Na al een paar keer duidelijk geweest te zijn, begint het gewoon weer opnieuw...

Discussie in 'De lounge' gestart door mve81, 4 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Ik zou nog heel even wachten. Als hij je een berichtje stuurt zou ik iets sturen in de trant van: "ik heb nu meerdere keren aangegeven dat ik hier niet van gediend ben en me hier onprettig bij voel. Ik ga ervan uit dat ik duidelijk genoeg ben geweest. Mocht je het nodig vinden me weer op deze manier te benaderen, dan zie ik me genoodzaakt dit bij mijn en jouw leidinggevende te melden en een officiële klacht in te dienen".

Dan heb je 'zwart op wit' dat je dit niet wil en dit al eerder hebt aangegeven. Succes!!

2. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Accountmanager Binnendienst
    Maarssen
    dit dus.

En verder vraag ik me ook af wat je geantwoord hebt want ook de "vieze en gevaarlijke" mannetjes kijken eerst naar hoever ze kunnen gaan en als ze bij jou dat soort berichtjes kunnen sturen kunnen ze blijkbaar erg ver gaan. Bij mij was het nooit zo ver gekomen kan ik je zeggen.

Sowieso als ik een berichtje krijg van een mannelijke collega waarin niets meer staat dat hij het zo ontzettend leuk vind dat er een jonge en vlotte collega is komen werken gaan bij mij de allarmbellen rinkelen en antwoord ik helemaal niet. Hij stelt geen vraag, heeft me niet werk-gerelateerd nodig dus heeft het ook geen antwoord nodig. Als hij me dan aanspreekt later op het werk of ik hem gehad heb zal ik zeggen: "ja heb hem gelezen, erg aardig van je." en het daarbij laten. Dan denkt hij echt wel 2x na voor hij iets stuurt.

3. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Accountmanager Binnendienst
    Maarssen
    nou heb ik geen collega's als thuismoeder, alleen wat buurtkindjes als oppaskinderen maar moet er niet aan denken dat mn buurman ineens gaat sturen dat hij het zo fijn vind dat er een jonge vlotte meid in de buurt is komen wonen. Die kan zn kinderen beter bij zich houden als dat het begin is van meerdere berichtjes.

En ik ben waarschijnlijk ook heel gemeen om het te laten vallen bij zijn vrouw de eerst volgende keer dat die de kids komt brengen en ophalen.

"sorry dat ik niet geantwoord heb op zijn bericht maar was erg druk en ben het daarna glad vergeten maar erg lief van jullie!"

en 9 van de 10 keer zal de vrouw echt wel vragen wat er dan in stond.

... opgelost :D

4. Smnee

Smnee Niet meer actief

Direct afkappen, en bij het eerst volgende bericht naar de directie. Bah, wat een creap.

5. mve81

mve81 Lid

25 jan 2012
    53
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nouja, het begon dus gewoon met dat hij het leuk vond dat er zo'n leuke vlotte jonge meid aan het werk was. Dan bedank je diegene, althans, dat heb ik wel gedaan. Over hoe het bij dat bedrijf er vroeger aan toe ging, Uiteindelijk kwamen we uit op zijn vrouw die kanker heeft gehad en haar borsten heeft laten amputeren.

Allemaal heel erg natuurlijk, maar ik kon daar al niets mee. Alleen gezegd dat ik het erg vind voor hun! En toen begon hij dus over dat hij zijn vrouw niet meer mocht aanraken, geen liefde meer voor haar voelde, enz. enz.

6. rums

rums Niet meer actief

Niet afwachten en naar de directie gaan. Wat hij geschreven heeft lijkt mij overduidelijk en niet wenselijk.
    Het lijkt mij stug dat de directie er niets mee doet.

7. setje

setje Fanatiek lid

18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    Tja, idd heel lullig voor hem, maar daar heb jij niks mee te maken natuurlijk.... Blijkbaar ben je te lief voor hem geweest in zijn ogen... Je hebt hem te ver laten gaan...

8. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Kennerlijk ben je niet duidelijk genoeg geweest.

Duidelijk maken dat jij deze manier van omgang niet accepteert en stappen gaat ondernemen mocht dit door gaan.

En dit niet alleen via de Whatsapp doen maar face to face en met duidelijke taal.

Ik weet niet wat de politie voor je kan betekenen maar volgens mij vrij weinig.

9. setje

setje Fanatiek lid

18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    Ff voorop gesteld natuurlijk dat hij het recht niet heeft, maar in zijn ogen blijkbaar wel.

Denk dat je idd nog 1 keer heel duidelijk tegen hem moet zijn, en dat je anders stappen onderneemt. Omdat dit niet jouw idee van collegialiteit is...

10. mve81

mve81 Lid

25 jan 2012
    53
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb hem nooit een soortgelijk bericht gestuurd. Hij drong alleen aan dat hij zijn berichten zou wissen, en dat ik dat ook maar moest doen. Maar ik ben gekke henkie niet. Natuurlijk schijt hij waarschijnlijk in zijn broek dat ik met dat bewijs naar de directie kan lopen. Ik moet er ook bij zeggen dat ik 9 van de 10 keer ook niet antwoord omdat het te ver gaat.

