Na anderhalf jaar is het zover...

Discussion in 'Ik ben zwanger' started by Happyme, Jan 9, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Happyme

Happyme Actief lid

May 6, 2008
    375
    0
    0
    Mijn eigen ego-topic waarin ik eindelijk kan melden dat ik zwanger ben!

Het is een enigszins een apart verhaal maar daarom destemeer een wonder!

Hier in het kort (althans dat probeer ik) mijn verhaal:
    Ruim anderhalf jaar geleden gestopt met de pil. Eerst een jaartje geprobeerd, maar omdat we nog niet zwanger waren, het eerste bezoekje aan de gyneacoloog. De eerste onderzoekjes werden bij mijn man en mij gedaan, maar hier bleek niets raars uit.

Direct werd mij gezegd dat ik, aangezien ik zwaar overgewicht had, in ieder geval moest afvallen om in aanmerking te komen voor behandeling. Dat is nu een half jaar geleden. Ik ben gaan temperaturen (waaruit bleek dat ik geen eisprong had) en direct ook naar een aan het ziekenhuis verbonden dietiste gegaan. Ben dus direct aan de slag gegaan en na 2 maanden was ik al 15 kilo kwijt en was mijn eisprong ook weer terug.

Inmiddels is dit een half jaar en 25 kilo :) geleden. Het afvallen heeft geholpen! Zomaar spontaan zwanger!

Dan mijn zwangerschap...
    Deze maand dacht ik zo'n week voor mijn NOD echt dat ik zwanger was. Ik voelde mij zoals ik mij nog niet eerder gevoeld had en had ook allerlei klachtjes en kwaaltjes. Maar omdat we al 1,5 jaar bezig zijn, ben ik niet zo dat ik direct of zelfs voor NOD test. En een dag voor NOD begon ik wat bloed te verliezen. De eerste dag een heel klein veegje rood bloed. De dag erna was het weer gestopt, dus twijfel. De dag erna weer bruin bloed en toen 1 dag redelijk wat rood bloed dus ik dacht.. OK, ik ben ongesteld. Maar de dag erna (afgelopen woensdag) was het nog wat bruin en eigenlijk als gestopt met bloeden.

Heel vreemd, want normaal is mijn ongi wel veel heftiger. Ik bleef ook kwaaltjes houden (krampjes, duizeligheid, slecht slapen, veel plassen) en toen vanmorgen mijn temperatuur opgenomen en dat bleek erg verhoogd, dus ik heel verbaasd :rolleyes:

Dus toen maar een testje gedaan en zie het resultaat in mijn fotoalbum :D :)

Vanmorgen nog een klein beetje rood bloedverlies, maar na telefonisch contact met mijn gyn ben ik iets gerustgesteld en hebben mijn man en ik besloten om er maar van te genieten want je kunt er toch niets aan veranderen.

Ik ben zwanger! YEAH!

Dinsdag over een week (20 januari) heb ik de eerste echo. Waarschijnlijk nog geen hartje maar hopenlijk wel een mooi vruchtje te zien.

Ok.. het verhaal is toch wel lang geworden :oops:

2. snippie23

snippie23 VIP lid

Oct 14, 2008
    8,461
    58
    48
    wow wat kanp dta ej zoveel bent afgevallen en nu zwanger! gafa zeg meid.
    geniet er van!

3. Wow wat een goed nieuws, gefeliciteerd :D

4. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Van harte Gefeliciteerd!!

5. annie1979

annie1979 Fanatiek lid

Sep 4, 2008
    3,264
    0
    0
    Ik had je al in nod topic gefelciteerd, maar bij deze nog een keer.
    Geniet ervan!

6. Happyme

Happyme Actief lid

May 6, 2008
    375
    0
    0
    Bedankt voor de felicitaties! Er gaat ineens zoveel door je heen. Geen moment op de dag kan ik echt ergens anders aan denken. Dan heb ik het ergens anders over en dan denk ik gelijk weer 'Maar ik ben zwanger!'

We zijn er zo gelukkig mee! Nu hopen dat alles goed blijft gaan.

7. prinses

prinses VIP lid

May 20, 2006
    18,334
    1
    36
    gefeliciteerd

8. Anina

Anina Actief lid

Jan 8, 2009
    203
    0
    0
    Gefeliciteerd, wat een positief verhaal voor andere vrouwen met overgewicht. Knap hoor 25 kilo! en spontaan zwanger een super beloning.

Geniet er van :D

9. Rox

Rox Fanatiek lid

Jun 14, 2008
    1,951
    0
    0
    kapster
    gefeliciteerd meid!

10. Happyme

Happyme Actief lid

May 6, 2008
    375
    0
    0
    Bedankt allemaal! Ik voel me vreselijk zwanger :D Maar mij hoor je niet klagen :)

11. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

Dec 16, 2008
    6,069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Wat geweldig bemoedigend om dit te lezen. Ik heb (zo goed als nooit) een eisprong en moet ook via het ziekenhuis gaan afvallen. En als ik jouw verhaal lees, dan geeft me dat de moed die ik nodig heb om na een leven vol afvalpogingen nog één laatste poging te ondernemen!

Dank je voor het delen en natuurlijk: VAN HARTE GEFELICITEERD!

12. Happyme

Happyme Actief lid

May 6, 2008
    375
    0
    0
    Succes Hellen! Echt, het werkt. Ik heb een koolhydratenvrij/arm dieet gevolgt en dat is me echt goed bevallen.

Ik blijf trouwens ook onder behandeling bij de dietiste tijdens mijn zwangerschap want ik wil het er niet allemaal weer bijhebben in 9 maanden :D

13. Caruli

Caruli VIP lid

Nov 15, 2007
    31,699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    gefeliciteerd :D

14. bapsie

bapsie Niet meer actief

Gefeliciteerd!

15. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    Knap zeg dat je zoveel bent afgevallen, respect! Van harte gefeliciteers geniet ervan!

16. Janneke123

Janneke123 Actief lid

Apr 10, 2007
    148
    0
    0
    Gefeliciteerd, en 2x: met je zwangerschap en met je 25 kilo eraf. Goed werk meid, en goed beloond!

Share This Page