Hoe slaapt jullie kleintje overdag? Bij mij ging het steeds goed. Maar nu komt ze heel slecht in slaap. Doen jullie gordijnen dicht? Slaapzakje aan? Vanmorgen moest ik weg, toen heeft ze steeds in de maxi-cosi geslapen. Nu sliep ze net even en toen werd ze krijsend wakker. Wat doe ik verkeerd?!?!?!?
Hier slaapt ze met een slaapzakje aan en in haar eiegn kamertje en de gordijnen dicht. Maar we hebben echt wel periodes gehad waarbij helemaal niets lukte. Maar drie kwartier op een dag en soms met een beetje mazzel nog een half uurtje. Op een gegeven moment hebben we haar zelf haar ritme laten vinden door heel veel verschillende tijden te proberen en periodes op een dag. Toen ze net zo oud was sliep ze van 10.00 tot 12.00 en van 16.00 tot 17.00/17.30. veel sterkte
LvB: Je doet vast niks verkeerd hoor! Die kleintjes veranderen ook vaak van ritme, krijgen veel indrukken binnen enz. wat allemaal hun slaap/slaapbehoefte beinvloed. Ik zou haar inderdaad haar eigen ritme laten bepalen, heb ik hier ook gedaan en dat kan per dag/periode heel verschillend zijn. Let gewoon een beetje op haar gedrag als je merkt dat ze moe begint te worden leg je haar in haar bedje. Ze hoeft ook niet perse te slapen in haar bedje maar als ze daar ustig even kan liggen zonder al te veel prikkels van buitenaf rust ze toch uit. Maak je maar niet teveel zorgen! Overdag laat ik de gordijnen trouwens gewoon open en slapen ze in hun kleertjes zonder slaapzakje of dekentjes (is warm genoeg hier). s' avonds is het meer een ritueel met gordijnen dicht, slaapzakje aan, tandjes poetsen, kussen, knuffelen en weltrusten wensen.
Ik leg d'r ook in d'r bedje als ik merk dat ze moe wordt. Want dan ligt ze gewoon in de box en speelt ze niet meer. Ze lag eerder ook gewoon in d'r bedje rond te kijken. Maar dat is nu even over. Ik dacht zelf aan een slaapzakje want ze trappelt heftig. Gisteren heeft ze op het KDV ook in een slaapzakje geslapen en daar ging het goed (zover ik heb gehoord) Ze had dit eerder nooit, dus dat vind ik het vreemde. En ik word er onzeker van. Ben bang dat ik iets verkeerd doe.