na bevalling ongesteld door de pil heen

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Jalea, 25 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    :-s gek word ik er van, ben nu al een week ongesteld terwijl mijn stopweek nog beginnen moet. had dit vroeger ook altijd, dan was ik 'gewoon' iedere maand 2 weken ongesteld :evil:
    iemand enig idee of dit met wat maanden weer normaal word, en of de pil nu wel betrouwbaar is? (heb dit destijds nooit aan m'n arts gevraagd omdat ik toen toch geen relatie had)

2. miranda22

miranda22 Bekend lid

5 jul 2007
    771
    0
    0
    mama
    heerhugowaard
    ik had het ook en na een half jaar na de bevalling had ik het nog steeds. Ik had al een zwaardere pil maar heb nu weer een andere pil gekregen en ben deze maand voor het eerst zins de bevalling niet ongesteld door me pil. dus kan wel eve duren of niet natuurlijk. Bel anders je ha en leg het eve uit, misschien moet je ook wel een andere pil.

groetjes miranda

3. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    krijg jij een andere pil omdat die je had niet veilig genoeg was, of omdat het vervelend is zo lang ongesteld te zijn? ik heb namelijk al heel wat pillen gehad door de jaren heen en deze bevalt me het beste. alleen moet hij dan natuurlijk wel doen waar hij voor bedoeld is, slik hem niet voor m'n plezier ;)

4. bries

bries Lid

21 okt 2007
    26
    0
    0
    Ik ben op de 1e dag van de 1e ongesteldheid na de bevalling weer begonnen met de pil. De ongesteldheid duurde al dik een week (normaal met en zonder pil maar 4 dgn) maar ook na die week had ik heel vaak licht bloedverlies. Niet zo veel dat het een ongesteldheid is, maar wel zoveel dat ik inlegkruisjes moest gebruiken.
    Ben nu bijna aan het eind van de strip en vloei af en toe nog steeds een beetje, ben benieuwd wat er gaat gebeuren in de stopweek, en vooral er na.

5. miranda22

miranda22 Bekend lid

5 jul 2007
    771
    0
    0
    mama
    heerhugowaard
    eigelijk een beetje allebei. Ik werd er een beetje gek van. precies wat je zegt slik hem niet voor niks. Zelf heb ik ook meerdere pillen gehad hiervoor en die ik had beviel me eigenlijk ook wel prima tot na de bevalling. Ik moest de pil die ik had de strip van opmaken en dan geen stop week en dan de nieuwe pil meteen gaan slikken en ik ben niet meer ongesteld geweest. Alleeen moet ik wel zeggen dat ik wel weer erg veel last had van krampen en dat had ik met die andere pil niet. Ik wacht de volgende stop week eve af en als het weer zo is, ga ik kijken voor een soort van spiraaltje. heb ernu meerdere foldertjes over gelezen (weet eve niet meer hoe het heet) maar dan hoef ik ook geen pil te slikken, je hebt nergens meer last van,a ls je weer zwanger zou willen worden haal je hem eruit en je kan meteen beginnen hihihihi. en zaten best wel veel voordelen aan en net zo betrouwbaar als de pil.

groetjes

6. lmfao

lmfao Actief lid

16 aug 2007
    348
    0
    0
    hier het zelfde net een week weer aan de pil en gewoon ongesteld geworden gisteren:s

7. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    vervelend!
    hier ook een week te vroeg.. dus ik heb de stopweek nu maar overgeslagen (uit angst dat ik anders weer een week langer ongesteld ben) en hoop dat het dan weer normaal gaat worden.

Als je de pil overigens gewoon slikt, is hij wel gewoon veilig hoor, ook al ben je ongesteld. Dat zegt niets verder.

8. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    ik word tot nu toe elke maand eerder ongi terwijl ik dan nog 3 pillen moet slikken!

9. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Hier ook iets vreemds. Ben al bijna 3 weken ongesteld (eerste keer ongesteld na de bevalling) en heb nog 2 pilletjes voor de stopweek. Wordt er gek van. Zit te twijfelen of ik de pil door moet slikken of toch een stopweek inlassen. Mijn huisarts kan er ook niets zinnigs over zeggen. Ik moet nog een week aankijken voordat ik langs mag komen.
    Komt dit iemand bekend voor?

10. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Toen ik begon met de nuvaring heb ik bijna 3 weken "ongesteld" geweest.. :rolleyes: mijn lichaam moest wennen aan de hormonen.. nu nergens last meer van..

weet niet hoelang je al aan de pil bent nu?

11. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Is deze vraag voor mij? In dat geval, ik ben nu 3 weken aan de pil. Sinds de dag dat ik ongesteld ben slik ik de pil en het is nog niet over.
    Maar ik lees dat het dus meer voorkomt.
    Bedankt voor je reactie

12. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ja een van de redenen dat je moet wachten tot je 2 keer normaal ongesteld geworden bent is deze reden, je lichaam eerst tot rust laten komen voordat er nieuwe hormonen worden bijgepropt..

Ik had 6 weken gebloed, daarna na 30 dagen werd ik ongesteld, toen weer 28 dagen gewachten en daarna pas met de pil begonnen.. en toen nergens geen last van, zo adviseerde de gyn het omdat anders dit soort taferelen zou kunnen voorkomen, hij had zelfs liever nog 3 maanden normaal ongesteld maar dat vond ik te risky..

13. Kuki

Kuki Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    Sinds mijn dochtertje er is (nu 14 maanden oud), ben ik al een keer of 20 ongesteld geworden. Ik word gewoon halverwege de strip ongesteld en aan het eind dus weer. Ik werd er helemaal gek van, ik heb nu sinds een week de Mirena-spiraal laten plaatsen. Ik las dat je menstruatie sterk minder wordt en zelfs helemaal kan wegblijven, ik was meteen om!

Het plaatsen deed totaal geen pijn, het was echt binnen 5 minuten voor elkaar (van begin tot het einde, dus het schoonmaken van de vagina, het meten van de baarmoeder, het knippen van de draadjes en het plaatsen zelf). Het "vastzetten" van de baarmoedermond was even vervelend, maar niet pijnlijk. Ze houden dan de baarmoedermond met twee klemmetjes even vast zodat de baarmoeder er goed voor ligt. Ze vroeg me even te hoesten en precies op dat moment zette ze de klemmetjes erop en was het ook klaar. Ik vond het echt 100% meevallen! En ik ben echt enorm kleinzerig!

Deel Deze Pagina