Maar bij al die dingen moeten de alarmbellen toch al gaan rinkelen? Dat zijn toch geen onderwerpen waarover je sms-t of what's-app't? Daarmee heb je hem erg dichtbij laten komen. Niet meer doen, dat soort dingen over sms enzo!
Waarom ga je het nog twee weken aankijken? Deze man gaat ver over je grenzen heen en je wil het nog aankijken? Je hebt aangegeven dat hij moet stoppen, negeert jou grenzen en gevoel. Ik zou direct actie ondernemen. Hij is fout! Wees duidelijk, geef een signaal af! Ik zou naar de directie gaan! Sterkte!
precies! je hebt vanaf nu al de kans dat ie je echt gaat "grijpen" want hij klinkt in zijn berichtjes echt als een man die er werk van maakt.
Ik had hem al verwijderd/geblokkeerd bij de eerste rare app, sorry maar dat is niet normaal wat hij stuurt. Een keer, daarna zou het control all delete zijn...
ik snap niet waarom ze hem "nog een keer" moet waarschuwen? van de eerste keer was hij al "not amused", ik denk dat hij het alleen maar leuker gaat vinden als zij dreigt om stappen te ondernemen
Ik zie ook niet in waarom je nog langer zou wachten. Er wordt gezegd dat je eerst drie keer moet zeggen dat je er niet van gediend bent, maar ik vind dat je het na één keer genoeg zou moeten zijn. Schijnbaar heeft hij dat niet opgepikt. Dat is zijn probleem. Ik zou morgen direct naar de directie stappen. Dit is echt niet normaal. Ook wat hier verder gezegd wordt, dat je geen gesprekje meer zou morgen aanknopen via Whatsapp met een collega vind ik wel ver gaan. TS is hier in niets schuldig en dat hoeft haar (vind ik ) niet aangepraat te worden. Veel sterkte TS. Dit zal echt niet makkelijk zijn, maar weet je... als hij dit bij jou doet, kan het ook zomaar zijn dat hij dit bij anderen doet buiten het werk om (denk aan een buurmeisje, enzovoorts). Ook voor de (potentiële) andere slachtoffers zou ik nu meteen actie ondernemen. Nogmaals veel sterkte! Josien
Idd niet meer afwachten! Gelijk naar directie met alle berichten die je al hebt gekregen!! Wat een enge vent!!
Hebben jullie geen vertrouwenspersoon op het werk? Misschien eerst die inlichten als je net gelijk naar de directie wilt?
Ja dat dacht ik ook. Je moet er i.i.g wel iets mee gaan doen want ik vind dat soort berichten echt niet kunnen. Je hebt hem gevraagd ermee te stoppen en hij respecteert dat helemaal niet.
Waarschuwen moet al niet nodig zijn voordat je iets onderneemt, naar één keer is zeker genoeg. Niks aankijken, werk van maken. Is ie helemaal...
Helemaal mee eens. En als ik het verhaal van TS lees komt het kr*ng in me naar boven, ik zou als ie niet stopte ook nog eens even naar zijn vrouw gaan. En het haar eens laten lezen wat voor fijne vent ze heeft.
Ik heb dit ook een keer meegemaakt op mijn werk. Ging ook van onschuldig contact naar opmerkingen die ik met open mond las. Ik ben toen een keer uitgevallen naar hem toe omdat ik er echt gek van werd. Toen ging het een tijd goed maar na een tijdje ging het weer verder, ik heb toen een gesprek aangevraagd bij de leidinggevende en heb dit aangekaart. Dit werkte dus wel, hij werd er op aangesproken. Kwam vervolgens bij mij om zijn excuses aan te bieden en daarna heeft hij dit nooit meer gedaan... Dus mijn advies, stap naar je leidinggevende
Ik snap niet waarom gewacht moet worden. Je hebt hem al gevraagd te stoppen en dit doet hij dus niet. Ik vind het bericht behoorlijk ver gaan. En na een zo´n bericht had ik al stappen ondernomen en ik denk dat je nu zelf ook je grens moet gaan aangeven. Ik snap dat je bang bent (ook al zou dit zeer onterecht zijn) voor gevolgen voor jezelf. Ik denk dat het idee van een vertrouwenspersoon in eerste instantie informeren een goede stap is!
