Hoi hoi, Ik wil graag m'n zwangerschapskilo's eraf! Wanneer mag ik weer lichtjes sporten (home-trainer, swing stepper)? En wanneer mag je weer ECHT sporten (hardlopen, steps)? En dan de belangrijkste vraag, na hoeveel weken mag je weer buikspier-oefeningen doen? Groetjes!
indd na 6 weken mag je heel voorzichtig weer gaan sporten. je hebt als het goed is een terugkom afspraak bij je VK rond de 6 weken, zij zal dan voielen of je buikspieren weer op zn plek zitten. dan zal ze je zeggen dat je weer mag sporten langzaam aan
oh ja hier was ik dus ook benieuwd naar.. Moet overmorgen terug komen bij de gyn int ziekenhuis voor nacontrole, zal dan wel vragen.. Maar waarschijnlijk dus 6 weken? jeeejjj mag dus weer sporten!
@Angel Eyes: Mijn VK heeft bij de nacontrole niet aan mijn buikspieren gevoeld hoor en zei ook niets over sporten. Ik zit op voetbal en deed na 6 weken mee aan een toernooi. Na 1 wedstrijd had ik het al wel gehad ... pfff Het rennen deed echt pijn. Ik denk dat het ook per persoon verschillend is en hoe de bevalling is gegaan.
Ik heb me gisteren aangemeld bij de sportschool . Heb zo'n zin om weer te gaan sporten. Moet zeggen dat ik voor de zes weken voorbij waren ook absoluut nog geen zin had. Nu begint het helemaal te kriebelen. Een half jaar abbonement om mijn spieren weer op te bouwen en dan kan ik van het voorjaar weer gaan hardlopen . Volgens mij zijn die zes weken voor je bekkenbodemspieren en je buikspieren, die moet je de kans gunnen om iets bij te trekken. Of je wil last krijgen van incontinentie . Bij mij is een knip gezet, twee uur na mijn bevalling stond er een fysio aan mijn bed. Die zei dat ik 4 maanden niet mocht hardlopen...pfff... Nou ja, langzaam opbouwen dus. Zaterdag begin ik
[quote="Toys Ik denk dat het ook per persoon verschillend is en hoe de bevalling is gegaan.[/quote] Dat denk ik ook. Met een knip worden die spieren daar beneden doorgeknipt. Ik had eerst echt geen controle, maar doe nu braaf elke dag bekkenbodemspieren. Het hersteld goed, maar moet met een volle blaas soms rennen voor de wc . Je merkt vanzelf wel wanneer je eraan toe bent.
volgens mij na 6 weken maar je moet het wel even na vragen je zou niet de eerste zijn die na een zwangerschap iets breekt want je botten zijn door hormonen iets broser
Kan me herinneren dat men op zwangerschapsgymnastiek dat allemaal uitgebreid uit de doeken heeft gedaan. Maarja, da's misschien wel veranderd in die 20 jaar. En deze keer is m'n cursus nog niet begonnen...