Ik lag gister in bed en keek naar mijn mooie meisje en dacht ineens wat gaat de tijd toch snel ze is al een half jaar en 7 kilo en 68 cm, nu vroeg ik me af dat heb ik namelijk wel eens gehoord dat er baby's van deze grote geboren worden... heeft iemand hier dit meegemaakt? Nou ben benieuwd
ik vond die van mij al groot met 54 cm en 4400 gram haha Overigens is hij nu wel erg groot! hij is al 67,5cm en 8910 gram!!
In mijn familie is er een baby geboren van 15 pond. Helaas is dit in de tijd dat er nog geen keizersnedes waren en de baby is tijdens de bevalling door het persen overleden.
Wow singlemom!! Dat is erg! Ik vond Marin ook al zwaar genoeg met 4510 gr..... Mijn vader was 12 pond bij de geboorte, zijn zus ook en zn 3 broers 13 pond!!!! WHAAA arme oma!
oh mijn jongste was ook 10 pond bij haar geboorte en 51 cm... dus echt een lekker dik propje was ze.... nu is het wel weer bijgetrokken...
Zelf geen reus bij de geboorte (nu wel, haha) 3430 gram. Mijn oom was 14 pond. Heeft mijn oma bijna het leven gekost.
Thirza was 4330 gram en 53 cm. Dat vond ik al wel heftig genoeg. Was gelukkig na de bevalling wel DE verklaring voor het feit dat ik tijdens de bevalling echt niet snapte hoe al die andere vrouwen dat toch gedaan krijgen... die hoeven er vaak iets van 2 pond minder uit te persen, hahaha. Grote opluchting dus dat het niet aan mij lag en dat ik niet kleinzeriger was dan andere vrouwen, mijn kind was gewoon te groot Ze werd door de VK trouwens geschat op 6-7 pond. Hmm, mag het een kilootje meer zijn? Oja, en was dus ook DE verklaring voor al mijn klachten: mijn buik was namelijk vrij klein, (ik paste gewoon in een normale winterparka maatje 36). Thirza heeft gewoon al m'n organen in de verdrukking geduwd
Overigens: nummer twee hoeft niet nog eens zo groot te zijn... Kennisje van me heeft een zoontje die ruim 8 pond was en nu net een dochtertje van nog geen 5 pond, (geen prematuur kindje!). Dat geeft de burger weer moed
Mijn oudste was 4095 en 52cm bij 36+3. Mijn jongstewas 5120 gr en 56 cm bij 38+3. Mijn kleine reusjes
Vaak zijn diabetesbaby's ook wel flink, zo'n 4 of 5 kg is heel normaal. Snap nog niet dat onze derde (terwijl ik nu ook diabetes heb) toch maar een kleintje was van 2720 gram. Twaalf dagen te vroeg.
Hier de eerste 52 cm en 4950 gram meisje geboren met 42 +1 (normale weg) Hier de tweede 53cm en 5100 gram jongen geboren met 40+1 (normale weg)
Onze oudste was 4780 gr en 52 cm natuurlijke weg thuis geboren zonder knip of scheur Onze jongste was 3950 gram en 51 cm, is met de ks een week eerder gehaald omdat men dacht dat zij ook weer zo zwaar zou zijn....