Hoi Ik heb een vraag. Mijn partner en ik willen in de toekomst voor een tweede kind gaan. Vorig jaar heb ik een abortus ondergaan (lang verhaal! het komt er op neer dat ik gedwongen werd door mijn ouders en schoonouders) omdat ik nog thuis woonde met onze dochter (die destijds 6mnd oud was) partner woonde bij zijn ouders! (inmiddels wel samenwonend!) Het was een hele heftige periode. Tot op de dag van vandaag nog altijd last van. Maar nu mijn vraag: Na de abortus kregen alle vrouwen die rond een bepaalde periode abortus hebben ondergaan een brief met daarin de informatie dat iedereen bloed moest laten prikken omdat de kliniek niet hygiënisch omgaat/omging met hun "instrumenten" en er een kans op een soa was. Heel schrokkend. Was overigens een legale kliniek. Als de kliniek al onhygiënisch met hun instrumenten omgingen, hoe groot is de kans dat ze handelingen fout uitoefenen? Las op internet dat wanneer er complicaties optreden voor of na de abortus dat het de vruchtbaarheid verminderd en/of de vrouw onvruchtbaar wordt/kan zijn. Ook las ik op internet dat een huisarts pas iets kan doen (bijv een onderzoek bij een gyn) als stellen het 1 jaar proberen. En wanneer de vrouw ouder is dan 35 dat het binnen een half jaar kan. Zal een ha een uitzondering maken wanneer stellen iets als dit hebben meegemaakt bij een kliniek (waardoor gewoon heel veel vragen en onzekerheden ontstaan zijn). Ik ben eerlijk gezegd heel bang. Dat het allemaal niet lukt in de toekomst. Ook wil ik totaal niet egoïstisch overkomen naar vrouwen die het al heel lang proberen zonder resultaat. OFFTOPIC: Ik heb al eens eerder mijn zorgen uitgelegd op een ander forum, daar dacht men dat ik egoïstisch was gezien mijn leeftijd (20) en omdat er nog een heel leven voor me hangt om voor een tweede te gaan!. Men leest dan niet de reden voor de zorgen! Liefs,
Wat een vervelende periode heb je achter de rug! En dan ook nog een brief met slecht nieuws. Heel erg dat het in een legale kliniek er zo aan toe gaat. Als je nou eens met die brief langs gaat bij je huisarts en je zorgen uit? Het lijkt me dat er voldoende redenen zijn om een verwijsbrief te krijgen voor het ziekenhuis. Al zou je nou wel of niet bezig bent met zwanger worden, je wilt gewoon geruststelling. Heel veel sterkte, ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgt.
Ik ben het met Adria eens. Je kunt het toch sowieso laten nakijken, al ben je nog niet bezig met een tweede. Je hoeft niet altijd pas bij een gyn terecht te komen als je zwanger wil worden. Snap heel goed dat je nu ongerust bent of ze straks niet iets hebben beschadigd of wat dan ook. Ik zou gewoon de huisarts eens opbellen en overleggen wat je nu het beste kunt doen.
Dus het is gewoon te vragen aan de HA? Het nog niet bezig zijn met zwanger worden is voor mij iets waarmee de gedachten opkomt dat de ha mij niet serieus zal nemen. Aangezien we het niet geprobeerd hebben.