salami pizza?

Discussion in 'Gezondheid' started by maluwela, Jul 12, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. maluwela

maluwela Lid

Jun 3, 2012
    9
    0
    0
    NULL
    denhaag
    Hallo ladies ik heb een vraagje ben vandaag precies 18 weekjes zwanger :D en heb zo een verschikkelijke trek in salami pizza en weet nou niet of het wel mag als de salami gebakken is ? Of ken ik het tog beter laten staan lees op internet verschillende dingen wie o wie kunt me helpen xxx maluwela

2. Chaii

Chaii Niet meer actief

Ik ken geen een pizza die onder minder dan 180 graden de oven ingaat dus ja het mag! :D
    Alles wat verhit is kwa vlees dat verwarmt is boven de 100 graden mag je eten.
    Ik eet trouwens ook gewone salami, maargoed. :)

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Het wordt verhit, dus dan is het niet rauw meer..

Dat salami niet mag is ook nog maar net. Salami is rauw, maar wel gedroogd, daardoor is de kans op een besmetting minimaal. In ieder geval lager dan gewoon rauw vlees. Maar meer dan gebakken vlees..

In dit geval wordt het nog verhit, dus niks rauws meer aan.

4. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
    Ja tuurlijk en mocht je smaak opeens veranderen, een kaaspizza mag óók!

5. samantha1985

samantha1985 Niet meer actief

ik zou zeggen snel bestellen en lekker na binnen werken....

ik lus zelf geen salami maar als het gebakken is of gekook mag je het zeker hebben dus suc6 met het opeten ervan en geniet er lekker van....

6. sas27

sas27 Fanatiek lid

Mar 1, 2011
    1,842
    9
    38
    Female
    systeembeheerder
    overijssel
    Ja hoor dit kan gewoon, ik heb ook trouwens ook normale salami op brood gegeten.

7. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

Mar 12, 2012
    2,806
    0
    36
    Ik heb al regelmatig een pizza'tje gegeten: met salami, geitenkaas en wat al niet meer :D.
    Alles wat eventueel bacteriën bevat wordt levend gegrild in de oven. Maak je dus geen zorgen en geef vooral toe aan hetgeen waar je nu zo'n zin in hebt! :)

En ik eet dus ook af en toe een gewoon plakje cervelaat.

8. Melindy

Melindy Fanatiek lid

Jan 2, 2012
    1,078
    0
    0
    het beste is te bedenken dat het een oven van over de 150 graden ingaat, voor vaak een half uur of langer...
    knappe bacterie die dan nog leeft :)
    alles wat wordt verhit is veilig om te eten. voorverpakte zalm/vis, rauwmelkse/zachte kaas dus ook

9. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

Mar 18, 2011
    4,859
    1
    0
    Veel salami in NL mag je sowieso onverhit ook eten (want het is 'bewerkt' vlees, dus niet echt rauw meer), maar op een pizza is het echt wel goed verhit, dus geen probleem :)

10. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

Oct 19, 2010
    3,250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Ik heb er net een op haha, anders had ik geen leven meer op dit moment. Ander eten krijg ik bijna niet weg :(

11. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

Mar 2, 2012
    1,324
    0
    0
    Inderdaad Andrea, de echte rauwe Italiaanse salami mag je niet, maar de meeste Nederlandse salami (stegeman etc) mag je gewoon eten tijdens de zwangerschap.

Geniet ervan!!!

12. Mila77

Mila77 Bekend lid

Nov 12, 2008
    629
    0
    0
    Ik heb er gister nog een paar slices van op, erug lekker ;)

13. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

Sep 19, 2009
    4,832
    1,234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Hier ook gewoon aan de salami! Ze hebben het echt over de buitenlandse worsten en kazen. In NL is alles dermate bewerkt ivm volksgezondheid.

Share This Page