Hoelang doet zaad erover om bij het eitje te komen

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Babii, 30 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Hoi iedereen,

Waarschijnlijk is deze vraag veel vaker gesteld. Ik krijg vanavond om 19.00 uur een injectie om mijn eitje(s) te laten springen.

Het eitje kan tussen 24 en 48 uur knappen, dus vanaf morgenavond 19.00 uur en vrijdagavond 19.00 uur.

Nu wil ik dus vanavond, morgen en overmorgen klussen. Maar ik vraag me af:

- Heeft het zaad wel genoeg tijd bij het eitje te komen?
    - Hoelang doet zaad erover om bij het eitje te komen?

Liefs

2. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

de snelste zaadjes zijn er dacht ik na zo'n 45 minuten, maar weet het niet 100% zeker!

veel plezier met klussen, hopelijk levert het wat op!

3. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Over het algemeen is het zo dat je de eisprong ongeveer 40 u na de Pregnyl-injectie krijgt en niet veel eerder. Pregnyl wordt namelijk ook gebruikt als je IUI-behandelingen doet, waarbij de inseminatie bijna precies met de eisprong samen moet vallen, en bij IVF/ICSI.

Als je vanavond de Pregnyl moet spuiten, heb je zo ongeveer vrijdagmiddag de eisprong. Als je vanavond klust en morgenavond, zit je zeker goed! Zaadcellen zijn binnen een uur bij de eicel, ze leven gemiddeld 2-3 dagen.

Succes!

4. Bolly

Bolly Fanatiek lid

27 sep 2009
    2.125
    0
    0
    eigen onderneming
    zuid holland
    dacht 24 a 48 uurtjes, is dus belangrijk om voor de eisprong te klussen ;) maar ik kan mij vergissen, je zou het even kunnen google.. enige wat ik zeker weet is voor de eisprong te moeten klussen

xxjes

5. essie1979

essie1979 VIP lid

17 okt 2007
    12.753
    1
    38
    Adm. medewerkster
    Tiel
    Een zaadcel doet er 12 tot 24 uur over om bij de eicel te komen.

En elke dag klussen heeft geen nut, want de aanmaak van goede nieuwe zaadcellen duurt ca. 48 uur. De man heeft dan dus een zaadloze zaadlozing, oftewel je krijgt alleen "water" binnen.

Ik zou dus vanavond en overmorgen klussen denk ik zo.

(dit komt via google van een site af)

6. essie1979

essie1979 VIP lid

17 okt 2007
    12.753
    1
    38
    Adm. medewerkster
    Tiel
    Maar nu lees ik ook weer dat de zaadcel er inderdaad maar een uurtje over doet om bij de eicel te komen ;) . Dat weet ik dus niet meer zeker.

Maar dat van het aanmaken van nieuwe zaadcellen heb ik al wel op diverse sites gelezen. Ook 2 jaar geleden toen wij bezig waren voor ons dochtertje.

7. Butterfly26

Butterfly26 Fanatiek lid

4 apr 2008
    2.746
    0
    0
    Verzorgende VIG
    Utrecht
    Ik heb ook ergens gelezen dat de snelle zaadjes al binnen een uur bij het eitje kunnen zijn !

8. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Ik heb gisteraaf niet geklust. Het ging helaas niet. Ook heb ik geen Pregnyl gespoten, maar Ovitrelle.

Vanavond gaan we proberen te klussen. Had vanochtend een positieve ovulatietest. Ben ik dan nog wel op tijd?

9. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Was gisteren je ovulatietest nog negatief? Je eisprong is ongeveer 24-48 u na de positieve test. Dan zou je vanavond nog op tijd zijn, maar langer uitstellen zou ik het niet...

10. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Hij was gisteren nog HEEL NEGATIEF en had ook een rondje in me CD digitaal.

Vandaag had ik een smiley en een knal positieve ovu test.

Wat raad jij aan te klussen nu?

Manlief kon niet presteren op commando :(. Het ging gewoon niet, was zo sneu...

11. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ik zou vanavond wel klussen, als dat lukt. Klussen op commando is niet leuk, helaas heb ik er ervaring mee...;) En anders morgen nog een keer proberen, maar dan ben je misschien net te laat. Succes!

12. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Ja, probeer het vanavond... Hij weet dat dit de laatste kans is ;)

13. L78

L78 Fanatiek lid

7 sep 2009
    2.463
    0
    0
    Noord Holland
    hebben wij ook wel 's gehad, vervelend die druk he?! Probeer het leuk te houden! Hoop dat het vanavond wel lukt. Zet 'm op

14. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Jaaa is gelukt hoor. Echt alsof de duivel ermee speelde.

Eerst hield de cd speler ermee op, toen de cd in mijn laptop, loopt de laptop vast. Vervolgens kon meneer moeilijk klaarkomen, maar het is hem gelukt!

Weet iemand hoelang je een positieve ovulatietest houdt na het spuiten van Ovitrellen voor een eisprong op te wekken?

Hij is nu de tweede dag positief ;)

15. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Fijn dat het gelukt is! Een ovulatietest kan een dag of twee positief blijven. Maar je moet van de eerste positieve test uitgaan. Je NOD is vandaag over twee weken, dus dan zou je kunnen testen. Succes!

16. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Gisteren was hij echt knal positief. Mijn Persona vandaag was ook positief, had weer een ei-symbool.

Vandaag was de controlelijn i.p.v. paars roze, maar de testlijn was even donker.

Had vanochtend een aardige drukkende buikpijn. Misschien vanavond nog klussen, maar heb gisteren dus goed geklust?

17. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Zaadcellen leven gemiddeld 2-3 dagen en je hebt gisteravond geklust, dus dan zit je goed. Je hebt de Ovitrelle dinsdagavond gehad, toch? Dan heb je ongeveer vanmiddag je eisprong. Je zou vanavond nog kunnen klussen, maar in principe zit je nu wel goed en is het niet echt noodzakelijk.

Je moet er ook niet teveel druk op leggen en te vaak achter elkaar klussen heeft weer een negatief effect op de zaadkwaliteit. En als je vanochtend/vanmiddag de eisprong hebt, heeft vanavond klussen weinig zin, omdat een eicel maar een paar uurtjes te bevruchten is. Dus ik zou het hierbij laten.

18. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Okeee dank je voor je antwoord :)!! Aan jou heb ik wat hihi...

Maar ik had vanochtend nog wel een positieve ovu test... Houdt dat dan in dathij nog moet springen? Ik heb in ieder geval niets gevoeld :|.

Woensdag avond om 19.00 uur is het ingespoten :).

19. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    De LH-piek zet je eisprong in gang. De piek kan heel kort zijn, maar je kunt ook twee dagen een positieve test hebben. Het streepje zegt niks over of je eisprong geweest is of niet. O ja, woensdagavond. Dan heb je vandaag je eisprong.

20. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Je temperatuur stijgt pas de dag na je eisprong. Dus wel logisch dat je vanochtend nog geen temperatuurstijging had.;)

Je kunt er vanuit gaan dat je eisprong vandaag is. Garantie heb je nooit, natuurlijk. Moet je over een week ook nog je bloed laten prikken om de progesteronwaarde te checken? Aan deze waarde kun je zien of je een goede eisprong hebt gehad.

Ik zou wel oppassen met glijmiddel of andere vruchtbaarheidsbevorderende middelen. Deze kunnen zaaddodend zijn of de flora van je vagina negatief beinvloeden. Dan kun je beter een beetje spuug gebruiken, dat doodt in elk geval geen zaadjes.

Deel Deze Pagina