Maar de laatste keer dat ik hem gevraagd heb te stoppen omdat ik me er ongemakkelijk bij voel en er niet van gediend ben, dacht ik er ook echt wel vanaf te zijn.

11. mve81

mve81 Lid

25 jan 2012
    53
    0
    0
    NULL
    NULL
    Plus daarbij, ja ik ben inderdaad bang voor mijn eigen haggie, ondanks dat ik het bewijs in handen heb. Dat is ook wel een beetje de reden wat me tegen houd om direct naar de directie toe te lopen:S

12. Shopaholicnl

Shopaholicnl Fanatiek lid

3 mrt 2013
    2.775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Zal geadviseerd worden 3x zwart op wit hem te zeggen dat hij moet stoppen. Gaat hij door en is het een dagelijk iets waarbij ts haar leven wordt beïnvloed neigt het naar stalking en kan ze aangifte doen. MAAR ze zal waarschijnlijk als eerste te horen krijgen: "heb je het al aangekaart bij de directie?".
    Daarbij blijf ik me afvragen of hij eerdere berichten niet verkeerd opgevat kan hebben? Whatsapp taal komt vaak anders over als dat je met iemand praat heh.. Wat voor jou als bedankje gediend kan hebben kan voor hem een deur zijn die opengegaan is met het idee dat jij hier achter sta. Daarom kort en krachtig aangeven (via app, zwart op wit!!) dat je dit niet wil hebben.

13. Shopaholicnl

Shopaholicnl Fanatiek lid

3 mrt 2013
    2.775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Snap ik, daarom zoveel mogelijk bewijs verzamelen voor jezelf waarin je duidelijk zegt dat hij moet stoppen. Dit uitprinten en highlighten voor je naar de directie gaat. Dan nemen ze je zoiezo al serieuzer dan dat je met je telefoon erheen gaat. Ondernemen ze geen stappen en stopt het niet dan de politie bellen. Maar maak wel voor jezelf een logboekje met alle tijden en de hoeveelheid sms'jes op welke datum. Gaan ze om vragen, beter goed voorbereid zijn dan ;) mocht je vragen hebben mbt aangifte mag je altijd pb'en.

14. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Gewoon direct naar de directie gaan, 1x aangeven dat je hier niet van gediend bent, lijkt me genoeg. Wat een engerd zeg!

Ik heb het ook gehad, jaren terug. Begon met berichten, heb hem toen gewaarschuwd, daarna kreeg ik hijgtelefoontjes. Gedreigd dat ik het hogerop zou gaan aangeven, lijdde tot zelfmoordbedreigingen. Ik was in tegenstelling tot jou wél heel erg bang :(

Uiteindelijk is ie ontslagen, om andere redenen (waaruit bleek dat ie dus ook echt knettergek was).

Afijn.. Ik hoop dat je snel van deze viespeuk verlost bent, want dit kan echt niet. Je werk kan hier ook op een gegeven moment onder gaan lijden, dus ik hoop dat je snel actie onderneemt.

15. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.125
    2.961
    113
    Vrouw
    Dit ga je toch niet zitten afwachten, dit is gewoon seksuele intimidatie en daar kan iemand ontslag voor krijgen.
    Als jij hier niet van gediend bent onderneem je iets. En niet via je vriend. Na je werkgever dus.

16. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.316
    2.598
    113
    je hebt al een keer gewaarschuwt, it is sexuele intimidatie en zou het ook melden bij je leidinggevende. Mag gewoon niet!

17. Queen

Queen Fanatiek lid

11 aug 2010
    1.067
    274
    83
    Als je hem ooit al eens duidelijk hebt gemaakt dat je niet van dergelijke berichten gediend bent, zou ik meteen naar de directie gaan.

Als je het niet duidelijk gezegd og geschreven hebt, zou ik hem dit via app mededelen. Als hij het dan nog eenkeer doet, meteen naar de directie.

18. Leanna

Leanna Actief lid

12 apr 2013
    302
    0
    0
    NULL
    NULL
    Waarom zou hij jouw berichtjes wissen dan? Jij hebt toch niks verkeerds geschreven. Echt, afkappen die handel. Komt narigheid van!

19. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Ookal heb j in het begin een "leuk" gesprek met hem gehad, je hebt aangegeven dat je de appjes zakelijk wil houden en niet van zijn manier van uiten gedient bent.
    Dus je collega is ten alle tijden fout.
    Jij laat juist zien dat je niet over je heen laat wandelen door dit te melden.
    Ik denk dat juist ten gunste van je werk is. Die appjes leiden je alleen maar af van je werk en geven je een rot gevoel.
    Je collega gaat gewoon te ver en daar heb je niet om gevraagd en het is niet jou schuld. Dit is je overkomen en dit kan iedereen overkomen.

Wees dus niet bang en stap naar de directie en laat dit stoppen.

20. knap

knap Niet meer actief

Nou misschien had je wel meteen zijn vrouw het moeten laten lezen.!!!!

Zo te lezen een geil oud mannetje..... die wat te kort komt.

Zou hem echt een hele grote waarschuwing geven.

Dat hij direct er mee moet stoppen en anders jij stappen gaat ondernemen. Je niet laten kisten door z.n vies mannetje bahh...

Kom voor je zelf op.

Deel Deze Pagina