Na afleestijd resultaat

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Eliseb, 28 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Hier ook zelfde meegemaakt (2 x) en zwanger.
    Als ik niet zwanger ben blijft Kruidvat test witter dan wit!
    Ook uren na de test te hebben afgelegd.

2. Eliseb

Eliseb Actief lid

27 jul 2011
    116
    0
    0
    Bedankt voor alle reacties. Iedereen heeft zijn eigen mening en ervaring met dit soort uitslagen, bedankt voor het delen! Ik heb alleen niet mijn vraag beantwoord gekregen: of een test een streep kan geven zonder HcG in de urine te waarnemen?

Zal ik morgen ochtend weer een testje doen? of toch nog even wachten tot 10 dagen na ovulatie (woensdag)?

3. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    Ik zou zeker 2 daagjes wachten.

Je kunt wel een indrooglijntje krijgen als er geen HCG is maar ik heb dit nooit met kruidvat testen..2v5 Oh en die zijn dan vaak grijs en geen roze

4. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Indrooglijntjes? Vals positieve Zwangerschapstesten en Dipsticks?
    Internet is een prima medium om meningen te verkondigen. Helaas gebeurt het echter ook maar al te vaak dat er meningen worden overgenomen of niet juist worden weergegeven.
    Een korte opsomming van veel gelezen misverstanden:
    1. indrooglijntjes bij Zwangerschapstesten
    In vele fora wordt er melding gemaakt van testen welke "last" hebben van zogenaamde indrooglijntjes. Dit zijn lijntjes welke verschijnen ver na de maximale afleestijd van de test. Soms worden deze lijntjes ook bestempeld als "voorgedrukt". Beide benamingen zijn fout. Iedere test dient te worden afgelezen binnen de door de fabrikant opgegeven tijd. De testen en anti lichamen welke gebruikt worden om te testen zijn specifiek bepaald voor de test. Ga je dan toch na een half uur bijvoorbeeld de test aflezen, dan kun je soms een licht lijntje waarnemen. Dit lijntje heeft niets met een mogelijk positieve uitslag te maken. De op de test aanwezige anti-lichamen moeten binnen de gestelde aflees tijd reageren om te kunnen spreken van een positieve test. Dit geldt voor iedere test, huismerk of bekend merk en ook de digitale testen kennen dit fenomeen. Zou je een digitale test ver na de gestelde tijd uit elkaar halen, dan kun je dit lijntje ook waarnemen. De test zal niet positief aangeven aangezien de bepaling (digitaal) al eerder heeft plaatsgevonden. Dit fenomeen zegt niets over de kwaliteit van de testen. Iedere vrouw (en man!) heeft van nature een bepaalde hoeveelheid hCG. Laat je de test ver na de maximale aflees tijd doorlopen, dan werkt de test nog door. De reactie in de test op je hCG in je urine blijft gewoon doorgaan. De test kan dus zelfs een hCG gehalte aangeven die je altijd al in je urine hebt. Sommigen spreken dan van een "vals positief" resultaat. Uiteraard is dat niet het geval. Vals positieve uitslagen bij een moderne zwangerschapstest komen hooguit 5 op de 1000 keer voor. Zeer kleine kans dus.

Indrooglijntje? Vals Positieve Zwangerschapstest? - Wat weet jij?

5. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Idd, zoals eerder gezegd; sommige mannen testen ook 'positief' als je maar lang genoeg wacht, dat lijkt me toch wel het bewijs voor het feit dat je echt niet na afleestijd moet gaan kijken; die test heeft dan veeeel te lang de tijd gehad om te reageren en zal dus ook op minieme hoeveelheden reageren die geen enkele indicatie zijn van een zwangerschap (je hebt altijd wel een beeetje hcg in je urine, ook als je niet zwanger bent). Bij een zwangerschap heb je meer hcg in je urine en daarom moet een test dus binnen de afleestijd reageren. Dat betekent niet dat je niet zwanger bent als hij ruim voor NOD niet meteen reageert, het kan ook zijn dat je dus te vroeg test. Sommige vrouwen testen pas positief dagen na hun NOD.

6. Eliesje

Eliesje Niet meer actief

En? Getest? En en en??? Ben zo benieuwd!!

7. Eliseb

Eliseb Actief lid

27 jul 2011
    116
    0
    0
    Vanochtend heb ik toch weer een testje gedaan, maar helaas, geen + gekregen (had alleen nog een CB testje over).

Ik denk dat ik was meer geduld moet hebben, want ik ben nu 8 dagen na ovulatie, dus ik denk dat ik tot a.s. zaterdag wacht tot ik weer test. Er is volgens mij dus nog wel hoop.

8. Eliesje

Eliesje Niet meer actief

Hè jammer! Maar idd wees niet getreurd. Je hebt heel vroeg getest!!

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.335
    36.195
    113
    Het antwoord op je vraag is dus ja. Immers mijn man heeft echt geen hcg in zijn urine en kreeg toch een heel lichtrose streepje na een minuut of 10.

