De titel zegt het al. Kolven gaat niet meer zo goed. 30 cc per borst ongeveer als ik geluk heb. Ze is nooit een hele grote drinker geweest. Toen het nog wel goed ging kolfde ik 90 cc a 120 per kolfbeurt. Daar had/heeft ze meer dan genoeg aan. Ik kolf trouwens vaak na een ochtendvoeding Ik maak me niet direct zorgen over haar groei, maar meer op de teruglopende voorraad. Ze gaat immers 2 en een halve dag naar de opvang en dan moet er wel melk mee. Ze drinkt zeker nog 6 a 7 keer bij mij. Waarvan 2 of 3 keer snachts. Al is het allemaal tegenwoordig maar kort en soms ook 1 borst. Dan wil ze niet meer. Ben meer een speentje om in slaap te kunnen vallen en voor de troost/knuffelen/aandacht volgens mij. Maar ze zal ongetwijfeld meer drinken dan ik denk anders groeide ze niet zo. Maar goed, herkent iemand dit en zo ja, wat moet ik doen?? Syntocinon heb ik al eens gehad, dat werkt niet meer...
Wat vervelend dat het kolven niet meer zo wil lukken. Maar op zich hoeft het geen heel groot probleem te zijn. Je kan gewoon blijven kolven. Maar wanneer je voorraad op is, kan je ook water geven. Met de andere voedingen kom je dan nog makkelijk aan de hoeveelheid melk die je dochter nodig heeft. Wanneer je toch iets van melkproduct zou willen geven, kan je ook kiezen voor wat yoghurt. Wist je ook dat het kolven niets zegt over de hoeveelheid melk je kindje uit je borsten kan halen? Er zijn zelfs vrouwen die hun kindje live prima kunnen voeden, maar waarbij kolven niet werkt. Groetjes en veel succes met kolven! Mariska
Ik ben met 1 jaar gestopt mer kolven omdat het echt niets meer opleverde. Zoon is net 2 en krijgt nog bv. In het begin best spannend maar eigenlijk weet ik zeker dat er met mijn productie verder niks mis is! Dus ga lekker verder zo zou ik zeggen!