hoi ik vroeg me het volgende af: hebben jullie wel eens overlast van je buren en zeg je daar ook altijd wat van? ik heb last van mijn buurmans gitaar (elektrisch, vrij luid) hij speelt er een paar keer per week op en dan van 10-11 en van 13.00-15.00 uur op. Net tijdens de slaapjes. en verder zijn het superburen, ze zijn altijd heel rustig netjes, vriendelijk enzo, dus ik wil de sfeer niet verpesten. Op zich slaapt Ons Kleintje gewoon er doorheen omdat het zacht te horen is in zijn slaapkamer, al ben ik wel eens bang dat hij er wakker van wordt (je hoort ook wel eens dat kinderen er juist beter op slapen) Ik wil over een half jaar/ 1 jaar zijn kamertje verplaatsen ivm een toekomstig nieuwe baby (is nog in de maak hoor) naar de aangrenzende kamer van de buurmans hobbykamer (we hebben maar 2 kinderslaapkamers) ik maak me al zorgen voor morgen bij wijze van spreken. Misschien slaapt hij dan wel overdag niet meer als de kleine er is, geen idee hoe dat zal gaan. Daarnaast erger ik me er wel eens aan omdat hij zo vaak en hard gitaar speelt, maar dat is nog wel te overzien want Ons Kleintje zullen zij ook wel regelmatig horen spelen en huilen. Moet me denk ik niet zo druk maken, en het ter zijne tijd gewoon bespreken, maar ik vind zulke dingen heel moeilijk. Ik vind mn buurvrouw top, buurman een beetje niet mijn typ zeg maar. wat zouden jullie doen in mijn geval?
Als de kleine er gewoon doorheen slaapt zou ik er geen probleem van maken. Tenzij je er dan zelf nog erg last van heb. Mocht de nieuwe beeb er wakker van gaan worden kan je ook altijd nog gaan! Eerlijkheid duurt het langst als je last heb gewoon je hart luchten. Anders ga je je ook aan andere dingen ergeren en ga je op alles letten.
hij slaapt erdoorheen en over een jaar is een lange tijd. de buurman zal toch op een bepaald moment moeten oefenen en doet het al niet in de avond wat ik al netjes vind. ik zou me niet op voorhand al allerlei dingen op de hals gaan halen die nog niet spelen. mocht het straks zo zijn dat de kinderen er wakker van worden over een jaar, dan is het nog tijd zat om het aan te geven of het oefenuurtje van de buurman niet een uurtje verschoven kan worden.
Wij hebben ook veel last van de buren, met name de kinderen van 3 en 4. Die gillen en krijsen de hele dag door. Echt boos doen he? Om ieder wissewasje...Het geluid komt door de muren heen en onze kleine is er al geregeld wakker van geworden. Nu zijn het verder hele fijne buren, dus dat is wel oke. Ik begrijp heel goed dat je er moeite mee hebt, heb ik ook. Helemaal omdat het in ons geval ook nog om de kinderen gaat.
Ik zou het bespreken hoor,je krijgt juist irritaties doordat dingen niet uitgesproken worden. Wij hadden regelmatig last van 2 meiden die boven ons wonen,we hebben ze erop aangesproken en nu is het een stuk rustiger. Het was vnl geluidsoverlast tot middernacht/1 uur,terwijl mijn dochter op tijd moet slapen ivm school.
Dus je maakt je zorgen om het geluid wat de buurman maakt, terwijl je kindje er gewoon doorheen slaapt? Dus eigenlijk vind je het zelf vervelend, maar je kind heeft er geen last van? Zoals je zelf al zegt, je buurman zal jullie kind ook heus wel eens horen huilen hoor! Ik zou het zelf heel raar vinden om hem hierop aan te spreken, zo van "Goh, ik hoor dat je elke dag gitaar speelt, zou je dit aub niet meer willen doen want mn kleine heeft er geen last van maar ik wel" haha, nee je moet eens weten hoeveel wij de kleine van onze buren horen janken ( Meisje is 1,5 inmiddels ) maar daar doe je nou eenmaal niets aan. Bovendien zullen zij straks onze baby ook weleens horen huilen. Overdag kan je het bijna geen overlast noemen toch? 's avonds is al een heel ander verhaal, als hij tot of later als 22.00 uur zou oefenen.
