Dag dames, Zojuist opgemerkt dat mijn zoontje de waterpokken heeft Nu lees ik van alles op internet over dat het schadelijk is tot 16 weken zwangerschap en einde zwangerschap....tenzij ik de waterpokken zelf al heb gehad. Ik weet het dus niet of ik het ooit heb gehad. Maar hoe kan ik daar achterkomen, en wat kan ik eventueel doen om ook maar iets te voorkomen bij mijzelf....ik kan mijn zoon niet aan zijn lot overlaten natuurlijk Kusjes geef ik hem maar even niet vond ie ook prima, voor nu maar toch...het gaat mij erom dat het ook niet schadelijk is voor dat vruchtje in mij... Ik hoor het graag. Groeten,
Hoi PCOmama, de waterpokken hebben een incubatietijd van ongeveer 10-14 dagen ,dus je weet pas later of je het ook krijgt. Tot die tijd inderdaad goede hygiene toepassen en geen kusjes geven. Je zou via de huisarts je bloed kunnen latneonderzoeken of je het ooit gehad hebt, maar je kunt het anders nu niet meer voorkomne; de besmettelijke fase is nu. Mocht je het nu wel krijgen, ben je gelukkig nog heel vroeg zwanger en is de uitwisseling tussen jou en je kindje nog minimaal. MOcht je het krijgen bel je je vk op en die zla overleggen met de gyn of er verdere stappen nodig zijn om je kindje extra goed te vervolgen. Groeten Brigitte
Dag brigitte, dank je. Ik heb de vk al gebeld, en mede door mijn twijfel mag ik maandag bloedprikken, maar volgens mijn tante heb ik het wel gehad dus daar gaan we maar vanuit ik weet dat t virus al door het huis spookt dus te laat is het al, maar ja is niet anders we wachten wel af. Gr. Brigitte