zere boobs gehouden na deels afbouwen.. :(

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Marieken, 12 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    om mijn eigen redenen ben ik deels afgebouwd, dl van 5 mnd krijgt enkel nog sochtends savonds en snachts de borst.
    toen ik nog 1 voeding overdag erbij gaf ging het best, maar sinds ik die weg laat (sinds 2 wk) explodeer ik elke avond en ochtend en mn borsten doen gewoon de hele dag zeer. ze zijn extreem gevoelig.

nu had ik verwacht dat mn boobs ondertussen toch wel zouden snappen dat er niet zo veel melk meer in hoeft, maar savonds heb ik standaard nog te veel en halverwege de middag beginnen ze echt te branden. in het begint kolfde ik wat af en heb dat afgebouwd maar ze blijven te vol, zijn echt kei hard , ze lekken ineens weer mega (deden ze nooit) en het aanzuigen begint ook weer pijn te doen..

uiteraard ben ik blij dat de melk toevoer goed blijft met enkel 2 a 3 voedingen maar ik zou het blijven voeden langer vol houden als ik minder last van ze had..
    (geen verstopte melkkliertjes of ontstekingen trouwens, dat verschil ken ik helaas wel)

dus na 2 weken nog niet gestabiliseerd.
    iemand ervaringen mee?
    met mn werk draag ik veel kinderen (en mn eigen natuurlijk) en dat doet zoooo'n zeer tegen mn borst.

2. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik lees mee. Hier helaas geen tips, zit in hetzelfde schuitje..
    Zoontje is wel jonger (3,5 maand). Geef overdag nu flesjes en 's avonds, 's nachts, ochtend bv, maar overdag blijft het een verschikking. wat doet dat pijn :$ stuwing wil niet weg.. ik wacht nog af..

3. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    nou snowtje, mijn borsten lijken het ineens door te hebben! geen mega boobs meer sochtends en savonds, ze blijven erg gevoelig maar niet meer zo mega hard en stuwing erachter.. heeft dus ruim 2 weken geduurd..
    hoe lang ben jij nu overdag gestopt? hopelijk is het voor jou dan ook een kwestie van ietsje langer geduld hebben..
    ben zelf nu wel bang dat ik zo ineens te weinig melk heb.. maar dl heeft vannacht heerlijk gedronken en leek vanochtend ook verzadigd met wat er nog over was. dus hoop hoop hoop!

snowtje, wat hier trouwens goed werkt is direct na werk (18.15/18.30) haar aan de ene borst aanleggen waar de meeste druk opstaat en die goed te laten drinken en dan na het omkleden en tutten de andere borst voor het slapen. dan hoef ik ze niet allebei tot het einde te rekken en drinkt ze ook meer omdat ze in 2 etappes drinkt. volgens mij houd dat de productie ook beter op peil, net als de nachtvoeding er tussen.

4. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh fijn dat het beter gaat! Hier nu bijna 2 weken overdag een flesje. Zal inderdaad wel een kwestie van tijd zijn, maar is wel even lastig. Zeker omdat die van mij het ook nog wel eens leuk vind om door te slapen van 22 tot 6 :$ Normaal heerlijk natuurlijk, maar ik zit 's nacht de druk eraf te kolven want ik kan er niet meer van slapen dan. vind het ook zo zielig om hem wakker te maken. Als hij wel komt 's nachts gaat het beter. het is ook nooit goed he ;)
    lijkt alleen wel of de melkproductie toch wat instabiel is. De ene nacht slaapt hij door, de andere nacht komt hij weer 2x. denk misschien om de productie weer op te voeren :( We zullen zien..

Deel Deze Pagina