Hoi dames, Ben vast aan het nadenken over AC na de bevalling. Tijdens de borstvoeding wordt het weer de cerazette (minipil) daarna weet ik het nog niet. We willen zoals het er nu uitziet graag nog een derde kindje maar dan eerst twee of drie jaar aan de ac. (graag minstens 3,5 tot 4 jaar tussen tweede en derde voor zover we dat kunnen en willen 'plannen') Nu weet ik niet goed wat verstandig is: de pil of de minipil. Heb vroeger stediril 30 gehad, daarna gestopt en na 8 maand zwanger van onze eerste. Na de bevalling 4 maanden cerazette (Minipil) en toen levenongestrel oestradiol of zoiets. Was beter dan de stediril 30 volgens doktersassistente want dat was een hele zware pil zei ze. Van de levenongestrel oestradiol kreeg ik in de stopweek veel hoofdpijn. Na bijna 12 maanden zwanger van onze tweede. Nu weet ik het dus even niet, straks aan de prikpil of aan de pil? En welke dan? Wat zouden jullie aanraden? Oja, iets dat misschien abortief zou kunnen werken (dus waarmee je wel een innesteling kan hebben) wil ik absoluut niet. Dus geen spiraaltje oid. Condooms is ook geen optie, kan ik niet echt tegen. Implanon vind ik een beetje te gewaagd omdat je er ook hele lange bloedingen van kan krijgen...