Tja, dat was de beste titel die ik kon bedenken. Ik ben in mei 2008 gestopt met de pil, en sinds 2 maanden echt serieus begonnen met "oefenen". Zoals velen zijn we er ook echt heel erg mee bezig. Wat blijkt nu om mij heen... anderen ook... en daar is het nu bij gelukt. Ik vind het zo leuk voor ze.. 4 zwangere vriendinnen/kennissen. Maar nu ik nog.. En ik begin nu steeds meer te twijfelen aan of het allemaal wel zal lukken.. Stom he, we zijn tenslotte nog maar net bezig. Wie herkent zich hierin?
Hoi pien25, ik heb dat ook hoor, maar mischien zijn die andere mensen ook allang bezig dat weet je denk ik niet... Komt goed...gewoon genieten van elkaar, ik bedoel 2 maanden, zijn 2 pogingen en dat is echt niet veel! Succes...
Hoi, Ik snap het gevoel helemaal. Heb precies hetzelfde. Iedereen is zwanger en krijgt kinderen en wij zijn voor de 6e ronde aan het proberen. Je gaat inderdaad twijfelen. maar, kop op, gewoon de moed erin houden hoor! Groetjes
Ik ken het gevoel.. (hoe ga ik dit uitleggen) al sinds ik aan geslachtsgemeenschap doe, ben ik bang geweest zwanger te worden.. Als ik maar geen pil vergeet, als de condoom maar niet scheurt en goed blijft zitten. etc etc... al die tijd heb ik gedacht dat ik meteen zwanger zou worden als er iets "mis"zou gaan. Nu zijn we net aan de 2de ronde begonnen en heb ik het besef gerkegen van he wat vaag, we hebben zelfs ovu testen gehad vorige maand (we wilden het ook gelijk goed doen) En nu blijk ik niet zwanger en moest ik ff slikken.. Des te meer besef ik wat voor wonder het is als je een gezond kindje op de wereld mag zetten
Ik ken het gevoel ook, maar ik ben dan wel al ruim 2 jaar bezig. Maar ja ik toen we nog maar 2 maanden bezig waren, shit nog niet. En nu zijn we ruim 2 jaar verder en nog niks Maar gelukkig slaan de medicijnen goed aan. Pien geloof me, 2 maanden is echt niet lang. Probeer je eigen niet teveel zorgen erover te maken. Je moet je eigen toch wel indenken dat bij veel vrouwen het 6 maanden tot een jaar kan duren. Het komt minder vaak voor dat vrouwen meteen zwanger raken na een keer.
Toen ik net bezig was en werd ongi dacht ik ach ja er staat een jaar voor Inmiddels zijn we al 3,5 jaar bezig en 3 ma achter de rug
In mijn omgeving lijkt iedereen wel zwanger. Zelfs op televisie is iedereen er mee bezig of zwanger. Toch ben en blijf ik positief. We zijn nu in de 5e ronde en dat is echt nog niets. Het hangt van zoveel factoren allemaal af. Gewoon positief blijven al is het soms moeilijk!
Herken het ook helemaal. Bij ons ook iedereen in de omgeving. Om mijn werk zelfs bijna heel de afdeling zijn vn. mannen, maar al die vrouwen de afgelopen 1,5 jaar bevallen! Maar twee maanden is niet lang hoor! Moed houden! Geldt voor iedereen uiteraard! Ik wacht 'gewoon' mijn eerste ongi eens af (wacht daar al vanaf januari op, zit in de mmm), daarna kijk ik helaas pas verder. succes allemaal.
Ja herken mezelf er ook in zoals iedereen hehe. Heb alleen waarschijnlijk geen eisprong en zit in de 5e maand. Wacht nu op de ongie (ben ook niet normaal ongesteld maar heel licht en 2 weken lang)... Er werd gevraagd aan mijn vriend of wij nog geen kinderen wilden. Ja, door een collega die zelf de 2e al verwacht bij hun gaat het zo makkelijk. Hup er in en zwanger. Vrienden van ons verwachten in januari een baby, zij hebben er 7 maand over gedaan. Dat is weer een geruststelling. En ik ken zoveel die zwanger zijn en het lijkt net alsof het hoppa & zwanger was, maar natuurlijk hoeft dat niet zo te zijn. Maar zo voelt het vaak wel als je niets van hun geschiedenis af weet. Je ziet alleen maar die dikke buiken en hun geluk.
