze uit de borst ook niet genoeg krijgt?

Groetjes Debby

2. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Je melk vooraad moet nog wel op gang komen hoor. Dat komt langzaam aan je kindje wat groter is. Dan is het helemaal op je kindje afgesteld. Tenminste dat is mij altijd verteld. Ik liep de eerste wekene helemaal over en dat is nu ook wel redelijk afgenomen. Zo lang je kindje niet huilt na het voeden en ze genoeg natte luiers heeft denk ik dat ze wel genoeg heeft.....
    Maar bij twijfel kan je altijd het CB even vragen. Ik kolf trouwens ook narmate de dag vordert minder melk hoor. Ik denk dat dat normaal is...'s morgens komt er heel veel maar daarna niet zo heel veel meer...

3. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Nee kolven is absoluut geen graadmeter! Een baby haalt namelijk veel meer uit je borst dan een kolf kan. Daarbij moet je kolven ook nog eens leren.
    Dus de hoeveelheid die je kolft zegt niets over wat je kindje drinkt.

's Ochtends heb je inderdaad de meeste melk omdat de prolactine 's nachts, tijdens je slaap, het hoogst is.

Waarom denk je dat je kindje niet meer genoeg heeft?

Heb je eraan gedacht dat het weleens regeldagen kunnen zijn? Kindjes komen dan vaker dan normaal voor een voeding. Dit is nodig om de hoeveelheid melk omhoog te schroeven. In een fles stop je zelf meer melk, maar je borsten moeten een seintje krijgen om meer te produceren. Daar zorgt een kindje dan voor door vaker om een voeding te vragen.

4. Deb26

Deb26 Bekend lid

3 okt 2006
    626
    0
    16

Ze heeft al een paar dagen dat ze ongeveer 2 uur na de laatste voeding alweer begint te huilen. Speentje word platgezogen en aan de borst drinkt ze wel, maar vooral naarmate de dag vordert hoor ik minder slikmomenten.

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Lijken mij typisch regeldagen.
    Vooral niet gaan rekken met een speentje, maar op verzoek aanleggen en heel goed opletten dat ze goed toehapt, want dan krijgt ze gemakkelijker haar melk binnen.

6. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Lijken mij ook regeldagen. Lekker aan toegeven, dat is voor jullie allebei het beste.
    Daarnaast is het voor kindjes van deze leeftijd ook niet ongebruikelijk om zo ongeveer om de 2 uur te komen voor een voeding.

7. Deb26

Deb26 Bekend lid

3 okt 2006
    626
    0
    16
    als ik haar binnen de 3 uur nogmaals aanleg drinkt ze wel veel korter, hooguit een minuut of tien.
    Krijgt ze dan wel de achtermelk binnen?

8. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Ja hoor die krijgt ze zeker wel binnen. Zo als je het nu doet is prima. lekker veel aanleggen en als ze binnen drie uur komt idd dezelfde borst aanbieden. Juist zo krijgt ze de goede melk binnen. Succes ermee.

Deel Deze Pagina