Na bevalling thuis of weer werken ?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door WenT, 26 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Werk je nog (gedeeltelijk) of ben je fulltime moeder ?

1. Ik ben fulltime moeder vanaf de bevalling

2. Ik werkte ook voor de bevalling niet

3. Ik werk 1 dag in de week

4. Ik werk 2 dagen in de week

5. Ik werk 3 dagen in de week

6. Ik werk 4 dagen in de week

7. Ik werk 5 dagen in de week

8. Ik werk onregelmatig (oproep en/of ploegendiensten)

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. WenT

WenT Bekend lid

25 jul 2008
    766
    1
    0
    Service Manager
    Noord-Brabant
    #1 WenT, 26 apr 2010
    Laatst bewerkt: 26 apr 2010
    Af en toe heb ik het idee dat behoorlijk veel moeders op het forum toch aanzienlijk minder zijn gaan werken of zelfs, na de bevalling helemaal niet meer werken...

Soms lees je berichtje in onderwerpen, waaruit het lijkt alsof moeders overdag alle tijd hebben voor hun kindje. Maar misschien is dat een verkeerde inschatting hoor...

Vroeg me af hoe veel moeders hier echt volledig thuis zijn gebleven vanaf hun bevalling en hoeveel er nog werken. En alles daartussenin natuurlijk...

Gewoon nieuwsgierig.
    In mijn vriendinnenkring hebben we met 5 meiden, binnen 1 jaar allemaal een kindje gekregen en twee van ons werken nog 4 dagen in de week. Twee nog 3 dagen en 1 van ons is helemaal gestopt met werken (bij haar kon het financieel goed geregeld worden, bij de rest helaas niet...).

Zelf werk ik 4 dagen in de week. Op zich vind ik mijn baan erg leuk, maar ook erg stressvol helaas. Zou best minder gestressed werk willen, maar 4 dagen bevalt op zich prima.

2. Leliana

Leliana Niet meer actief

Hier een thuismama! :)
    Ook echt bewust voor gekozen! ;)

3. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ik werkte ook voordat mijn dochters er waren niet... en nu dus ook bewust gekozen om nog een aantal jaar thuis te blijven met mn dochters... bevalt me prima... en ben blij dat ik ze thuis heb en lekker samen de dag door kunnen... mijn oudste gaat binnenkort een paar halve dagen naar de peuterspeelzaal en mijn jongste blijft lekker thuis....

4. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.805
    4.191
    113
    ik heb er bewust voor gekozen een werkende mama te zijn. Ik werk 3 dagen, het liefst had ik er 4 gewerkt (en dan mijn man ook 4) Financieel gezien had ik kunnen stoppen maar daar zou ik zo ongelukkig van worden. Ik vind mijn werk een heerlijke afwisseling. Persoonlijk vonden we het ook erg belangrijk dat de kleine naar een KDV gaat.

5. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Ik ben 1 febr. j.l. weer begonnen met werken, als oproepkracht in een verzorgingshuis.. geen weekenddiensten, geen avonddiensten en ook geen feestdagen meer voor mij..

alhoewel.. per 1 mei weer terug naar mn oude baas ( thuiszorg) en een avondroute die 19.30 begint.. Als mn man iets eerder begint, dan is hij op tijd binnen en kan ik 19.10 de deur uit naar t werk... toch nog een beetje ORT meepikken..

't thuiszitten viel mij niet mee.. dat was vast anders geweest als we in een dorp hadden gewoond waar wat winkels zijn ipv aan een doorgaande weg op een boerderij..

6. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Ik werk op woensdag van 8.00 tot 14.30
    Op donderdag van 8.0o0 tot 17.00 en op vrijdag van 8.00 toto 16.00

Als ik de keuze had dan zou ik thuis blijven, maar dat is helaas niet mogelijk.

7. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    ik zou eigenlijk een thuismama worden
    maar kreeg van mijn vorige baas de vraag of ik weer wilde komen werken
    dus ben sinds 2 weken weer aan het werk
    maar voor 9uurtjes per week
    in de avond, dus de kids merken er maar heel weinig van dat ik er dan niet ben.

8. Mammie van Roy

Mammie van Roy Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.445
    0
    0
    Ik werk 4 dagen in de week (ma t/m do) en het bevalt me eigenlijk goed. Soms zou ik liever 3 dagen in de week willen werken, maar ja dat gaat nu eenmaal niet.

9. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ik ben na de bevalling een jaar betaald thuis geweest (ja ja leve de Duitse staat), daarna ben ik 's avonds gaan werken. Overdag met de kleine en 's avonds werk ik als zelfstandige in de studeerkamer haha.
    En straks krijg ik weer een jaar 'betaald' vrij maar ik neem wel na een maand of 4 weer kleine opdrachten aan.

10. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    Ik ben na de bevalling 3 dagen gaan werken..
    ik werkte er eerder 5. Maar ik moet zeggen dat ik 3 dagen nog wel veel vind. Zou liever 2 dagen werken, of minder lang.

11. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Ik werkte voor de bevalling 36 uur in 4x9 uur.
    Na de bevalling ben ik pas toen Zoë 5 maanden was weer begonnen voor 3 dagen (3x9uur). Dit kon zo doordat ik gebruik kan maken van betaald ouderschapsverlof.

Helaas loop dit af per 5 juli 2010 en ik zit nu echt in twijfel wat te doen! Of mijn ouderschapsverlof onbetaald door laten lopen of aan het werk en mijn meisje naar het KDV.
    Eigenlijk vind ik 3 dagen wel ideaal, maar we moeten ook eten, hypotheek aflossen èn we willen nog een beetje leuk leven! ;)

12. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik werk drie dagen per week en dat bevalt prima.
    Mijn man werkt fulltime en dat bevalt hem ook prima :D.
    Onze kinderen gaan 2 dagen naar een kdv en 1 dag naar opa en oma.
    Dat gaat heel goed.

