Spiraaltje na de bevalling...

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door sennadesi, 12 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sennadesi

sennadesi Lid

31 jan 2008
    53
    0
    0
    Groningen
    Wie heeft er na de bevalling gekozen voor een spiraaltje en deed dat pijn bij inbrengen en hoe ervaren jullie het spiraaltje?
    Lees en hoor vaak tegenstrijdige berichten...de een weer positief en de ander weer negatief. Maar dat is met de pil ook weer zo...
    Wil zelf graag een spiraaltje nl en zou dus graag er meer ervaring over willen horen.
    Heb op internet wel veel gelezen maar is allemaal van 2005 enzo.

groetjes!

2. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    Ik heb al eerder een (koper)spiraaltje gehad, 5jr lang, voordat we ons eerste kindje kregen. Het is mij zo goed bevallen, dat ik ervoor koos na de bevalling weer een spiraaltje te laten plaatsen (weer een koperspiraaltje, omdat de reden bij de 1e keer was dat ik van de hormonen af wilde, dus geen pil, geen mirena oid meer).

6 weken na de bevalling heb ik er weer eentje laten plaatsen, en in tegenstelling tot de eerste keer (toen ik nog nooit bevallen was) was het inbrengen nu vrijwel niet te merken. Ik heb in de dagen erna alleen wat licht bloedverlies gehad (of eigenlijk was het vloeien weer wat toegenomen, ik vloeide nog van de bevalling).
    Prima zo! Heb nergens last van, het bevalt me weer prima!

3. mootjen

mootjen Bekend lid

10 mrt 2008
    575
    0
    0
    moet je eerst ongi zijn geweest om een spiraaltje te laten plaatsen?

4. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    @mootjen
    Nee, dat hoefde niet in dit geval.
    Als het plaatsen niet vlak na een bevalling is willen ze dat vaak wel inderdaad, omdat dan de baarmoedermond zachter is en wat open, dan gaat het inbrengen makkelijker. Maar zo vlak op de bevalling... geen punt. Tenminste, dit geldt voor het koperspiraaltje, ik durf het niet met zekerheid te zeggen over mirena (met hormonen...).
    Hoewel, zeggen ze niet dat je na de bevalling best hup met de pil kunt beginnen, zonder ongi af te wachten?

5. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    Ik ga eind deze maand weer 1 laten plaatsen.
    De hormoonspiraal.

6. meisje26

meisje26 Fanatiek lid

6 apr 2007
    1.797
    1
    38
    ik heb vorig jaar een mirena laten plaatsen, ongeveer 3 maanden na de bevalling. ik vond het wel meevallen met de pijn, even wat krampen naderhand gehad en tijdens het zetten even een vervelend gevoel, maar niks in vergelijking met mijn bevalling, die zat nog vers in mijn geheugen dus misschien dat het daarom meeviel voor mij.

nu bijna niet ongesteld. maar ik ben van plan hem binnenkort weer te laten verwijderen, wij willen gaan voor een tweede!

7. morgaine

morgaine Bekend lid

22 sep 2006
    894
    0
    0
    Arnhem
    Ik heb de koperspiraal laten plaatsen ongeveer 2 maanden na de bevaling en idd ik moest ongesteld zijn. Ik vind hem wel ideaal, alleen ik heb wel meer last van menstruatiepijn hoor

8. matje

matje Niet meer actief

hey hey

ik heb voor mijn zwangerschap 3 jaar een spiraaltje gehad en vond het erg prettig.
    Op een gegeven moment werd ik zelfs niet meer ongesteld, wat met name op mijn werk wel prettig was.

nu na de bevalling ben ik weer aan de pil gegaan.
    Ik hoef dat gedoe daar beneden voorlopig niet
    het inbrengen valt best mee hoor.
    heb gewoon een nare bevalling gehad en zie er dus voorlopig van af

al met al is ie voor mij wel erg prettig geweest
    succes met je keuze!

9. annesbaby

annesbaby Nieuw lid

17 feb 2009
    3
    0
    0
    Ik heb een hormonen spiraal gehad toen ik een jaar of 20 was. Dit was echt heel pijnlijk aangezien ik nog geen kindje had gekregen. Je baarmoedermond is dan nog heel erg gevoelig. Ik kreeg ook meteen een oplawaai van de hormomen en voelde me heel de dag ellendig. Veel huilen en krampen in mijn buik.

De voordelen toen hij er eenmaal inzat waren fantastisch. Ik vond het geweldig handig. Wel af en toe lastig met sex, omdat je het ''draadje'' wel eens moet draaien om dat de man hier last van kan hebben. En dan had ik last van een opgezette buik daarna. Maar het niet ongesteld worden en het niet bezig hoeven zijn met je cyclus was voor mij echt heaven!

Vriendin van me heeft er eentje laten plaatsen na de bevalling en ze vertelde me dat je echt niets voelt..

Ik denk dat je het gewoon moet proberen, dan kun je het beste voelen of het iets voor jou is.

10. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    ik heb hem begin dit jaar laten plaatsen, zo'n 9 weken na mijn bevalling, was niet ongesteld (ivm borstvoeding)en ik vond het zetten bepaald geen pretje, maar dat is maar een moment en dat gaat weer over. De eerste maand heb ik bijna continu gevloeid, geen menstruatie hoeveelheden maar ook geen spotting, meer een beetje er tussen in. Echo gehad om te kijken of hij wel goed geplaatst zat, zat goed. een week niet gevloeid en nu sinds een paar dagen weer. Hoop dat dit snel weg gaat. Weet dat het wel een paar maanden kan duren voordat je lijf optimaal gewend is, dus voorlopig laat ik het wel zo. Wel heerlijk dat ik niet meer wakker hoef te schrikken omdat ik mijn pil ben vergeten ;)

vergeet neit dat je hem bij sommige verzekeraars zelf moet betalen (eigen risico)
    ik heb trias aanvullend en kreeg 2 weken na plaatsen een rekening van bijna 130 euro!

11. MissJopie

MissJopie Actief lid

24 feb 2009
    387
    0
    0
    Ik heb een spiraal gehad (geen kinderen) en vond het erin brengen echt verschrikkelijk, maar de voordelen wegen niet op tegen de nadelen! Vijf jaar niet ongesteld worden en vrijwel geen last van de hormonen. Dus ff doorbijten dan maar... (duurt trouwens ook echt maar een paar minuten en dan is de klus geklaard).

12. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    Heb gister weer een spiraaltje laten zetten. Zat er erg tegen op. Maar viel 100% mee. Toen ik nog geen kinderen had, had ik ook 1 laten zetten en dat deed onwijs zeer en had er 4 dagen last van.
    Het deed geen pijn het zetten, alleen ff de tang voor de rest niet geen last. FF last van mijn buik verder niks.

13. lindatj

lindatj Lid

14 mei 2007
    64
    0
    0
    ik heb vorige week mirena spiraal laten plaatsen..
    bij mij deed het geen zeer, maar heb wel de rest van de dag lichte buikkrampen gehad..
    en heb nu al een week bloedverlies.
    :evil:

Deel Deze Pagina