op mijn vorig werk meegemaakt. Was een nieuwe overheidsdienst die opgericht werd in een typisch mannenwereld (binnenscheepvaart). Toevallig waren we allemaal jonge vrouwen en toen zijn er ook incidentjes geweest. Verschillende zelf, 3 met collega's en eentje met mij. Bij 1 collega kwam het zelf tot echte aanranding (tegen muur geduwd en strelingen en kussen). Toen hebben onze bazen beslist dat alle mannen die geen reden hadden voor toegzng tot het gebouw ook niet meer binnenmochten en werden alle mannen bij elkaar geroepen om hun uit te leggen wat ze wel/nie tmochten bij ons. En bij nieuwe overtredingen onmiddellijk ontslag voor de dader. Zou du zeker met je baas gaan praten, vooral omdat het ook een echte mannenwereld is en hij mss ook wel weet wat een vrouw op de werkvloer kan doen bij sommige mannen
Gewoon aan zijn baas laten zien, klaar! Is er trouwens geen vertrouwenspersoon in huis? En aangifte doen, heel simpel korte metten mee maken. Het is sexuele intimidatie en dat is strafbaar.
Gatver, ik zou al na het eerste berichtje naar de leiding zijn gestapt. Zo denkt hij mooi dat hij ermee wegkomt en dat je het misschien nog stiekem wel leuk vindt ook, omdat hij gewoon zijn gang kan gaan. Vieze oude man.
Ik zou een whatsapp sturen dat hij hier mee op moet houden, dat je hier niet van gediend bent en bij de volgende app serieuze stappen gaat ondernemen. Dan heb je ook bewijs dat je er wat tegen gedaan hebt.
Zulke dingen kunnen soms echt gevaarlijk zijn/worden hoor ook al denk je dat je alles nog wel onder controle hebt. Dus echt actie gaan ondernemen hoor zo snel mogelijk!! Vertrouwenspersoon of leidinggevende!! En als je denkt ja maar misschien heb ik de deur wel op een kier gezet door in het begin het gesprek aan te gaan.. Dat is niet zo hij mag niet zomaar zulke dingen naar je schrijven dat is echt sexuele intimidatie en kan jij niks aan doen!! Hij zit hier fout!! Voor je eigen veiligheid en inderdaad misschien ook wel voor anderen ( wie weet bij wie hij dit nog meer doet ik denk niet dat je de enigste of eerste bent) ga er iets aan doen!! Heel veel succes meid!!
Mja.. En vervolgens kon hij bij jou z'n verhaal kwijt... (Misschien zelfs pas voor de eerste keer dat hij dat bij iemand kwijt kan? Zoiets vertel je niet tegen iemand die regelmatig met je vrouw op de koffie is tenslotte en ook niet tegen je mannelijke collega's want je bent geen mietje tenslotte) Wellicht eens opmerken dat je het echt heel erg voor hem vind maar dat hij zelf moet kiezen mbt wat hij wil. Wl hij bij zijn vrouw blijven, dan is het wel zo verstandig om per direct te stoppen waar hij mee bezig is. Wil hij niet bij zijn vrouw blijven.. Ook goed maar laat hem dat dan ook vertellen aan haar en bovendien iemand anders zoeken om mee te flirten want jij voelt je er erg onprettig onder en zo kun je niet fatsoenlijk werken. Heb het zelf ook ooit eens gehad zo.. Niet met een collega maar met een goede vriend. Hij heeft me later zelfs bedankt dat ik gewoon gezegd heb wat ik er van dacht want hij zat gewoon in de knoop met zichzelf, z'n vrouw en de wereld. Typisch genoeg is hij alsnog weg bij zijn toenmalige vriendin... (Wel pas jaren later hoor) en sinds hij vrijgezel is spreek ik hem ook niet meer. Terwijl ik echt niks had met z'n vriendin verder..