Baby 2-talig opvoeden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Esthertie, 21 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Esthertie

Esthertie Niet meer actief

Het lijkt mij leuk om wat ervaringen, grappige anekdotes e.d. van andere moeders te lezen die hun baby 2-talig opvoeden.

Mijn vriend is Chileens en spreekt vloeiend Nederlands (hij woont al vanaf zijn 2e in NL) Daarnaast spreekt hij ook vloeiend Spaans. Zelf ben ik NL en versta het Spaans redelijk. Onze kleine is nu 4 maanden en vanaf de geboorte praat mijn vriend Spaans en ik NL tegen haar. Het lijkt mij voor haar voor later een verrijking om een extra taal te spreken en helemaal omdat Spaans een wereldtaal is.

Ik ben benieuwd naar jullie 'verhalen'.

2. Lineke81

Lineke81 Lid

24 nov 2011
    73
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat leuk. Ik heb er zelf geen ervaring mee maar ben stiekem wel een beetje jaloers. Ik zou het graag ook willen.

3. Esthertie

@Lineke Kan ik mij iets bij voorstellen, misschien zelf of je partner Engels proberen (als je dat machtig bent).

4. Eylem

Eylem Niet meer actief

Je kunt alleen een kind tweetalig opvoeden als je de moedertaalspreker van de betreffende taal bent :) . Dus dat gaat helaas niet op.

Hier is niet zo heel lang geleden nog een topic over geweest, als je de zoekfunctie gebruikt kun je het nog wel vinden denk ik.