hoe vertellen jullie het?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door pollewops, 26 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pollewops

pollewops Lid

20 okt 2007
    80
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    zeeland
    eigenlijk een vraag voor mensen die al zwanger zijn maar andere mogen ook ideeën geven:

hoe hebben jullie het verteld aan je ouders en schoonouders?
    deden jullie dit met een cadeau of hebben jullie het gewoon verteld?
    en na hoeveel weken vertelde je het?

ben benieuwd naar ideeën.

groetjes Linda

2. kim en maikel

kim en maikel Bekend lid

19 jun 2006
    572
    0
    0
    moeder
    lieshout
    Hoi.
    Wij konden niet wachten. We zijn er gewoon naartoe gegaan en hebben het meteen dezelfde dag vertelt.

Maar ik vind het ook heel leuk om te wachten tot je eerste echo en dan die foto in te lijsten en kadoo te geven.
    Maar ja wij kunnen het niet zolang voor ons houden hahahaha.

3. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    wij hadden het verteld met 6 weken omdat ze wisten dat we ivf deden en dus ook wisten wanneer we konden testen
    en hebben het gedaan dmv fotolijstje met rijmpje erin ;)

4. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    misschien dat de titel aangepast kan worden, want toen ik de titel las, moest ik aan iets heeeeeel anders denken.

maar om even op je vraag terug te komen, dezelfde dag toen we pos getest hadden verteld hebben aan ouders, zussen. mensen die verder van ons af staan, na 12 weken.

5. pollewops

pollewops Lid

20 okt 2007
    80
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    zeeland
    ja sorry de titel is eigenlijk niet zo goed haha.
    ik denk ook niet dat ik mijn mond zou kunnen houden als ik wist dat ik zwanger was.
    sommige wachten tot 12 weken maar ik denk dat ik dat niet eens vol zou kunnen houden.

6. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Mijn schoonouders hebben we het vrijwel meteen verteld, maar zij wisten ook dat we die dag de test zouden doen en we moesten daarna nog even bij hun op de zaak langs, dus ja. De rest van de naaste fam. hebben we een zelfgemaakte e-card gestuurd: ik had een foto gemaakt van de positieve zwangerschapstest en deze een beetje bewerkt :)

7. Ladym

Ladym Actief lid

3 okt 2007
    112
    0
    0
    Ik zou mijn mond ook niet kunnen houden hoor ! :D ik vind het idee met de echo inlijsten wel heel leuk :)

8. pollewops

pollewops Lid

20 okt 2007
    80
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    zeeland
    ja lijkt me ook wel leuk ja
    of ieder een baby sokje cadeau doen of zo...

9. dianne

dianne Fanatiek lid

10 apr 2007
    2.919
    0
    36
    ik wist niet hoe ik het zeggen moest tegen mijn moeder, ik was bang voor haar reactie (was achteraf niet nodig!) ik zei ik kon verdorie wel 6 maanden zwanger zijn haha! ik was pas 6 weken!

Ik had voor onze opa en oma's van die leuke slofjes gekocht in zo'n leuk doosje!

10. Milla

Milla Niet meer actief

Bij de oudste hebben we ook iets gekocht met tekst over opa en oma erop. Dit hebben we meteen verteld zodra we wisten dat we zwanger waren. Bij de jongste hebben we het zonder cadeau vertelt, omdat we overrompeld werden door de zwangerschap. We hebben het wel meteen vertelt.

11. wij hebben Liene een trui aangedaan met op de voorkant...

Geef me een dikke kus...

En op de achterkant...

...want ik word grote zus!

En dan gewoon Liene zo meegenomen en gewacht (duurde wel heel erg lang :D).

12. buddy

buddy Fanatiek lid

23 jan 2007
    1.004
    12
    38
    Noord-Brabant
    Wij hebben het door middel van een foto lijstje gedaan met een rijm:

Jullie kunnen mij nog niet horen
    Jullie kunnen mij nog niet zien
    In maart 2008 word ik geboren
    Mag mijn foto in dit lijstje dan misschien?

