Dag allemaal. Wij proberen nu 8 maanden om zwanger te worden maar tot op heden nog niks. Ik ben gewoon elke maand op de verwachte data ongesteld en tevens heb ik midden in de maand het gevoel dat ik een eisprong heb. Dit heb ik al eens getest met ovulatietesten en het kwam overeen. Als alles is zoals het hoort, hoe komt het dan dat ik nog steeds niet zwanger ben en op welk moment ga je naar de huisarts voor een verwijzing?? Ik ben nu 33 jaar en wil niet te lang meer wachten......
Volgens mij kan je vanafje 30e na een half jaar naar de huisarts om te kijken of er wat mogelijk is om te doen. Dus ik zou naar de huisarts gaan.
jeetje meid wat vervelend zeg!! ik zou als ik jou was gewoon zo snel mogelijk naar de ha gaan en misschien kan je eventueel al een zaad test doen. en gaan praten over eventueel een gyn te gaan bezoeken. er staat officieel een jaar voor het proberen om zwanger te worden voordat je een verwijzing krijgt. ik kreeg de verwijzing ook al met 8 maanden na 11 rondes toen gehad te hebben. dus als je een meegaande arts heb zou ik er gewoon achteraan gaan als ik jou was, en dan hoor je het wel van hem/haar wat die er van vind succes toegewenst
Bedankt voor de reactie, Ik dacht dat je indd. pas nu minimaal 1 jaar naar de huisarts kon gaan. Hoe komt het dat jij dan toch een verwijzing kreeg na 8 maanden?? Ik ben bang dat als ik nu naar de huisarts ga ze me mij zonder verwizing weer naar huis stuurt....
Bedankt voor de reactie, Ik dacht dat je indd. pas nu minimaal 1 jaar naar de huisarts kon gaan. Hoe komt het dat jij dan toch een verwijzing kreeg na 8 maanden?? Ik ben bang dat als ik nu naar de huisarts ga ze me mij zonder verwizing weer naar huis stuurt....
zoals je onder in me handtekening ziet. heb ik vrij korte cylcusen. dus bij acht maanden na het stoppen met de mirena was ik al ong 10 a 11 keer ongy geweest. plus dat ik een hele rare cylc had zoals 2x 17dgn spotting en als ik ongy was was het iedere keer minimaal. en ik was het zat en ben gewoon gegaan met het gegeven dat ik gewoon naar een gyn wou. dus ik raad je aan deze vraag ook neer te leggen bij je arts nee heb je ja kun je krijgen. met deze instelling ben ik gewoon gegaan. ( eigenlijk nam ik met een nee geen genoegen) hahahha dus gewoon doen. en als je er onzeker over ben neem je je partner of een beste vriendin mee als support.
Oke, ik snap het. Ja zo moet ik het ook doen denk ik. Met nee geen genoegen nemen. Hoe is het dan nu met het zwanger worden bij jou?
In welke ronde zit je linm? Ik heb ook nog geen resultaat na 8 maanden, 6 rondes.. maar ik wil het eerst een jaar de tijd geven..
Je zou om te beginnen een paar rondes kunnen tempen. Dan kun je zien of je temp omhoog gaat en je dus een goede eisprong hebt. Sommige meiden hebben geen eisprong (ondanks ovutesten) en worden ook gewoon ongesteld.
Wat vervelend hè linm, juist als je iets zo graag wilt is elke maand er 1 teveel. Met 8 maanden was ik voor iets anders bij de huisarts en heb toen tips gevraagd. Zij adviseerde mij toen om te gaan temperaturen elke ochtend om dezelfde tijd en ovulatie testen te gebruiken, al zag ik dat je die al gebruikte. Die ronde ben ik zwanger geworden. Je kunt altijd naar de huisarts, al verwijzen ze je niet meteen door kun je evengoed voor advies en zijn ze alvast op de hoogte van de situatie dan hoef je niet eventueel over een paar maanden weer je verhaal te doen. succes en ik wens je snel een zwangerschap toe!
Ik zou gewoon de ha bellen en advies vragen. Misschien stuurt ie je weer weg omdat je nog geen jaar bezig bent, maar dan heb je het iig geprobeert. Ik zou verder idd beginnen met temperaturen en dat misschien in combinatie met ovutesten. Dan weet je of je een goede eisprong hebt.
gewoon gaan naar die huisarts en je bent inderdaad geen 20 meer en wilt niet langer wachten....veel succes meid!! Hoop op snel een goede zwangerschap....x
Ieder maand is er een te veel he, als je het zo graag wilt! Ik zou ook gewoon eens naar de huisarts gaan. Maar probeer jezelf nog niet helemaal gek te maken. 8 maanden is echt nog niet uitzonderlijk lang. Ik was 27 jaar en het heeft bij ons tien maanden geduurd. Wie weet is het bij jullie straks toch ineens raak. Maar om alles uit te sluiten kun je gewoon eens langs de huisarts. Succes ermee!
