Slapeloosheid

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door konijntje666, 26 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. konijntje666

konijntje666 Actief lid

15 jan 2008
    266
    0
    0
    Hoi,

Ik ben de vriend van jodytje en begin me met de dag meer zorgen om haar te maken. Even korte uitleg:

In het begin had ze al wat moeite om in te slapen, uurtje wakker liggen voordat ze in slaap viel was meer regel dan uitzondering. Nu word het met de dag erger, de afgelopen 2 dagen slaapt ze totaal niet meer.

Vanacht is gewoon heel erg. Nu hebben we allebij last van stress op het werk etc, maar de problemen daar zijn opgelost, die stress is weg, en de weg ligt weer open voor ons op een positieve manier. Maar i.p.v dat ze lekker naast me in slaap valt, ligt ze gewoon te niksen. Ze kan gewoon niet in slaap komen... In haar hoofd voelt ze zich net een duracel konijntje (en ze drinkt geen koffie :confused: ).

Wat is dit, want ik had al rondgekeken op het forum, kan niks vinden over deze vorm van slapeloosheid (wat het in mijn optiek toch echt wel is).

Graag hoor ik er wat van terug. Groeten, 'de vriend' :)

2. mayke1980

mayke1980 Fanatiek lid

15 apr 2007
    1.017
    0
    0
    Docent wiskunde vmbo
    Nijmegen
    Ik heb ook perioden van slapeloosheid gekend in mijn eerste zwangerschap. Het is toch iets wat erbij hoort.
    Je moet zoveel op een rijtje zetten in je hoofd, jezelf instellen op een kindje is intensief en kost veel tijd. Er spookt dan vanalles door je hoofd. Dit verookzaakt de onrust waardoor je wakker blijft.
    Het gaat ook weer over, en komt soms ook weer terug. Zeker aan het eind van je zwangerschap dan kun je minder goed slapen door je lichaam.

Probeer zelf wel te slapen, geef je lief een fijn kopje warme (kruiden) thee of melk. Samen wakker blijven heeft geen zin, het kost dubbel energie.

succes, Mayke

3. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    Het schijnt inderdaad een zwangerschapskwaal te zijn. Ik slaap ook slecht, al sinds het begin. En ik kan je vertellen dat ik nergens echt over pieker. Ik ben gewoon wakker en kan niet lekker slapen... vroeg wakker, 's nachts eruit om te plassen en dan niet meer in slaap kunnen komen, gewoon niet lekker liggen in bed, je lichaam dat in de weg zit... Ik neem het allemaal maar op de koop toe.

4. MeMe

MeMe Actief lid

12 aug 2008
    106
    0
    0
    Ik lig ook steeds wakker hoor, ben nu ongeveer 6 weken heen. Dan word je wakker en word je onrustig. En als je weer slaapt word je wakker van elk geluid. Valt mij ook nog niet mee. 3 uur maximaal achtereen is het langste denk ik.

5. konijntje666

konijntje666 Actief lid

15 jan 2008
    266
    0
    0
    wat jullie zeggen klinkt erg bekend vooral wat poema zegt.
    het gelukkig net nog iets van 6 uurtjes kunnen trekken.
    ben af en toe nog wel wakker geweest in die uurtjes maar sliep al weer snel in.
    maar na 2 en halve dag wakker zijn trok mijn lichaam het toch niet meer en wist ik in slaap te komen.
    ik was volgens mij wel ERG oververmoeid want als ik mijn ogen dicht deed zag ik dingetjes voorbij komen :S
    van de looney toones tot baby echo's.
    mijn vriend zei dat dat kwam omdat mijn hersenen dat in die tijd dat ik wakker was langs hebben zien komen.:p

6. Sakinah

Sakinah Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.088
    0
    36
    zoals je ziet (de tijd van mijn bericht) ben ik ook nog "gezellig" wakker :rolleyes: . maar niet heus. mijn hele slaapritme is sinds mijn verlof omgekeerd. tis heel vervelend. slaap opzich wel overdag.. maarja dan kan je snachts weer niet slapen. ik denk dat het komt omdat je onbewust toch over een hele boel dingen nadenkt en piekert.. en als je dan eenmaal wakker bent.. dan ben je ook wakker.. maargoed. hoop dat je snel weer kan slapen!

(op het begin van mijn zwangerschap had ik hier trouwens helemaal geen last van.. sliep zelf heel veel!)

