foliumzuur en erg misselijk

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Linnaea, 13 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Ik ga nu misschien een hele stomme vraag stellen... Neem aan dat ik lang niet de enige ben met dit probleem en dat er waarschijnlijk een voor de hand liggende oplossing is die ik niet zie. Maar goed, als iemand iets weet?

Hoe neem je in vredesnaam tabletjes met foliumzuur in als je zo vreselijk misselijk ben dat je ze amper door je keel krijgt en áls je ze hebt doorgeslikt meteen begint te kokhalzen?

2. Oliviafaye

Oliviafaye Fanatiek lid

13 nov 2013
    2.268
    208
    63
    Vrouw
    Utrecht
    Dat zou ik ook graag willen weten.
    Ik kreeg het advies de mama pillen van Davitamon te slikken omdat die in een capsule zitten.
    Heb ze gekocht(17 euro!) en ze zijn gigantisch, ik krijg ze niet weg of spuug ze gelijk weer uit...
    Op minder misselijke dagen gaat wel maar die heb ik steeds minder...

3. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Hier kreeg ik het niet voor elkaar...de verloskundige deed er toen niet moeilijk over.

4. Kleinewonderr

Kleinewonderr Actief lid

2 dec 2012
    237
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik probeer ze te nemen op een tijdstip dat t net iets beter gaat. Das bij mij s avonds. En wat heel veel mensen doen is hun hoofd naar achter gooien om iets door te slikken, maar ik doe juist m'n kin op m'n borst. Soms moet ik nog steeds flink kokhalsen, weet ook niet precies hoe ik t doe, maar uiteindelijk krijg ik hm doorgeslikt.... Succes!

5. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Ik nam ze zo goed als het ging. Meestal bleven ze zitten en ging ik daarna meteen slapen, soms kwamen ze er weer uit. Zijn ook dagen geweest dat het echt niet ging en toen heb ik het niet geprobeerd eerlijk gezegd..

6. Itisuptome

Itisuptome Actief lid

12 dec 2014
    304
    0
    0
    Inderdaad juist niet je hoofd achterover, dan knalt die pil zo naar tegen je huig aan.
    Ik hou m'n hoofd recht vooruit en probeer te bedenken dat het een heerlijk snoepje is.... Maar drinken ging bij mij altijd wel goed gelukkig, hoe misselijk ik ook was...
    Succes ermee.
    Ik bedenk opeens: verstoppen in een hap vla?

7. Geheimpje84

5 jun 2015
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    Och jee wat vervelend.
    Ik heb er gelukkig geen last van.
    Punt 1 is het idd erg belangrijk om je kin op je borst te doen. Hierdoor sluit je luchtpijp en opent je slokdarm om het maar even zo te zeggen.

Ik gebruik kleine tabletjes van de kruidvat eigen merk.
    Die krijg ik makkelijk met water weg.
    Ben je dan misselijk neem het dan op een ander tijdstip, dat je maag wat rustiger is.

Ik gebruik geen mulitivitamine voor de zwangere vrouw, maar gewoon foliumzuur en vitamine D. Daarnaast eet ik gezond. Maak lekker veel smoothies van groente en fruit.

Suc6

8. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Ik nam ze bij het avondeten, dat braakte ik weleens uit, maar lang niet zo vaak als de rest. Avondeten kreeg ik overigens ook maar gedeeltelijk weg, maar ging dus wel iets beter dan de rest (ik had HG en braakte meestal 5 tot 10 keer op een dag, 's ochtends beduidend meer dan 's avonds). Ik slikte ook alleen maar foliumzuur, die kleine tabletjes waren al lastig genoeg, na de 10 weken slikte ik niets en vanaf de 22 weken (toen stopte ik met braken), slik ik vitamine d, ik eet nu redelijk gezond en gevrieerd, dus vind het onzin om een multivitamine te slikken.

9. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Niet... ik kreeg het niet weg. Zodra ik een dag had dat het even beter ging nam ik ze in. Vaak heb je voor je zwanger werd ook al een x aantal weken foliumzuur geslikt en een voorraadje denk ik dan maar. Ik geloof niet dat er meteen iets mis gaat als je het niet slikt de volle 10 weken of langer tegenwoordig (hele zwangerschap)

10. Maaike55

Maaike55 Actief lid

17 mrt 2015
    125
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zelf totaal geen problemen met pillen slikken maar wel een advies..

Appelmoes.. Hierdoor glijd hij soepel naar binnen ( vla en alles kan ook, Maar appelmoes werkt onwijs Goed, zorgt ook niet voor slijm )

11. Polkadotjes

Polkadotjes Fanatiek lid

27 aug 2012
    1.071
    0
    36
    Vorige zwangerschap kon ik ze ook niet slikken. Ook moest ik elke keer spugen door de smaak. Uiteindelijk mee gestopt.
    Nu gebruik ik de Orthica kauwtabletten ( zoet) en die gaan erg goed ondanks het vele spugen.

12. MamavanF2009

MamavanF2009 Niet meer actief

Dit is wel een flink hogere dosering denk ik maar het zijn zuigtabletten, worden door het mondslijmvlies opgenomen dus het is niet erg als je daarna zou moeten spugen (nouja, dat is wel erg vervelend maar je raakt je foliumzuur niet kwijt) én je hoeft niets te slikken.
    Misschien een optie?

https://vitamineb12nu.nl/SanaCore_Foliumzuur_800.php

Wat wel erg naar voren komt laatste tijd is dat het beter is om foliumzuur samen met B12 te nemen voor een betere werking en opname maar als je geen tekort aan B12 hebt is dat natuurlijk een keus, geen noodzaak.

13. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Ik neem mijn tabletten en visoliecapsules met een bakje vla. Gaat prima.

Deel Deze Pagina