Ik kreeg na 7 maanden al een verwijzing. Mijn cyclus is echt een drama en voordat ik aan de pil ging was deze ook al zeer onregelmatig. Dit was de reden dat mijn huisarts me doorstuurde. Nu zit ik al op dag 93 nog zonder eisprong . A.s. dinsdag (intussen na 9 maanden) heb ik mijn eerste inwendige echo. Het verschilt erg per huisarts hoor! Dus gewoon even langsgaan. Heel cliche maar "nee heb je, ja kan je krijgen! Sterkte ermee! Liefs, Lies
Hier ook in ronde 8, Ik ken je gevoel, ik ben 29 dus nog onder de 30 helaas. Ik heb nl ook vernomen dat vanaf de 30jaar een periode van half jaar proberen wordt aangehouden. Maar ik lees dat er huisartsen zijn die je al eerder naar de gyneacoloog sturen. Gezien jou leeftijd en pogingen die je met ovulatietesten onderneemt. Als je verwacht dat hij moeilijk gaat doen dan maak je er toch n jaar proberen van.... Weet hij veel Succes!!
@linn ik heb dus niet iedere keer een ei sprong ( pcos) maar de laatste 2 maanden heb ik dus wel een ei sprong gehad dus flink geklust zonder resaultaat. het zaad van me man is goed dus we moeten blijven proberen. ik geef de moed niet op. we gaan nu ronde 13 in.
Volgens mij is dat half jaar beleid vanaf je 36e. Balen he linn. Als je cyclussen redelijk normaal zijn, zal je huisarts waarschijnlijk adviseren om te gaan temperaturen. Zoals Babke en kipje al zeggen. Mocht je je ongerust maken kun je altijd eens met je huisarts gaan praten maar als er geen rare dingen zijn denk ik dat hij/zij je pas na een jaar gaat verwijzen. Ik ben 32 (bijna 33) en bij mij heeft het 20 maanden geduurd, nu best zenuwachtig of alles wel goed gaat. Ik snap je leeftijdsgevoel wel. Bij mij heeft het lang geknaagd of ik niet te laat begonnen ben, hoewel ik er eerder niet klaar voor was. Vergeet niet dat er gemiddeld een jaar voor staat, al ben je (net als iedereen) liever gisteren zwanger. Veel succes en geluk, hoop dat je snel een 2e streep mag zien
Hier vanaf april dit jaar bezig, nu pas 3 keer echt ongesteld geweest, 1ste keer duurde het56 dagen, daarna 95, toen weer 52 voordat ik ongesteld werd, ben dit jaar 30 geworden, en heb overgewicht, voordat ik aan de pil was ook al heel onregelmatig, en nu dus nog steeds, wat was ik blij dat ik uit mezelf na 56 dagen ongesteld werd. Ik durf niet zo goed naar de huisarts want weet nu al dat hij het op mijn overgewicht gaat gooien, en dat ik eerst extreem moet afvallen, weet van mezelf al dat dat ijdele hoop is en nog wel tig jaar zal duren. ben mijn hele leven al te zwaar. Iedereen om je heen word zwanger, ook al is t ongepland, het doet ontieglijk zeer!!! Je wilt zo graag, vandaag weer gehoord dat er iemand zwanger is ,ben heel blij voor ze maar ik wil ook zo graag. Gelukkig zijn er genoeg meiden die in hetzelfde schuitje zitten, zo voel je je toch niet alleen, knuffel voor alle meiden bij wie het maar niet wilt lukken, volgend jaar word ons jaar!!!! Xxxx
Hier vandaag ronde 9 al weer in... Pff wat baal ik... Wil maandag me dokter even spreken.. en is vragen hoe t zit met erfelijkheid.. mijn ma en oma hebben beide geen baarmoeder meer en mijn ma is niet zonder extra hormonen zwanger geworden... Dus ik wil uitsluitsel hebben... Wel met ovutesten al 2 maandjes bezig.. maar ook dat is t dus niet helemaal?.. dan misschien beginnen met tempen...? Groetjes stephie..