nou ik ben bijna uitgerekend en ik vroeg me af wat dan daarna de bedoeling is of ik meteen weer de pil kan gaan slikken, wil niet meteen weer zwanger worden we gaan geen borstvoeding geven....
Volgens mijn huisarts kan je weer "blind" beginnen met de pil als je geen BV geeft. Oftewel: zo snel als je zelf wilt.
dat is waar maar als je 'blind'de pil gaat slikken zonder dus eerst ongi te zijn geweest na de bevalling is ie de eerste maand onveilig!
Maar niet beginnen ben je ook onveilig toch. Ik ben twee weken na de bevalling gelijk begonnen. HA zei dat ik binnen drie weken moest beginnen als ik gelijk aan de pil wilde.
Ik ben ook na 13 dagen begonnen met de pil (op aanraden van de vk). De vk zei dat ik er wel rekening mee moest houden dat hij nog niet veilig kon zijn tot na de eerste menstruatie. Maar dat kan aan de pil liggen die je slikken wilt. Ik zou er gewoon nu al met je bk over gaan praten en je goed laten voor lichten. Er zitten natuurlijk wel risico's aan het snel weer beginnne met de pil zoals verhoogde kans op trombose.
ik moest de eerste weken echt niet aan sex denken. wij hebben gewoon eerst de menstruatie afgewacht en dan nog een maand gewacht omdat de pil niet safe is de eerste maand. gewoon het zekere voor het onzekere dus en ook om mijn lijf de gelegenheid te geven om zich rustig te herstellen.