Ik mis een optie... die van thuis werken Ik werk dus thuis, 20 uur per week die ik zelf kan verdelen. Voor mijn bevalling deed ik dat ook al en werkte ik 3 dagen van 9 uur op kantoor. Het was de bedoeling om dat na een half jaar weer op te pakken maar ik kan mijn dochter gewoon nog niet alleen laten. Financieel trekken we het prima dus ik heb mijn kantoorbaan opgezegd. Tot nu toe ben ik ontzettend blij met mijn keuze!
Hier ook een fulltime mama sinds de bevalling and loving it! Nou ja, meestal dan, al verlang ik dan niet naar een dag werken, maar eerder naar een dagje beautyfarm Tuurlijk moeten we concessies doen, maar vanwege de goede baan van mijn man wonen we in een voldoende ruim huis en is er soms ook nog wel ruimte voor leuke dingen! Mocht dat niet meer zo zijn, gaat deze moederkloek ook weer aan het werk. Liefs!
op dit moment werk ik 2 dagen p/w helaas noodgedwongen het was de bedoeling dat ik fulltime thuismama zou zijn, maar onzekerheden met manliefs werk en financien durfde we dat na de bevalling niet aan, ik had gelukkig nog geen ontslag in gedient zodra dat allemaal weer zekerder is ga ik stoppen en wil ik iets voor op de zaterdag voor mezelf
Ik ga eind juni 3,5 dag per week werken, onregelmatige diensten. Mijn man gaat 1 dag per week minder werken, ouderschapsverlof. Ik kijk er toch wel naar uit om weer te gaan werken, mijn zoontje is mijn alles maar ik kijk toch ook wel weer uit naar een paar dagen geen baby-zaken...
na de bevalling van ons dochtertje was ik helaas werkeloos, maar heb na bijna een jaar een leuke baan gevonden en werk nu dus 2 dagen.
Ik werk 5 dagen in de week. Doordat mijn man op zaterdag werkt en op woensdag vrij is, is Demi op woensdag thuis en gaat ze dus 2 keer 2 dagen naar de opvang. Vanaf september ga ik 4 en halve dag werken en een middag en avond naar school.
Ik ben van 5 dagen naar 4 dagen gegaan. Zou graag nog een dag minder willen maar is op het moment financieel niet haalbaar
Hier, in het land waar ik woon, mag je drie jaar na de geboorte van je kind thuisblijven - eerste jaar krijg je 100% van je salaris, tweede jaar 85% van je salaris en derde onbetaald. Nu zijn er wat veranderingen voor toekomstige moeders gekomen, maar voor mij maken ze nog geen verschil. Dus voorlopig ben ik nog thuis met mijn dochtertje en als ze 2 is (of 3. weet nog niet hoe we het financieel redden) ga ik terug aan het werk - 5d/w.
Hier na de geboorte van de oudste twee bewust 6 maanden thuis gebleven, daarna weer aan het werk gegaan. Het was de bedoeling dat ik 1 volledige dag en 2 halve dagen zou gaan werken. Dit ook 1.5 maand gedaan, maar toen door omstandigheden gestopt. Later zwanger geworden van de jongste en toen bewust gekozen om niet meer te gaan werken. Dus buiten die anderhalve maand ofzo werken, ben ik vanaf de geboorte van de kids fulltime moeder, dat stem ik dus, ookal heb ik dus die anderhalve maand een beetje gewerkt !
Ik werk 70% als begeleider wonen. Heb er aan gedacht om minder te gaan werken, maar ben blij dat ik dat niet gedaan heb. Mijn man kreeg toen onze zoon ànderhalve maand was te horen dat het bedrijf waar hij voor werkt de locatie gaat sluiten. Flink balen dus, maar niks aan te doen.
ik werk 18 uur in bejaardenzorg. ene week ma,di,vrijdag en de andere week za,zo,woe en donderdag en ik werk maar tot 13.00 uur dus heb de hele middag nog voor mijn dochter
Onregelmatige diensten lijkt me heel moeilijk combineren met een kleintje... Hoe doe je dat dan met opvang enzo ? Zelf zou ik best thuismama willen zijn of maar 2 of 3 dagen gaan werken... maarja is helaas financieel niet haalbaar. Bovendien toch wel fijn om ook een eigen salaris te hebben, vind ik. (Gaat meestal op aan kleding voor de kleine trouwens Kan het niet laten om telkens weer iets leuks mee te nemen...
Ik werk 3 dagen (24 uur) op kantoor. Mijn vriend 4 dagen (31 uur, op vrijdag uurtje eerder klaar). Ik vind het helemaal goed geregeld zo, al zou ik 2 dagen werken voor mezelf wel genoeg vinden. Maar Eva vindt 2 dagen kdv geweldig en ik denk dat 2 dagen ook wel beter is dan 1. En ik vind het geweldig dat papa ook een dag heeft met zijn dochters.
Ik werkte voor de bevalling niet en nu ook niet. Heb ooit wel gewerkt maar mijn contract liep af halverwege mijn zwangerschap en ik heb geen andere baan gezocht. Ben dat ook voorlopig niet van plan.
Ik werkte voor de bevalling gemiddeld 32 uur op een behandelgroep en nu gemiddeld 24 uur per week op een zorgboerderij in de jeugdpsychiatrie. Ik werk onregelmatig. Door de week werk ik 2 dagen (1 x gastouder en 1x oma) en dan werk ik het weekend om en om (dan is man gewoon thuis). Ideaal zo geregeld. Het enige wat ik wel erg pittig vind is dat als ik een late dienst heb en toch weer vroeg eruit moet, kon eerst lekker uitslapen (ben dan rond 23.30 thuis en Thijs wordt 07.00 wakker).
Voor de bevalling werkte ik fulltime. Nu werk ik 18 uur, 2 dagen van 9 uur, waarbij mijn man 1 dag thuis is zodat ons zoontje maar 1 dag naar de oppas gaat.
Na de geboorte van de eerste werkte ik 3 dagen in de week. Toen ik zwanger was van de tweede kwam ik zonder werk te zitten. Momenteel werk ik 2 avonden in de week of een avond en een middag. Mijn man werkt ook 1 dag in de week thuis. Al is het niet mijn droombaan, het is wel goed te combineren.
Ik heb op ik werk 2 dagen geklikt maar ik werk ook nog 1 weekend in de 4 weken. Heb dus 3 weken met 2 dagen en 1 week met 4 dagen. Aan de ene kant zou ik best thuis willen blijven want ik verveel me geen moment maar aan de andere kant vind ik mijn werk ook zalig.