hier speelt onze leeftijd niet mee ik 21 vriend 25 maar vriendlief word wel onvruchtbaar gezien het kelderen van zijn zwemmers waarom ze schuiven het af op toeval. ik kan me nog goed herrinderen dat we een jaar geleden nog zeiden nog een jaartje zijn we dan niet zwanger stoppen we ermee. dit heeft niks met onze leeftijd te maken maar puur om het doodsimpele feit dat ik echt een slechte rug heb. maar nu zijn we tot de conclusie gekomen dat we het toch nog blijven proberen mijn rug is weer een half jaartje stabiel en niet zo erg meer achteruit gegaan en ik wil er later geen spijt van hebben dat we het niet gedaan hebben want dan is het telaat en kan het niet meer. en we willen ook graag nog een kindje.
Hoi, Ik zal ook kort mijn verhaaltje doen... Wij zijn ook al 1.5 jaar bezig voor een tweede. Bij de eerste hebben we 3 jaar moeten wachten net voor we met ivf zouden starten toch nog SPONTAAN zwanger helaas miskraam 3 maanden later opnieuw SPONTAAN zwanger.Nu willen we weer maar het lukt al 1.5 jaar niet. We wachten nog steeds een beetje ongeduldig op een tweede...Kijken wanneer het wel gaat lukken...
Toetie, heel herkenbaar. Ik weet nog dat ik anderhalf jaar geleden nog de grootste mond had dat ik NOOOOOIT IVF of ICSI zou gaan doen. Toen dat de enige optie was gingen we er toch maar voor en toen zei ik, 1x, als het dan niet lukt kappen we ermee. Inmiddels staat poging 2 gepland voor over een maandje Trouwens, nog even een aanvulling op mijn eerdere verhaal, mijn man zijn zaad is dus weinig en traag bewegend maar ze kunnen niet aantonen of dat aangeboren is maar ze denken van wel, het is nu wel zo omdat wij ICSI doen en ik zou zwanger raken en we krijgen een zoon er een kans is dat hij ook minder vruchtbaar is, net zoals mijn man.
Ik ben vandaag voor de uitslag van mijn man's zaadonderzoek naar de gyn geweest. Het zaad was prima in orde! Oorzaak van ons uitblijven de zwangerschap ligt dus echt bij het feit dat mijn man niet zo vaak thuis is (bijv. 5x sex in de vruchtbare periode is altijd beter dan 1..). Op zich ook wel te verwachten, maar je gaat uiteindelijk toch twijfelen. Het enige wat de gyn nog wil doen, 'om alles uit te sluiten', is de eileiders doorspoelen. Maar de kans dat er iets is, zei ze, is nihil. We wachten maar weer af.. Moet er heen als ik mijn volgende menstruatie heb. dat is over minder dan 2 weken. Ben blij dat alles in ieder geval goed is. Een zwangerschap is gelukkig niet uitgesloten
Fijn om te horen. Hopelijk mag je snel een 2e verwachten!! Weet je precies je eisprong?? Anders daar goed rekening mee houden voor zover dat lukt hoor. Heel veel succes!
Hoi Happy1978, ik heb 21 april mijn eisprong gehad.. de donderdag daarna, 25 april, inwendige echo gehad, ter controle. De gyn dacht ook dat ik 21 april de eisprong had.. ben nu dus over tijd, had gisteren ongesteld moeten worden, als ik uit ga van mijn eisprong op 21 april/cyclus van 28 dagen. Wacht het nog wel rustig af.. lijkt me nog te mooi op waard te zijn.. In mijn vruchtbare periode had mijn man ook dat zaadonderzoek, dus is er al wat 'verloren' gegaan.. kan me gewoon niet voorstellen dat het nu wel raak zou kunnen zijn. Durf ook absoluut niet te testen.. Vandaag nog 'gewoon' witte afscheiding. Geen idee wat dat kan zeggen, maar volgens mij heb ik normaal een dag voor mijn menstruatie geen afscheiding en dan donker geel/bruinig.. Wat denken jullie.. wel zwanger/niet zwanger?
Misschien maar beter dat ik nog niet getest heb, ben volgens mij ongesteld aan het worden.. Baal er weer zo van.. Had echt veel hoop deze maand en dan word je zo snel weer van dat wolkje afgedrukt.. Gekke is wel, omdat ik zeker wilde weten of het mijn menstruatie is (ivm röntgenfoto die gemaakt moet worden door de gyn, lang verhaal) dat nu blijkt dat mijn temp. 36.9 is.. Mijn basistemp is 36.3. Een dag voor, of op de dag van mijn menstruatie gaat -ie dan omlaag. Iemand ervaring mee? Nouja, we zullen zien hoe het loopt, verandering kleur in afscheiding heeft bij mij nog nooit iets goeds betekent.. Op naar volgende ronde, gok ik.