10. apie3

apie3 Fanatiek lid

10 jan 2011
    1.815
    0
    0
    directeur aan huis
    Noord brabant
    Je banner is verwarrend :D!

Su6! Ik duim heel hard voor je, en kom nog een keer kijken of je getest hebt!!

11. Eliesje

Eliesje Niet meer actief

Was je bang dat je man zwanger was? ;)

12. Eliseb

Eliseb Actief lid

27 jul 2011
    116
    0
    0
    We zullen het antwoord binnenkort weten:D

13. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.335
    36.195
    113
    Haha, nee. Ik testte vorige 2 zwangerschappen al heel vroeg met matcare positief. Nu deed ik met kruidvast een test en na 8 min. kwam er een licht streepje op, vond ik raar, omdat matcare niets aangaf. Dus ml een testje laten doen en die kreeg datzelfde lichtrose streepje, wist toen dus zeker dat het in elk geval geen zwangerschap was (en ben vandaag ook ongi geworden, dus weet het heel zeker).

14. Zussie

Zussie VIP lid

10 mrt 2011
    5.963
    2
    0
    Verpleegkundige
    In de bijsluiter van de kruidvat 2v5 staat dat de test na de afleestijd niet meer betrouwbaar is, en dat een negatief resultaat na de afleestijd kan veranderen in een positief resultaat. Ja, je kunt dus een (rose) streepje krijgen na de afleestijd en niet zwanger zijn.
    Ik had dit 2 weken terug ook, een duidelijk rose streepje na afleestijd, maar ik ben niet zwanger.

Er zijn ook meiden die een streepje na afleestijd krijgen en vervolgens wel zwanger blijken te zijn, maar ik denk dat dit gewoon toeval is...

15. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    #35 lotuss, 29 aug 2011
    Laatst bewerkt: 29 aug 2011
    Iedereen heeft altijd een kleine hoeveelheid HCG in zijn /haar lichaam. Daarom zeggen ze ook dat je de test niet mag aflezen na het aangegeven aantal minuten. Bij hele gevoelige tetsten kán het dus zijn dat ook mannen vage lijntjes op een test krijgen. dat hoor je wel eens bij bepaalde merken, van het kruidvat heb ik dat nog nooit gehoord. Wel dat er vage lijntjes ontstaan na de afleestijd. De test werkt nog een poos door, dus eigenlijk is het HCG gehalte in je urine (nog) niet genoeg om de test binnen de tijd positief te laten worden. Maar het kan natuurlijk toe gaan nemen, of afnemen bij een vroege miskraam. Dan zullen de lijntjes meestal weer verdwijnen. Denk dat de meeste mensen dus niét genoeg HCG van nature (zonder zwangerschap) in hun lichaam hebben om vage lijntjes op een test te laten verschijnen. Maar sommige hebben van nature waarschijnlijk een wat hoger gehalte en dan zou het kunnen.
    Ik heb in elk geval nóóit vage lijntjes gehad zonder zwangerschap, ook niet na uren. Bij mij is er echt wel iets aan de hand dan, al is het maar een schaduw! Maar het is ook gebeurt dat het om een vroege afbreking ging.
    Maar de test reageert dus echt alleen op HCG!

16. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Bij mij is het nu helemaal raar...vage lijntjes die onstaan ok...
    Dat heb ik inderdaad al de hele week gehad, ook véél te vroeg getest. Ik voelde aan mijn lichaam wel dat er iets aan de hand was hoor. Was ook geen wishful thinking want het was eigenlijk niet gepland dat ik nog zwanger zou raken. Gister verscheen er na de afleestijd, na een halfuurtje ofzo. Ineens wel een heel duidelijke lijn. Wel wat té duidelijk voor een 'natuurlijk aanwezig HCG gehalte" Maar vandaag weer een vage, dus ik wacht nu op mijn ongi, iets fout gegaan in de ontwikkeling. Urine is ook niet altijd even geconcentreerd en ik krijg in de ochtend witte testen (ook na uren) en in de middag dus vage lijnen en een keer deze..

17. Eliesje

Eliesje Niet meer actief

Schat die is positief!!

18. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Als die na afleestijd is, dan is het geen streepje waar je op kan vertrouwen.

19. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Dat denk ik ook niet Andrea, ik zit te wachten op m'n ongi. zal nu wel snel doorbreken.
    Ik denk aan een vroege afbreking. Weet ik wel zeker eigenlijk, had het aan m'n lichaam al gevoeld. Wel HCG, net niet genoeg voor een posi test binnen de afleestijd. Wel voor een positest daarna.

20. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Vandaag niet meer Eliesje! Heel vaag nog wat waar te nemen maar dan moet je goed kijken. Tussen vandaag en woensdag moet ik ongesteld worden, denk zelf morgen wel. ;)

Deel Deze Pagina