Hallo meiden ! Ik werk 28 uur in een verpleeghuis, kleinschalig wonen met dementerende ouderen. Sta hierbij alleen met 7 bewoners. Sinds 2 weken merk ik dat het werk heel erg zwaar begint te worden. Kan niet meer lekker doorwerken, moet heel vaak zitten, en na mijn werk moet ik een poos liggen omdat ik last heb van mijn buik. Je bukt, tilt en sjouwt de hele dienst door.. Nu vroeg ik mij af, wat kan ik beter doen.. Eerst een gesprek aangaan met mijn leidinggevende? Of meteen de arbo arts bellen? Ik wil zoiezo minder gaan werken.. Want merk dat dit voor mezelf geen doen meer is.. Graag jullie ervaringen !
ik heb eerst een gesprek gehad met mijn leidinggevende en in dat gesprek aangegeven dat ik met de bedrijfsarts zou gaan praten over mijn conditie en dat de kans erin zat dat ik me gedeeltelijk zou ziekmelden, de bedrijfsarts gaf inderdaad het advies om me gedeeltelijk ziek te melden. persoonlijk zou ik het niet doen zonder je leidinggevende in te lichten maar ik zou zeker ook de bedrijfsarts erbij betrekken.
Eerst gesprek met leidinggevende en dan met de arbo....hier met 17 wkn bij jongste in zktenwet vanwege extreme harde buiken, arbo zei direct al, stoppen, maar had toen al wel met mijn leidinggevende overlegd.
Zou ook eerst met je leidinggevende overleggen en dan gelijk een afspraak maken bij de arbo-arts. Je leidinggevende kan per direct al iets aan je werkdruk doen, bij de arbo-arts moet je eerst nog een afspraak maken en langs kunnen. Overigens denk ik ook niet dat je leidinggevende het heel erg zou waarderen als je hem of haar niet informeert en direct naar de arbo-arts zou gaan. Maar goed, hangt misschien ook van de situatie af. Ik heb een super leidinggevende, dus heb mijn problemen gelijk bij hem voorgelegd, waarna ik alleen nog even voor de formaliteiten naar de arbo-arts ben geweest.