Het lijkt me niks om financieel totaal afhankelijk te moeten zijn van je partner. Ook vind ik het belangrijk dat onze kinderen worden opgevoed met het beeld dat papa en mama beide verantwoordelijk zijn voor de verzorging, het inkomen en het huishouden.
    Gelukkig hebben we makkelijke kinderen die het erg goed naar hun zin hebben op de opvang.
    In mijn werk ben ik vrij in alle schoolvakanties, dus dat is straks wel fijn als de kids naar school gaan.

13. Flamingo

Flamingo Bekend lid

9 dec 2009
    900
    0
    0
    Shopmanager / parttime
    Ik ga straks na mijn verlof ook 4 dagen werken.
    Maar eerst nog bevallen ;) en daarna zwaaaaaaaaar-genieten- van die kleine boef tijdens mijn verlof!!!

14. Anasthesie

Anasthesie Actief lid

17 jul 2009
    239
    0
    0
    Brabant
    Ben een werkende moeder pur sang - van voltijd thuiszitten zou ik in no time gek worden :D Daarom voor mij 4 dagen werken + 3 dagen lekker genieten van de kleine is precies de juiste balans.

15. Pila79

Pila79 Bekend lid

4 dec 2007
    978
    0
    0
    Ik ben na de bevalling bijna een jaar thuis geweest (ivm BI) en werk nu officieel 4 dagen. Ik heb alleen zoveel vakantiedagen nog staan dat ik in werkelijkheid dit jaar pas 2 weken 4 dagen heb gewerkt de rest 3.

Toen ik zwanger werd heb ik met mijn man overlegd dat we allebei 4 dagen zouden gaan werken. Ook mijn man wilde graag 1 dag lekker alleen met zijn meisje zijn en niet alleen weekendpapa worden. Dit doen we nu en hij vind het heerlijk. Ik merk dat het bij mij lichamelijk erg veel is (jammer genoeg nog steeds veel rug/bekkenpijn) en wij gaan binnenkort proberen weer zwanger te raken. Als baby 2 er is zal ik dus 3 dagen gaan werken en zal onze dochter + ?? 2 dagen naar het kdv gaan. Nu gaat onze dochter 1 dag en past mn zus en moeder ook 1 dag op.

16. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik heb een jaar ouderschapsverlof gehad waarbij ik 2 dagen per week werkte. Nu is mijn verlof bijna afgelopen, en ga ik vanaf volgende week weer 3 dagen werken. Maar ik vind 2 dagen eigenlijk wel genoeg. Het is niet genoeg om carriere te maken, maar eerlijk gezegd vind ik dat op dit moment ook niet zo heel belangrijk.
    Dus ik ben nu aan het overwegen om die derde dag toch in te leveren... maar ik twijfel nog, want op zich is het wel erg jammer van mijn studie, pensioenopbouw, en de inzet die ik al 10 jaar voor de organisatie laat zien. Als je nog maar 2 dagen werkt, ga je toch een beetje buiten de boot vallen bij je collega's en leidinggevende (ik ben bijv. nooit meer bij teamvergderingen)...

17. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Ik heb twee dagen gestemd. Ik werk 2 ochtenden en 1 hele dag, bij elkaar opgetelt 2 hele dagen.
    Van de ene kant zou ik liever thuis willen blijven, maar vraag me af of ik dan echt gelukkig zou worden.
    Verder zouden we dan echt de eindjes aan elkaar moeten knopen, terwijl we het nu "goed" hebben.
    Ik blijf om deze twee redenen dus werken, maar vind 19 uur wel genoeg.

Ik werkte overigens voorheen alleen maar avond-nacht en weekend, 24-30 uur per week.
    Heb vanaf januari een nieuwe regelmatige (hhheeeerrrlijk) baan!

18. vonnie73

vonnie73 Fanatiek lid

22 aug 2008
    1.898
    0
    36
    in un schwon huiske
    Ik heb altijd twee dagen per week gewerkt maar ga nu stoppen met werken. Met drie jonge meiden nog werken vond ik te druk. Gelukkig kon ik stoppen, man verdient genoeg. Als de kleinste wat ouder is en naar school gaat ga ik weer werken of eerder in het bedrijf van mijn man. Maar nu eerst genieten van de kinders. Zij zijn blij dat ik ga stoppen en altijd thuis ben als zij terug komen van school.

19. fightforlove

fightforlove Niet meer actief

ik was bezig met een opleiding en ik ben er zelf mee gestopt omdat het niet te combineren was met mn zoontje...na mn bevalling heb ik me ontslag aangevraagd...

we redden het op 1 loon...
    als ik zou gaan werken zou het alleen financieel beter zijn als ik 4 dagen ga werken en dat zie ik nu nog niet zo zitten ivm geen oppas kunnen vinden..

moet ook zeggen dat ik geen flauw idee heb hoeveel dat het kdv kost. is daar misschien op internet een tabel te vinden wat je eigen bijdrage is?

ik wil graag weer aan het werk als mn zoontje 2 is dan heb ik lang genoeg thuis gezeten en wil ook weer eens onder de mensen zijn en vond werken wel leuk!

20. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.814
    3.340
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik werk 2 halve dagen en 1 dag in de 2 weken op zondag. Dat was al zo voor de zwangerschap.
    Het enige verschil van voor en na is, dat ik voor de zwangerschap etc, wat gemakkelijker nog eens een ochtendje in kon vallen. Nu kan dat niet meer omdat ik niet zo ineens oppas heb voor mijn dochter.

Deel Deze Pagina