zolang je kindje er door heen slaapt zou ik er niks van zeggen. Als je kindje er wel wakker van wordt dan zou ik vragen of hij zijn gitaar speeltijden kan verplaatsen. Volgens mij doen ze dit dan wel, zo te horen zijn het leuke mensen dus als je het netjes vraagt dan denk ik wel dat ze het doen hoor... Mijn broer had vroeger een drumstel (gaf ook veel herrie) de buurvrouw van mijn ouders hadden toen ook een kleine, zij is toen vriendelijk aan de deur geweest of mijn broer later op de dag kon gaan drummen en dit heeft mijn broer ook meteen gedaan geen enkel probleem. maar mensen hebben het soms niet door dat er kleine kinderen zijn en als je het dan vraagt dan beseffen ze het inene
Als je kleintje er door heen slaapt en het voor jezelf niet super storend is zou ik er niets van zeggen als het om 2x een uurtje gaat. Wij hebben een buurjongen die steeds hardcore ging draaien precies als Levi naar bed ging. Heb aan hem wel gevraagd of hij een uur later pas de muziek wil aan zetten ( en als het even kan zachter ) want als Levi eenmaal slaapt wordt hij er niet meer wakker van.
nou nee, het is echt wel vrij hard, een elektrische gitaar is qua geluidssterkte te regelen. Dus ik zou niet vragen of hij het niet meer zou doen, maar vragen of hij het geluid zachter zou willen zetten. en eerst speelde hij op zolder en sinds een jaartje speelt hij in de kamer daaronder en daarom horen we het nu zo. Maar dank je wel voor het reageren, ik doe er wel wat mee. Het is wel relativerend iedereen tot nu toe bedankt voor het reageren,
Ik denk dat je je even goed moet afvragen of het echt een probleem is, snap je??? Je kindje wordt er niet wakker van, maar wat vind jij. De buurman van mn ouders speelt ook gitaar. Zij vinden het heerlijk, want hij speelt echt van die muziek van vroeger en ook goed. Maar als ik er wel eens zit in het weekend overdag wordt ik er knettergek van. Mijn dochter wordt er ook niet wakker van, maar ik vind dat het niet alleen om haar gaat. Ik wordt helemaal kriegel van dat gejengel. Dan zingt hij er ook nog bij. Ik had er dus wel wat van gezegd als het mijn buurman was. Wat ik ermee bedoel is het hangt wat mij betreft niet alleen van je zoontje af, maar ook wat jullie ervan vinden. Als je er zelf geen last van hebt zou ik het zo laten.
als je bang bent dat hij er wakker van gaat worden in zn nieuwe kamer zou ik even met de buurman overleggen of ie misschien op andere tijden kan spelen. op die manier geef je aan dat je het niet erg vind dat hij speelt maar dat je het wel hoort. als je niks zegt kan hij er ook nooit rekening mee houden en dan wordt het misschien op den duur voor jou een grote ergernis. wij hebben zelf met de buren afgesproken dat als ze ergens last van hebben ze het altijd moeten vertellen en dan kunnen we er rekening mee houden of samen naar een oplossing zoeken. succes ermee. liefs doris
quote mezelf Ik wil over een half jaar/ 1 jaar zijn kamertje verplaatsen ivm een toekomstig nieuwe baby (is nog in de maak hoor) naar de aangrenzende kamer van de buurmans hobbykamer (we hebben maar 2 kinderslaapkamers) ik maak me al zorgen voor morgen bij wijze van spreken.
deze kan op slot, bedankt voor het reageren, ik heb er zeker wat aan gehad! ik laat het zo totdat ik merk dat Ons Kleintje er wakker van wordt ( na de verhuizing van zijn kamer).