wanneer weer aan de pil?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door danikrogt, 29 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. danikrogt

danikrogt Actief lid

13 nov 2008
    141
    0
    0
    geen werk
    rijswijk
    hoi ben nu iets langer dan een maandje moeder en vroeg me af wanneer ik weer aan de pil kan ik geef geen borst voeding meer ben ik nu 2 weken mee gestopt
    moet je wachten dat je weer ongesteld word of kan ik gewoon weer beginnen ?

2. Macdee

Macdee Bekend lid

23 mrt 2008
    755
    1
    0
    Ik zelf heb gewacht tot mijn eerste menstruatie en dan is hij vanaf dag 1 beschermend.
    Als je voor die tijd begint is het de eerste 2 weken nog niet veilig, daarna wel.
    Ligt waarschjnlijk wel aan welke soort pil je hebt,, dus ik zou even de bijsluiter lezen!

3. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Precies zoals Macdee zegt.....dus of eerder beginnen en dan is het nog niet veilig of wachten tot je menstruatie

4. UmmKais

UmmKais Actief lid

11 nov 2009
    316
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb gewacht tot mn eerste menstruatie, ook omdat ik zeker wilde weten dat alles wel weer goed op gang zou komen.

5. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik ben gewoon weer begonnen met slikken. Nu moet ik wel zeggen dat ik nog BV gaf (op dat moment) en daarvoor dus de Cerazette-pil heb gekregen.
    Vergeet niet je dat je natuurlijk wel twee weken voor je menstruatie al vruchtbaar bent... je moet dus continue blijven opletten. Als je gewoon begint met de pil, dan ben je misschien de eerste periode niet beschermd, maar dan weet je wel wanneer het wel/niet veilig is.

6. loesie22

loesie22 Fanatiek lid

29 jul 2007
    3.228
    0
    0
    verstandelijk gehandicapten
    Hier weer begonnen met de pil op dag 1 van de eerste menstruatie....

7. patricia1811

19 mrt 2010
    24
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik ben weer begonnen toen ik voor het eerst weer ongesteld werd, bij allebei de jongens

8. Wolkjuh

Wolkjuh Niet meer actief

Hoi,

Op dag 27 na de bevalling begonnen (de cerazette) staat zo ook op de bijsluiter vermeldt. Tussen dag 21-28 na de bevalling mag je ermee beginnen. Ik heb niet gewacht tot mijn eerste menstruatie, god weet hoe lang dat gaat duren voordat ik ongesteld word en wilde er toch graag mee beginnen (soort voorgevoel van extra zekerheid). Wel is dan de eerste strip niet veilig (volgens de vk), dus nu gebruiken we extra voorbehoedsmiddellen.

Gaat tot dusver goed met deze pil, las allerlei negatieve verhalen over elke keer bloedingen etc, maar tot dusver geen enkele klacht! (effe afkloppen;))

9. Lenthe87

Lenthe87 Bekend lid

9 dec 2009
    916
    1
    16
    Ik wacht tot mn lichaam zelf de cycli weer op orde heeft.
    Ben nu 7 maanden verder, 2x ongesteld geweest.
    Geef nog borstvoeding, en heb de Cerazette wel in huis.
    Maar stel het zo lang mogelijk uit (ben niet zo van de hormonen), comdooms werken ook wel :D

10. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Zit eigenlijk met precies dezelfde vraag, ben nog steeds niet ongesteld geweest en vraag me af of het dan raadzaam is maar met de pil te starten en zo weer een cyclus te krijgen?

11. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Ik ben direct na de BV begonnen, heb niet eerst de menstruatie afgewacht. Eerste strip nog wel braaf met condooms erbij maar daar waren we toch wel aan gewend tijdens de BV :D En nu ik gestopt ben is mijn cyclus weer gewoon netjes op gang gekomen.

Deel Deze Pagina