Vraag over hormonen en opbouw baarmoederslijmvlies

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door L78, 13 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. L78

L78 Fanatiek lid

7 sep 2009
    2.463
    0
    0
    Noord Holland
    Dag meiden,

Ik ben in de gelukkige positie om moeder te zijn van een gezonde zoon van ruim anderhalf. Maar we willen heel graag een tweede kindje en dat gaat helaas niet zo voorspoedig...het afgelopen jaar heb ik twee miskramen gehad en we zijn nu in het stadium van onderzoeken in het ziekenhuis. Zo is er bloed geprikt om eventuele chromosoomafwijkingen (bij mij of mijn man) op te sporen, stollingsonderzoek, schildklier en deze cyclus worden ook mijn hormonen onderzocht.

En daar heb ik een vraag over. Ik heb sinds de bevalling een kortere menstruatie en begreep dat dit eventueel zou kunnen wijzen op een niet voldoende opbouw van baarmoederslijmvlies, wat weer gestuurd wordt door de hormonen. Ik begrijp ook dat dit wel fluctueert, dus ook per cyclus kan verschillen. Nu zit ik sinds twee weken thuis vanwege overbelasting/overspannenheid en dat helpt natuurlijk niet echt mee. Mijn eerste vraag is of jullie weten wat ik zelf zou kunnen doen om mijn hormoonhuishouding optimaler te maken? Zijn er tips?

En het tweede is....ik vraag me af of mijn lichaam nu wel een goede voedingsbodem is om zwanger te worden. Ik ben heel bang om opnieuw een miskraam te krijgen. Het zwanger worden duurt in ieder geval langer dan de voorgaande keren, maar dat kan ook te maken hebben dat ik niet lekker in mijn vel zit. Ik vraag me af of we misschien de uitslag van de onderzoeken af moeten wachten. Wat nu als ik deze cyclus misschien toch zwanger word en dat daarna blijkt dat mijn hormonen niet goed werken? Is er dan nog iets mogelijk om de zwangerschap toch verder te laten komen?

Ik weet niet of jullie me kunnen helpen met tips en adviezen, maar hoop het wel!

groetjes Liz

2. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    je hebt allerlei soorten vitamines die je zou kunnen slikken
    etos zwanger worden, tarwekiemolie, teunisbloemolie
    van mijn gyn heb ik begrepen 'baadt het niet schaadt het niet', maar omdat mijn hormoonhuishouding niet goed is, zal het bij mij iig niet baten

3. L78

L78 Fanatiek lid

7 sep 2009
    2.463
    0
    0
    Noord Holland
    Thnx BEG, ik heb ff op internet gezocht en idd e.e.a. gevonden. Ik ga op zoek naar tarwekiemolie en bioflavonoiden!

4. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Liz,

Ik ben 2 jaar geleden gestopt met de pil, nadat ik deze ruim 10 jaar gebruikt heb. Na het stoppen had ik ineens menstruaties van 1 tot 2 dagen. Ik dacht dat dit kon liggen aan de dikte van het baarmoederslijmvlies. Echter bleken al mijn hormoonwaardes goed.
    De korte menstruaties op zich zeggen dus niets over je hormoonhuishouding.

Volgens mij is je overspannendheid van veel grotere invloed hierop. Ik begrijp dat dit niet een reactie is die je wilt horen (ik heb het zelf vaak genoeg gehoord, wees er niet zo mee bezig en het komt vanzelf goed ;)), maar je kunt zwanger worden. Wellicht heb je gewoon 2 keer pech gehad dat er iets niet goed was met het vruchtje.

Maar mijn arts zegt ook, wat daar binnen gebeurt is als een Black Box. Het is heel moeilijk om te zeggen waarom het bij de een goed gaat en bij de ander niet. Als er iets te vinden is dan komt het ziekenhuis daar zelf mee.
    Ik ga voor je duimen dat ze iets tastbaars kunnen vinden! En anders, neem lekker de tijd, laad jezelf lekker op en dan op naar een succesvolle nieuwe zwangerschap!

Liefs Sikki

Deel Deze Pagina