Was echt een goede actie van onze kant want ze moesten toch even denken voor het kwartje viel en nu staat het bij mij ouders dankbaar op het dressoir en bij mij schoonouders hangt het dankbaar bij de andere kleinkinderen aan de muur.
    Maar een fopspeen met de tekst: oma's lieveling of opa's lieveling doet het vaak ook goed

13. talia

talia Fanatiek lid

27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    wij hebben het verteld met 5 weken ook omdat we niet konden wachten wij hebben Elyesa een roos laten geven waarop stond ik word grote broer

14. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Hoi,

mijn ouders kwamen net weer van vakantie en lieten de foto's zien (is een soort traditie). Vervolgens zeiden wij ook een foto te hebben en lieten de foto van de echo zien. Ze waren blij verrast! Ik was toen 9 weken zwanger....

Mijn schoonvader kreeg een mok met daarop: trotse opa kado met z'n verjaardag. Zelfde reactie.

Xx

15. Elmo

Elmo Niet meer actief

Verplaatst naar: zwangerschap.
    De lounge is voor alles wat niet over zwangerschappen gaat ;)

16. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    M'n schoonouders leven helaas niet meer, en ik heb alleen nog m'n moeder. Die hebben we het gewoon verteld, thuis. Ze is helemaal niet zo'n type die houdt van bijzonderheden, dus dat zou ze niet gewaardeerd hebben.
    Een paar van onze goede vrienden en naaste familie hebben we een mail gestuurd met een foto van de allereerste echo, (11 weken) waarop stond: we willen jullie graag aan iemand voorstellen, en dan onze namen eronder, en verder niets. Was wel heel erg mysterieus, dus de hele dag heeft de telefoon bijna roodgloeiend gestaan en hebben we heerlijk gebabbeld met alle verraste mensen.

Met onze zoons (die 23 en 21 zijn) hebben we er meer 'werk' van gemaakt. Ik had twee suikerbaby'tjes, een blauwe en een rose, ingepakt, met een klein hartje waarop stond: broertje of zusje...
    Onze oudste was toevallig die week jarig, voor hem hebben we een soort van waardebon gemaakt, en daarop: hier is je cadeautje, maar je krijgt het pas in februari. Pakje met de suikerbaby'tjes moest hij uitpakken, en daar stond hij dus met de baby'tjes in zijn handen. Hij snapte het eerst niet, hahaha, wat hebben we gelachen!
    Naderhand snapte hij het wel hoor!
    De jongste was afgelopen zomer op zoek naar een tweede vakantiebaantje, en voor hem hebben we ook een soort bon gemaakt met: aangeboden babysitbaantje! Met óók die twee suikerpoppetjes erop.
    Ook hij snapte het eerst niet, wat kunnen die jongens (als ze niet voorbereid zijn) dan ontzettende slimme gezichten trekken!

Maar goed: ze waren (en zijn) beiden reuze enthousiast. :D

17. pukpuk

pukpuk Actief lid

1 jun 2006
    210
    0
    0
    ik had voor familie tompoezen bestrooid met muisjes en in een taartdoos gedaan, onder het mom, iets lekker voor bij de koffie. toend de doos open ging verassing!

en voor vrienden had ik een foto van beschuit met muisjes gemaakt en als kaartjes verstuurd

18. pollewops

pollewops Lid

20 okt 2007
    80
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    zeeland
    het zijn wel leuke ideetjes zeg...
    het is ook wel leuk om er een beetje werk van te maken denk ik...

19. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Wij hebben aan mijn schoonouders gevraagd of er nog iemand meer meekon op vakantie... (was vorig jaar oktober, en we hadden net geboekt om dit jaar in de herfstvakantie weg te gaan) Eerst heel onnozel: "Wie wil je meenemen dan....?" en meteen daarna viel het kwartje.. :D

Tegen mijn moeder heb ik het gewoon verteld, zij kwam later die avond ook (ik was jarig) en ik wilde het gezegd hebben voor alle andere visite kwam.. Ik wilde nog niks tegen de rest van de familie en vrienden zeggen... Ik was ook nog maar 6 weken zwanger...

20. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    De eerste keer hebben we het alleen meteen aan familie verteld, verder niemand.
    Maar omdat iedereen na de miskraam nu toch weet dat we bezig zijn en er heel erg met me wordt meegeleefd vertel ik het nu gewoon aan iedereen.

Deel Deze Pagina