Ik wil iedereen één advies geven en dat is als je volledig in de ziektewet zit hier ook in blijven! Of natuurlijk als je dat kan weer voor 100% beginnen. Nooit voor 50% gaan werken of zo, want ik ben er nu net achter gekomen dat ik naar de 50% van de ziektewet kan fluiten! Het geld wat ik verdiend heb met het wel werken was meer dan wat de ziektewet uit zou keren en daarom krijg ik van de ziektewet niets meer. Nu loop ik ruim 400 mis! Degene van het UWV zei zelf ook dat ik idd beter thuis had kunnen blijven. Het uitzendbureau had mij dit moeten vertellen! Nu heb ik een hele boze mail gestuurd naar hun, want ben er echt verdrietig om. Ik zit nu weer volledig in de ziektewet omdat ik weer veel pijn aan mijn bekken kreeg en doordat ik op het werk ook harde buiken kreeg. Nu ik thuis zit heb ik gelukkig geen harde buiken meer. Natuurlijk nog wel last van bekken. Dat wordt ook echt niet zomaar minder. Ik voel nu echt heel erg verdrietig vooral omdat ik ben gaan werken terwijl ik er dus helemaal niets mee opgeschoten ben. Alleen maar pijn en dus ook nog minder geld. En dat nu in de decembermaand. Ach we komen er wel, maar 400 is niet weinig! Groetjes, Linda
Eerlijk gezegd vind ik het wel een rare constructie.. Je krijgt bij ziekte gerelateerd aan je zwangerschap toch gewoon 100% uitbetaald? Jou baas krijgt dat toch ook van het UWV? Ik heb in mijn eerste zwangerschap ook 50% in de ziektewet gezeten en ik kreeg gewoon 100% uitbetaald... Maar misschien is het bij jou anders omdat je via een uitzendbureau werkt? Miscchien toch nog eens navragen bij het UWV?
Wat vreemd... Is dit niet omdat je via een uitzendbureau werkt? Want ik kan me niet voorstellen dat dit bij een "gewone" baan ook zo is...
Ze zeiden bij het UWV dat ik meer verdiend had bij het uitzendbureau dat mijn dagloon van de ziektewet was en dat ze daarom die 50% niet uitkeren. Vind het ook apart allemaal. Ben benieuwd wat het uitzendbureau hierop zegt.
Kijk even op deze site... http://www.uwv.nl/particulieren/ziek-of ... llen/ziek/ Als je even zoekt op dagloon, kun je meer info vinden...
Ik heb net nog even met het UWV gebeld, omdat het inderdaad raar is aangezien je als zwangere 100% uitgekeerd krijgt. Wat die ene medewerker tegen mij gezegd had over dagloon dat klopte al niet zei nu iemand anders. Ik wordt binnen 24 uur teruggebeld dus dan weet ik meer. Het lijkt erop dat tussen 27 oktober en 23 november niets geregistreerd staat bij het UWV. Dus dat ik volgens hun 100% gewerkt heb (dat zeiden ze niet hoor) maar daar lijkt het wel op. Ik heb bij het uitzendbureau aangegeven dat ik 50% ziektewet wilde, zelf nog opgebeld naar UWV en een briefje bij de WAZO aanvraag gedaan dan ik 50% werk en 50% ziektewet heb. Blijkbaar is dat nog niet genoeg. AHHH ik word hier helemaal simpel van dat je alles zelf moet regelen als je via het uitzendbureau werkt.
Kan op de site van het UWV alleen info vinden over 100% ziek, maar niet over minder %. Maar in ieder geval bedankt Bluesky
Ze hebben net vanuit het UWV gebeld. Het uitzendbureau had niet doorgegeven dat ik voor 50% in de ziektewet zat dus zij waren hiervan niet op de hoogte. Nu krijg ik alsnog van 4 weken 50% uitbetaald. Ben nuweer superblij! Merk wel dat je overal zelf achteraan moet. Groetjes, Linda
Ja, dat je zelf overal achteraan moet is balen... Voor hetzelfde geld kom je niet op dit geweldige forum en had je zo 400 misgelopen! Gelukkig dat alles nu geregeld is! O ja, ik zou nog wel even bellen met het uitzendbureau want dit is natuurlijk niet netjes!
maar hier nog een ervaringsdeskundige van het domme idee om gedeeltelijk aan de slag te gaan tijdens het ziekte verlof ivm zwangerschap/bevalling. Ik zat voor 40 uur in de ziektewet, toen ben ik gaan werken en deze uren zouden worden opgebouwd. Nou ik heb me toch een gezeik gehad met het UWV. Ze snapten er niets van, en ze hebben het mij niet goed uitgelegd. Je moet dan wekelijks een overzicht sturen van de gewerkte uren, dus niet pas later (wat ik had gedaan, dom dom dom). Ik mocht dus uiteindelijk 6000 euro terug betalen en omdat ze niet hebben verteld dat ik het voor 2008 had moeten betalen (brief van december overigens pas om terug te betalen van informatie die ik in september had opgestuurd).. en dan mag je dubbel je heffingen betalen.... (die ik dus pas bij de volgende belasting aangifte terug krijg, lastig lastig lastig). Maar onze conclusie was dus ook om als je geen "vast" werk hebt niet gedeeltelijk te gaan werken. Ook al is dat wel de juiste instelling vind ik! (dus wel gaan werken als je kan)