Goedemiddag, graag zou ik uw visie lezen over het vanzelf loskomen of oplossen van het vruchtje en cruchtzak bij een missed abortion. Is er enige richtlijn na hoeveel tijd het oplost... Dus het lichaam het zelf opneemt? En Tot Hoe Veel weken Het Nog los kan komen? Ik weet dat het per situatie natuurlijk verschilt maar ben nu in een rare situatie beland dus vandaar deze vraag. Hoop een indicatie te mogen zien. Hartelijk dank alvast.
Hoi Happy2012, het loskomen van een missed abortion, of een miskraam met retentietijd zoals we het tegenwoordig noemen, verschilt inderdaad per persoon. Bij de één komt het vrij vlot na de constatering los, maar bij een ander kan het weken blijven zitten. Hoe langer het al niet goed is, hoe langer het naar mijn idee duurt eer het los komt. Maar het is wel echt heel lastig te voorspellen. Er zijn ook nog psychische factoren die meespelen en de termijn waarop het mis is gegaan. Ook of er echoscopisch al stolsels te zien zijn of nog helemaal niet. Heb je al bloedverlies of niet. Of buikpijn. Ik kan je dus ook geen indicatie geven helaas. Opnemen doet een lichaam een niet goede zwangerschap niet; het moet er uit. Groeten Brigitte