7. konijntje666

konijntje666 Actief lid

15 jan 2008
    266
    0
    0
    ja lol ben zelf ook wakker,mijn vriend is maar een uurtje gaan liggen :p
    ben zelf maar bezig met het eten maken :)
    was zelf altijd al een nachtmens,maar sochtends vroeg een prakje maken en eten dat kwam niet tot zelden voor :D
    maar zoals al vele op dit forum zeiden heb ook ik het er wel voor over ;)

8. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    hier nog 1 wakker!
    ik wilde al om 5 uur me bed uit maar t mocht niet
    van me vriend hahaha...

9. konijntje666

konijntje666 Actief lid

15 jan 2008
    266
    0
    0
    haha lol wat dan? :(:

10. MeMe

MeMe Actief lid

12 aug 2008
    106
    0
    0
    Goedemorgen,

Pfff, wat een nacht...Weer geen oog dicht gedaan, misschien 4 uurtjes gepakt, gisteren 5, die nacht ervoor ook zoiets. Ben kapot! Moet nu aan het werk, maar volgens mij kan ik beter afbellen. Hoofdpijn, kan amper lopen. En ik moet eerst een km lopen voordat ik op mijn werkplek zit...

Als ik wakker word, gaat mijn hart tekeer. Omdat ik weet dat het beter is dat ik ga slapen. Zoiets is het. Bah.

11. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Ik heb dat ook in de begin periode van de zwangerschap even gehad. Zei nog tegen mijn man; 'als dit 9 maanden zo blijft kun je me wegdragen hoor'. Ondertussen slaap ik weer als een os!
    Denk dat ik week 8-11 'slecht' geslapen heb.
    Het is waarschijnlijk gewoon even een periode waar ze doorheen moet... Reken maar dat er onbewust een heleboel door je hoofd gaat en er heel veel met je lichaam gebeurt!

12. MeMe

MeMe Actief lid

12 aug 2008
    106
    0
    0
    Toch maar ziek gemeld. Kom liever even bij vandaag. Zie mezelf nog niet uren in de auto zitten...

13. Sakinah

Sakinah Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.088
    0
    36
    ik snap wat je bedoeld! je gaat echt de gekste dingen doen. (ook deels door nesteldrang denk ik ;)) ik heb de laaste dagen het hele huis zowat omgekeerd snachts. keukenkastjes uitgeruimd en schoongemaakt, badkamer gepoetst, strijken, was ophangen :S, dwijlen.. en dan wil ik eigenlijk ook nog even stofzuigen.. maarja om 4 uur snachts doe je daar niemand echt een plezier mee denk ik :rolleyes:.

14. Sakinah

Sakinah Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.088
    0
    36
    goed dat je je hebt ziekgemeld! ik heb nu verlof dus voor mij is het niet zo'n ramp.. dat niet slapen. maar als je je echt niet goed voelt, lekker thuisblijven hoor!

15. MeMe

MeMe Actief lid

12 aug 2008
    106
    0
    0
    Dank je wel Sakinah, kostte me wel moeite, maar heb het toch gedaan.

Ik zie mezelf straks ook wel 's nachts aan het poetsen gaan! Ha ha.

16. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik sliep in het begin ook heel slecht, idd ook nachten wakker, heel irritant.
    Nu begint dat weer, maar meer omdat alles zeer doet, niet omdat ik gewoon wakker ben :)

17. konijntje666

konijntje666 Actief lid

15 jan 2008
    266
    0
    0
    haha nee denk niet dat iemand om 4 uur snachts dat verwacht ;)
    gelukkig hoort het er bij want anders hadden wij ons zelf vreemd gevonden :)
    is gelukkig heel normaal als je zwanger bent merk ik uit de verhalen uit dit topic

18. konijntje666

konijntje666 Actief lid

15 jan 2008
    266
    0
    0
    ik geef je geen ongelijk :thumup:

19. Snowwie28

Snowwie28 Lid

10 okt 2008
    54
    0
    0
    Wat herkenbaar allemaal, ik krijg kramp op de meest rare plekken in mijn lichaam waar ik vervolgens weer wakker van word. Slaap de laatste 2 weken steeds slechter. En overdag even liggen helpt echt heel erg. Dan slaap ik vaak beter op 1 of andere manier.

Liefs
    Snowwie

20. Caro1

Caro1 Actief lid

26 okt 2008
    123
    0
    0
    Ik ben dus niet de enige met zware wallen onder mn ogen achter de computer... :confused: Gedeelde smart is halve smart zeggen ze :(

Deel Deze Pagina