Voor mij, en voor alle andere mama's die ongerust zijn over bloedverlies in de prille zwangerschap: Een poging om wat inzicht in de gevolgen van bloedverlies te krijgen. Dit werkt alleen als véél mensen reageren, dus doe alsjeblieft mee! Je kan meerdere opties aanvinken, per zwangerschap.
Ik heb 3 keer geen bloedverlies, gezonde zwangerschap (kan het maar 1 keer aanvinken) En 1 keer licht bloedverlies (bruin) en dat was een miskraam. Maar het bloedverlies kwam een dag na slechte echo, dus ik wist al dat het (zeer waarschijnlijk) niet goed zat. Paar dagen later kwam miskraam ook echt op gang (niet te missen ).
Heb gestemd op geen bloedverlies, gezonde zwangerschap. Vanaf een week of 20 had ik af een toe een heeeeeel klein stipje bloed aan m'n toiletpapiertje, maar na onderzoeken werd er niets gevonden en de kleine deed het erg goed!
Veel en hevig bloedverlies. Van week 5 tot en met week 18. So far, so good. De kleine doet t gelukkig prima Edit: onderzocht waar t vandaan kwam maar ze kunnen geen oorzaak vinden. Zelfs uitstrijkjes gehad om te kijken of er kwaadaardige cellen waren. Gelukkig niet. Maar wat een onzekerheid zeg
Ik heb vanaf het begin regelmatig bloedverlies, nu nog. Kindje doet het verder prima, dus waarschijnlijk een hele gevoelige bmm.
ik heb alle 3 keren bloedverlies gehad...elke keer anders..van lichtbruin overgaand naar lichtbloed...van meteen veel bloed en gewoon een beetje bloed. Alle keren betekende bloed het begin van mn miskraam.
Bij Aiden: geen bloedverlies - gezonde zwangerschap. Bij deze zwangerschap: Bij 5 weken en 3 dagen zwanger begon ik opeens een beetje rood bloedverlies te krijgen. Was ook nog op mijn werk, dus dat was even stressen. Ik mijn vriend gesmst dat het net leek alsof ik ongesteld ging worden. Het roodverlies ging 's middags over in licht bruinverlies en dit heeft nog een dikke dag aangehouden. Echter, tot op heden verloopt deze zwangerschap gezond gelukkig! Misschien een innestelbloeding geweest? Of ik had inwendig iets beschadigd met het inbrengen van de Utrogestan. Dat kon ook nog.
Bij mij betekende bloed twee keer niks goed. De eerste keer met 8 weken had ik 1 veeg bloed, en begon al meteen daarna stolsels te verliezen was dus een miskraam. En de tweede keer kreeg ik bloedverlies toen de bevalling al veelste vroeg in gang was gezet en ik dus volop weeen had. Maar ik heb wel de eerste optie aangekruist, want verder was het een gezonde zwangerschap en ik had geen bloedverlies. Ik kreeg heel accuut een virus waardoor het fout ging, en dat bloed hoorde echt bij de bevalling en omdat me baarmoedermond open was gaan staan.
tja.. wat er ook uit de poll gaat komen.. is natuurlijk geen garantie voor het verdere verloop van een zwangerschap die gepaard gaat met bloedverlies
Kwam na 14 weken achter zwanger te zijn. Elke maand bloedverlies gehad en ook tussendoor weleens wat.. na 14 weken 2 keer wat bloed.Zie nu mijn banner
Vaak licht bloedverlies, de hele zwangerschap door. Maar wel een gezonde zwangerschap, ik schrik er gelukkig niet meer zo van.
Natuurlijk is een poll als deze geen garantie voor het verdere verloop van de zwangerschap. Maar het kan wel geruststellen dat (een beetje) bloedverlies echt niet tot einde zwangerschap HOEFT te leiden.
Eerste zwangerschap geen enkel bloedverlies gehad, heeft een prachtige dochter opgeleverd. Tweede zwangerschap weer geen bloedverlies, maar helaas met 11 weken een missed abortion geconstateerd. Door middel van curretage weg gehaald.