ik sta bij meerdere uitzendburo's ingeschreven op dit moment omdat ik graag werk wil. maar ze kunnen mij niks bieden. nu belde vorige week(maandag) een uitzendburo mij of ik weer als bloemiste aan de slag wou. ja dat wou ik wel. maar dat gaat allemaal weer heel raar. die bloemenwinkel belt het uitzendburo maar niet. ik moet zelf ook overal achteraan bellen. nu weet ik nog niks. de uitzendburo's weten niet dat ik zwanger ben(heb ik niet gezegd) maar dat ben je toch ook niet verplicht? die bloemenwinkel weet het ook niet(heb ik gesprek mee gehad) stel ze nemen me niet aan. wat moet ik dan. mn vriend werkt wel.(maar ja 2 inkomens is toch wel nodig) maar ik krijg geen uitkering of wat dan ook. (ben begin oktober verhuist van gelderland naar friesland dus had mn baan opgezegd) kan ik op een andere manier een uitkering (of wat dan ook) krijgen. weet iemand dit? want ben wanhopig! liefs mij
Ik zie dat je in Friesland woont, heb je al gekeken naar een baan bij de postbank? Daar zoeken ze nu ook, en volgens mij doen die niet erg moeilijk als je zwanger bent. Moet je trouwens wel HBO hebben. En hoe zit het met het CWI? Ben je daar al geweest? Misschien dat ze iets leuks voor je hebben.
Ppstbank is van post en blankensteyn. Betalen niet denderend hoor. Cjib heeft ook vaak vacatures, maar dat zit ook in leeuwarden. Je moet uiterlijk 3 maanden voor je uitgerekedne datum aangeven dat je zwanger bent.
Hoi, Volgens mij hoef je inderdaad niet te melden dat je zwanger bent, en als ze je niet aannemen heb je volgens mij wel recht op een uitkering. Als je ingeschreven staat bij het CWI krijg je vanaf de 4e of 5e maand (pin me d'r niet op vast) volgens mij een uitkering tot 10 weken na de bevalling. Geen vetpot, werken is meer geld maar beter als niks. Je legt dan wel vast dat je beschikbaar bent voor de arbeidsmarkt voor een x aantal uur na je verlof (wordt de uitkering ook weer op berekend) dus als ze daarna werk voor je hebben ga je daar aan de slag voor die uren. Of je die uren de 1e tijd kan inkorten door ouderschapsverlof op te nemen is niet zeker, officieel moet je daar een jaar voor in dienst zijn maar ik hoor wel van bedrijven die daar flexibeler mee omgaan. In ieder geval succes, ik hoop dat je die baan als bloemist krijgt en dat je er zelf achteraan moet bellen; ik heb in het verleden ook wel voor uitzendbureaus gewerkt en heb er geen hoge pet van op. Je moet ze behoorlijk achter de broek zitten voordat je daadwerkelijk aan het werk bent. groetjes, vrouw 27