Hoi iedereen, Ik wil graag even mijn verhaal kwijt! In de tweede week van september ben ik gestopt met de pil omdat mijn man en ik graag een kindje willen. Sinds die tijd ben ik niet meer ongesteld geworden, maar wel last gehad van ontpillingsverschijnselen. Vooral de eerste maand was ik af en toe misselijk en had ik buikpijn. Ik dacht 'het zal toch niet nu al raak zijn'? Dus een week nadat ik mijn eerste echte menstruatie verwachtte er maar eens een test tegenaan gegooid. Niet zwanger. In je achterhoofd weet je natuurlijk dat de kans dat het direct raak is redelijk klein is, maar toch. Je blijft jezelf gek maken. De periode daarna schrijf je ieder pijntje en ongemak dat je voelt toe aan een mogelijke zwangerschap. Op 3 oktober meende ik mijn eisprong te voelen en toen had ik het gevoel dat ik weer een soort van meetpunt voor mezelf had. Ik zou óf ongesteld moeten worden óf ik zou zwanger zijn. Na iets meer als twee weken ging ik dus testen, maar de test gaf negatief aan. De week (vorige week) nog eens, maar nog steeds negatief. Op dat moment dacht ik, ik ga pas weer testen als ik andere aanwijzingen van mijn lichaam krijg dat ik zwanger zou kunnen zijn. Ik had wel vast de testen in huis gehaald. Nou wil het gekke dat ik afgelopen nacht alleen maar heb liggen dromen over positieve testen, dus toen ik vanochtend wakker werd dacht ik 'ik ga gewoon die test doen om aan mezelf te bewijzen dat ik niet zwanger ben'. Tot nu toe had ik altijd de testen van kruidvat en etos gebruikt, echter ik had nu eens zo'n clearblue digital gekocht. Dus ik doe die test, leg hem neer en wil hem vervolgens weer oppakken om ermee naar mijn man te lopen. Verschijnt er ineens 'zwanger' in beeld. Ik rolde zowat om van verbazing en liep ermee naar mijn man om het te laten zien. Ondertussen was die test nog bezig om de duur van de zwangerschap te bepalen en niet lang daarna blijkt dus dat ik volgens de test 1-2 weken zwanger ben (dus 3 á 4 weken). Echter als ik die ene dag echt mijn eisprong heb gevoeld, zou ik dus voor mijn gevoel langer zwanger moeten zijn dan de test aangeeft. Al met al ben ik voorzichtig blij. Toch ga ik de komende dagen nog 1 of 2 testen doen om deze uitslag te bevestigen. Want ik voel me niet echt zwanger, op wat gerommel in mijn onderbuik na. Ik hoop natuurlijk dat het echt zo is! Alle zwangeren: gefeliciteerd!
Bedankt! Ik heb er vanochtend een andere test (van Etos) tegenaan gegooid en ook deze geeft aan dat ik zwanger ben.