hihi, ik snap je gevoel ook wel hoor wij zijn al een jaar bezig en zit soms ook wel in een dipje dat het je opvalt dat iedereen om je heen zwanger word, is ook wel omdat je er nu veel aan denk, denk ik zelf ik heb dat namelijk zelf ook maar wat er eerder al gezegt werd, je weet niet hoe lang die mensen bezig zijn geweest succes iig, jullie tijd komt ook vast wel
Hoi hoi! Ik ken het gevoel ook! Wij zijn nu 6 maanden bezig en elke maand duurt ons te lang.. Om ons heen beginnen vriendinnen ook zwanger te raken. De eerste reactie is even balen, omdat je zelf ook zo graag wilt! Maar achteraf vertelde een vriendin tegen mij dat ze 2,5 jaar bezig waren met zwanger worden. Dan ben je ongelofelijk blij voor ze en denk je niet meer aan jezelf! Het heeft mij juist moed gegeven dat we dus eigenlijk nog maar net begonnen zijn... Groetjes Ella
Hoi Pien, Ik voel me ook triest, ik was echt in schok toen ik vrijdag ongi werd . En van anderen om me heen hoorde ik ook dat ze met de pil gaan stoppen , voel me dan zoooooo want denk bij hun zal het zeker gelijk goed gaan . Slechte gedachte he, ik gun het ze honder procent maar het is ook zo moeilijk. Ik ben trouwens ook in mei gestopt met de pil en 1ste serieuze poging achter de rug.
Ik ken het gevoel ook, maar heb me er wel inmiddels bij neergelegd dat het niet zo snel (en/of goed) gaat allemaal als dat ik hoopte!
Hey meid, Wij zijn ook in mei gestopt met de pil. Komen bij ons nog wat complicaties bij (verklevingen en weinig zwemmers), dus we weten dat het moeilijk gaat. Maar het neemt niet weg dat ik baal als anderen om mij heen wel zwanger worden. Ik gun het ze wel, maar ik wil zelf ook zo graag. Kop op meid! Onze wondertjes komen ook wel! Al het goede komt langzaam zeggen ze he Liefs
Ik vind het ook erg moeilijk om anderen om me heen te zien die zwanger zijn. In mijn omgeving zijn er zelfs al een aantal bevallen die later begonnen zijn dan wij, wij zijn nu 22 maanden bezig. Dat is echt wel even slikken. Ik snap wel dat zwanger worden altijd onzeker is en dat iedereen gek wordt van onzekerheid, maar meis, je bent nog maar 2 maanden serieus bezig, er staat inderdaad 6 maanden tot een jaar voor. Ga je nu nog maar niet druk maken om al die zwangeren, maar wees onbezoergd blij voor ze. Als het alleemaal langer gaat duren heb je nog genoeg tijd om je daar rot over te voelen, ik kan het weten. Hoop dat jullie snel zwanger zijn meiden. Liefs Zora
Vandaag heb ik te horen gekregen dat mijn beste vriendin zwanger is. Super leuk voor hun, want zij zijn 1,5 jaar bezig geweest en zonder gyn zou het eigenlijk niet lukken..., maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit., want zonder gyn is het toch gelukt. Ik gun het ze dus ook van harte, maar wil zelf ook zo ontzettend graag (net als iedereen hier)! Sorry, dit moest ik even kwijt... Groetjes, Nijntje
Ik snap wat je bedoelt, wij zijn 3 maanden bezig.... alleen de grap is ik heb nooit eerder de pil gebruikt.... we deden het altijd met condoom of wanneer het "save" was. Ik hoef niet te ontpillen staat er dan ook 6 maanden tot een jaar voor? Een vriendin van me is gelijk zwanger geworden toen ze met de pil is gestopt.... ik ben ontzettend blij voor haar.... maar ik wil oooooook!!!!!
Och meiden, ik begrijp het...ik ben bijna gelijk met annie, op 30 juli gestopt.......en nu; niks. Bij mij krijgt de gyn de linker eierstok niet op de 'foto' , geen probleem zegt hij. Progesteron laag, geen probleem zegt hij. en toch...........denk ik op de een of andere manier dat het ons niet gaat lukken.......stom he, het is pas ronde vijf. Vrienden van ons, daar was het raak bij in ronde 7. Ik heb hen niet horen klagen. Maar waarom klaag ik dan? Ik heb geen idee. ja eigenlijk wel........ik ben bang dat er iets 'mis'is..... tis ook moeilijk om telkens teleurgesteld te worden met buikkrampen en ongesteldheid.....die wachttijd van ovulatie tot menstruatie.....het is net sinterklaas.......krijg ik iets moois.........of niet. En hoe dom ook: ik had het deze maand zo graag gewild! Met de sinterklaas en de kerst, dat leek me zo'n mooi moment om het te kunnen vertellen! slaat misschien nergens op hoor, maar het voelt toch zo......
Ik zie veel mensen die net bevallen zijn om me heen. Wel raar is dat toen ik aan de pil was en echt helemaal niet toe was aan kids ik juist bang was dat ik toch zwanger zou worden perongeluk... En nu ben ik gestopt en wordt je toch onzeker van lukt het wel... En duurt het zolang! Maar 2 rondes is nog erg weinig.
ik voel me in ieder geval weer helemaal gesterkt door alle reacties. Ach, je weet ook dat er 6 maanden tot een jaar voor staat, en je kent de verhalen van anderen ook niet altijd. Maar als je dan na de zoveelste ronde weer ongi bent geworden ben je ZOOOOO gefrustreerd. En dan zijn we nu pas met ronde 6 bezig..... Succes allemaal meiden! Laten we allemaal op een mooi begin van 2009 hopen!