Hoi Welke toetjes maak je zelf, en hoe? Vertel hier je lekkere, makkelijke maar ook moeilijke toetjes recepten! De aftrap: Vlaflip! (makkelijk) Vanille vla Yoghurt en roosvicee Feestelijk met evt een toefje slagroom. de kids zijn er dol op!
Wij eten niet echt toetjes, koop soms een Mona pudding of maak Jelly pudding. Maarrrrr mijn schoonzus maakt de meest geweldige Tiramisu: Zonder alcohol! Je hebt nodig: 3 eieren 1,5 pak lange vingers 500 gram mascarpone 3 el suiker 1 kop hele sterke koffie Het ei mixen met de suiker tot het wit is. Dan de mascarpone erdoor. Lange vingers in een diepe schaal, koffie erover sprenkelen. Laagje mascarpone mengsel erop, weer lange vingers en koffie, en dan de rest van de mascarpone. Afmaken met cacao of nesquick. Lekkerrrrrr
Voor bij de bbq recept van een teamgenoot: halve perzikken / abrikozen creme fraiche kaneel de halve perzikken op aluminuimfolie leggen en een beetje kaneel erop doen (naar smaak). aluminiumfolie dichtvouwen en even verwarmen op de bbq. daarna naar smaak creme fraiche erbij. Dit kan denk ik ook wel in de oven. het gaat er alleen maar om dat het even warm wordt.
Dit is mijn topper! http://www.canvas.be/sites/default/files/c_img/In%20de%20keuken%20-%20Comme%20une%20tarte%20au%20citron.pdf
Choco tiramisu met aardbeien is hier altijd een grote hit. Ik houdt niet van koffie dus dacht zou het ook met chocomelk kunnen en sindsdien eten we tiramisu zo. 200 ml slagroom paar schepjes of 3zakjes vanille suiker 200ml mascarpone doosje aardbeien Chocolade melk lange vingers cacao Slagroom met de vanille suiker stijf kloppen. Hier de mascarpone doorheen mixen. Lange vingers heel even in de chocomelk dopen en met de suikerkant naar beneden in een schaal leggen. Hierop de helft van het mascarpone mengsel. Aardbeien in plakjes snijden en daar weer op leggen. Hierop weer lange vingers in chocolade melk gedoopt, mascarpone mengsel en cacao erover strooien. Ter garnering nog versieren met aardbeien. In de koelkast op laten stijven
ergens van internet afgeplukt (niet van mij dus ) reep witte chocola au bain marie laten smelten met 2 eetlepels water slagroom lobbig kloppen en dan eerst schep slagroom door chocola heen en dan chocola door slagroom heen. ca 3 uur op laten stijven en dan aardbeien ofzo er op leggen. groot succes hier
Apppelmoes daarop slagroom (lobbig opgeklopt met wat vanille auiker ersoor) en daar bovenop geraspte pure chocolade! GODDELIJK!!!! Voor het gemak kan je ook vlokken of hagelslag gebruiken maar geraspte pure chocola is echt het lekkerst
Perzikken uit blik ( op siroop) Slagroom Lange vingers (oven)schaal bedekken met lange vingers perzikken en afstrijken met flink wat slagroom. Liefst een uur of 2 de koelkast in voor opdienen! Heeeeeeerlijk!!!!!
bakje mascarpone veel poedersuiker bakje frambozen blaadjes munt biscuitjes, digestive of wat je ook lekker vind Volgens recept: meng alles behalve de biscuits en een paar frambozen. Smeer een laag mengsel op een biscuit, daar een paar frambozen op, nog een biscuit erop. A la fenneke80: meng alles behalve de biscuits in een grote bak. Zet de bak op tafel samen met het pak biscuitjes. Aanvallen alsof het nachos+dip is
Super dames zitten heel lekkere toetjes tussen! zag er laatst in de allerhande ook nog een die me wel aansprak zal es ff zoeken
Laatst een lekker toetje bij mijn vriendin gehad. Even denken hoe ook al weer . Kwark ,eierkoeken, siroop of ranja smaak die je maar wil, slagenroom zelf kloppen . aardbeien . je kunt ook zelf variëren . rechte schaal of andere rond . Koeken in kleine stuken Ranja of siroop er over kwark er bij aardbeien slagerroom zo stapelen . MMMMMMMMMMM erg lekker
Onze favoriet; je wil nooit meer een andere bananensplit! - Bananen in repen snijden en suiker er op doen en dan bakken in de boter (lekker gekarameliseerde laag) tot ze wat zacht zijn - Mars smelten met een beetje melk in een steelpannetje -slagroom kloppen - vanille-ijs Dan op bord aan zijkanten banaan met het ijs en slagroom in het midden en de gesmolten mars dan over de bananen (heerlijk warm en koud bij elkaar...)
Dat lijkt mij idd lekkerder als koffie, niet zo overheersend sterrk. Deze ga ik zeker ook even uitproberen.